Με μικτό βάρος απογείωσης 16 τόνους και ωφέλιμο φορτίο τους 6, το κινεζικό μη επανδρωμένα Jiutian (9ος Ουρανός), σαφώς αποτελεί ένα από τα βαρύτερα δείγματα τέτοιων αεροσκαφών, όταν το αμερικανικό Global Hawk π.χ. φθάνει τους 15 τόνους.
Το Jiutian είναι στην επικαιρότητα όμως, καθώς έκανε την πρώτη του πτήση στις 11 Δεκεμβρίου, όπως ανακοίνωσε η κατασκευάστρια εταιρεία, η γνωστή AVIC.
A large unmanned aerial vehicle (UAV), named “Jiutian”, completed its maiden flight on December 11, according to its developer, the Aviation Industry Corporation of China (AVIC). https://t.co/SeERJ9eyB2 pic.twitter.com/MIYXUMjNJr
— CCTV+ (@CCTV_Plus) December 14, 2025
Το αεροσκάφος κινείται με τζετ, τοποθετημένο ραχιαία, σχεδόν στο κέντρο της ατράκτου, κι αυτό μια ιδιαιτερότητα, ενώ ο βασικός του ρόλος είναι η κρούση ακριβείας, είτε με φορτίο όπλων, είτε κυρίως με μεταφορά άλλων, μικρότερων drone. Ώστε το ίδιο να δρα ως “μητρικό σκάφος” και μάλιστα για να ελέγχει “σμήνη” μη επανδρωμένων. Ενώ το μεγάλο ωφέλιμο φορτίο επιτρέπει να μεταφέρει σε υποπτερυγικούς πυλώνες και όπλα όπως πυραύλους αέρος-αέρος μεγάλης εμβελείας, ή τον πύραυλο cruise KD-88. Ενώ κατά πάσα πιθανότητα μπορεί να φέρει και ραντάρ για εντοπισμό εναέριων στόχων και βέβαια έχει δορυφορική καθοδήγηση.

Το μήκος του Jiutian είναι 16,35 μέτρα, το εκπέτασμα φθάνει τα 25, ενώ μπορεί να παραμείνει στον αέρα για κάπου 12 ώρες, ανεβαίνοντας σε υψόμετρο εως 50.000 πόδια. Είχε πρωτοπαρουσιαστεί ως στατικό έκθεμα στην αεροπορική έκθεση του Zhuhai στην Κίνα, το 2024, αλλά τώρα περνά στο στάδιο των πτητικών δοκιμών.

Η Κίνα μελετά και εξελίσσει με έμφαση μεγάλου μεγέθους μη επανδρωμένα, καθώς έχει να αντιμετωπίσει τις αχανείς εκτάσεις του Ειρηνικού Ωκεανού και την πρόκληση αυτά να δρουν σε μεγάλες αποστάσεις από τις ακτές της, προσεγγίζοντας την Ιαπωνία, τις Φιλιππίνες κ.α. αλλά και τους όποιους δυτικούς στόλους δρουν στην ευρεία περιοχή.










