Ένα ακόμη βήμα εμπρός κάνουν η Ιαπωνία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο για το πρόγραμμα μαχητικού αεροσκάφους νέας γενιάς (GCAP). Δηλαδή την τριμερή προσπάθεια για την ανάπτυξη ενός προηγμένου μαχητικού αεροσκάφους 6ης γενιάς μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030, συνδυάζοντας προηγμένους ηλεκτρονικούς αισθητήρες, συστήματα αποστολής ανοιχτής αρχιτεκτονικής και ένα νέο συγκρότημα κινητήρα.
Leonardo: «βλέπει» αρχική δέσμευση για 350 μαχητικά 6ης γενιάς GCAP
Όπως ανακοινώθηκε από το ιαπωνικό υπουργείο Αμύνης, προσφατή τηλεδιάσκεψη των υπουργών Αμύνης, Minoru Koizumi, με τον Βρετανό John Healey και τον Ιταλό Guido Crosetto, αφορούσε την κατάσταση του προγράμματος όπου κατέληξαν ότι απαιτούνται περαιτέρω ενέργειες για να τηρηθεί η εξέλιξή του, εντός χρονοδιαγράμματος.
Η ιαπωνική πλευρά επιβεβαίωσε πως οι τρεις υπουργοί συμφώνησαν στην οριστικοποίηση του συμβολαίου ολοκλήρωσης μεταξύ του διακυβερνητικού συνασπισμού του προγράμματος ανάπτυξης (GIGO) και του τριεθνούς βιομηχανικού ομίλου EdgeWing, γεγονός που θα λάβει χώρα πριν το τέλος του έτους. Οι τρεις κυβερνήσεις θα συνεργαστούν στενά για τις πράξεις που απαιτούνται για να φτάσουν σε συμφωνία για την τελική μορφοποίηση του νέου μαχητικού και των παραμέτρων δοκιμών και αρχικής παραγωγής του.
Μαχητικό 6ης γενιάς: Τα «βρήκαν» Βρετανία, Ιαπωνία, Ιταλία για κοινή ανάπτυξη
Στο παρελθόν και οι τρεις χώρες προσπάθησαν προς αυτήν την κατεύθυνση, με την Ιαπωνία να αναπτύσσει μόνη της το Mitsubishi F-X, ενώ η Ιταλία και η Βρετανία συμμετείχαν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα του FCAS (Future Combat Air System) από όπου αποχώρησαν το 2017, με τη Βρετανία να ανακοινώνει την μεμονωμένη προσπάθεια της ως πρόγραμμα Tempest. Αναγνωρίζοντας την ανάγκη να συνεργαστούν, οι Mitsubishi Heavy Industries από την Ιαπωνία, η BAE Systems από τη Βρετανία και η Leonardo από την Ιταλία, ένωσαν τελικά τις δυνάμεις τους για ένα μαχητικό με έμφαση στην εναέρια κυριαρχία και επιβιωσιμότητα σε ιδιαίτερα εχθρικό περιβάλλον.
Λεπτομέρειες για την άτρακτο του αεροσκάφους δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί, ωστόσο έμφαση δίνεται στο σύστημα προώθησης ως κομβικού στοιχείου του προγράμματος. Ο κινητήρας προβλέπεται να ενσωματώνει προηγμένη τεχνολογία και εξαιρετικά πυρίμαχα υλικά κατασκευής, νέες τεχνολογίες θερμικής διαχείρισης και εκτεταμένη χρήση κατασκευών 3D για να επιτύχει τα όρια υψηλής απόδοσης και να μειώσει τις απαιτήσεις συντήρησης.









