Η περιοδεία της προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις «χώρες της πρώτης γραμμής» στην ανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ θα είχε περάσει απαρατήρητη χωρίς την πτυχή των παρεμβολών στο αεροπλάνο της, στο σκέλος του ταξιδιού της από το Βαρσοβία προς το Πλόβντιφ της Βουλγαρίας, όπου με τον πρόεδρο της γειτονικής χώρας θα επιθεωρούσε εργοστάσιο πυρομαχικών και άλλες εγκαταστάσεις.
Τα περί των παρεμβολών ήταν πληροφορίες από τη βουλγαρική πλευρά που επιβεβαιώθηκαν επίσημα και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το θέμα μάλιστα σηκώθηκε πολύ υψηλά, για ευνόητους λόγους…
Πέραν αυτών βέβαια, όπως αναφέραμε χθες και σε διάφορα ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά for a, υπήρξε, όπως είναι πλέον (o απόλυτος και καθολικός κανόνας) της «κακοποίησης» από διάφορα ΜΜΕ.
Ο κατάλογος των όσων ανακριβών, έως και fake news γράφηκαν είναι ατελείωτος. Σταχυολογούμε όμως κάτι που μας επισημάνθηκε και που προέρχεται από μια πηγή που μας «σώζει» πολλές φορές, το Flightradar 24.
Στις «σάλτσες» που συνόδευσαν τις ανταποκρίσεις διεθνών πρακτορείων, οι οποίες συμπληρώθηκαν και επαυξήθηκαν από τα εγχώρια ΜΜΕ (δεν έλειπε φυσικά και το κλισέ «τρόμος στον αέρα για την Ούρσουλα») υπήρχε ο ισχυρισμός ότι το αεροσκάφος της προέδρου της ΕΕ, ένα μισθωμένο Falcon 900LX («OO-GPE») της Luxaviation, «χρειάστηκε να κάνει κύκλους» για μια ώρα περιμένοντας τον ΕΕΚ στο Πλόβντιφ «να το προσγειώσει με ασφάλεια».
Η αλήθεια όμως «που χαλάει μια ωραία -δημοσιογραφική- ιστορία», όπως αποκαλύπτει το Flightradar 24 είναι ότι η πτήση της φον ντερ Λάιεν ήταν προγραμματισμένη να διαρκέσει 1 ώρα και 48 λεπτά και σύμφωνα με τα στοιχεία του φορέα, ολοκληρώθηκε σε 1 ώρα και 57 λεπτά.
Επιπλέον το Flightradar 24, αναφέρει, ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του, ο transponder του Falcon «ανέφερε καλή ποιότητα σήματος GPS από την απογείωση έως την προσγείωση».
Από την άλλη, η Μαύρη Θάλασσα, είναι «μαύρη τρύπα» στην κάλυψη GPS, αν και η εμπορική κίνηση περιορίζεται πλέον μόνο σε αεροδιαδρόμους στο νότια.
Jamming (παρεμβολές) και spoofing («εξαπάτηση») είναι στην καθημερινή ημερησία διάταξη δυσκολεύονταν τις ΝΑΤΟϊκές δραστηριότητες στην ευρύτερη περιοχή. Και βέβαια κοντά στα ξερά καίγονται και τα χλωρά …
Να θυμίσουμε ότι όταν υπήρχαν ακόμη ρωσικές βάσεις στην Συρία (έως και πριν από μερικούς μήνες) μια ευρεία ζώνη της ανατολικής Μεσογείου από τις νότιες ακτές της Τουρκίας, τη Συρία, την Κύπρο και μεγάλο μέρος του Λιβάνου βρισκόντουσαν κάτω από συνεχές ρωσικό jamming και spoofing δηλαδή την υποβάθμιση της ποιότητας του σήματος GPS μέσω ηλεκτρονικού «θορύβου» και της -περισσότερο εξελιγμένης- «εξαπάτηση» μέσω ψευδών σημάτων που μπορούν να ξεγελάσουν του δέκτες GPS συστημάτων ναυτιλίας για την πραγματική θέση της πλατφόρμας. Για το spoofing και την «απαγωγή» του αμερικανικού RQ-170 από το Ιράν θα τα πούμε μια άλλη φορά.
(heads-up K. Korobilis)