Με στόχο να πετύχει «μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα» έως το 2050, η Japan Airlines (JAL) έχει σχεδιάσει ένα πρόγραμμα σταδιακής στροφής προς τα εναλλακτικά καύσιμα. Ορόσημο είναι το 2040 όπου οι πτήσεις εσωτερικού (εκεί δηλαδή που η JAL έχει τον πλήρη έλεγχο ανεφοδιασμού) θα γίνονται με εναλλακτικά καύσιμα, τα οποία παράγονται από επεξεργασία μεταχειρισμένων λιπαντικών, πλαστικών, άλλων σκουπιδιών κ.λπ. Νωρίτερα, έως το 2030, η JAL ελπίζει η χρήση τέτοιων καυσίμων να έχει φθάσει το 10% του συνόλου των αναγκών της, ενώ στο πλάνο είναι και η χρήση υδρογόνου στα μικρά αεροσκάφη της έως το 2035.
Η αεροπορική εταιρία σκοπεύει βέβαια να εκμεταλλευθεί και πόρους από το σχετικό «πράσινο» κεφάλαιο ύψους 18 δις δολαρίων που έχει δημιουργήσει η Ιαπωνική κυβέρνηση για να ενισχύσει τέτοιες πρωτοβουλίες. Σε κάθε περίπτωση όλες οι μεγάλες αεροπορικές εταιρίες είναι σε φάση παρόμοιων σχεδιασμών, καθώς επιδιώκουν και να μειώσουν τους ρύπους τους (με τα ανάλογα όρια εκπομπών για αεροπορικούς κινητήρες να αυστηροποιούνται) και να πετύχουν χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα που πλέον αποτελεί βασικό όρο χρηματοδότησης τους από επενδυτικά κεφάλαια.