Με την τελετή της κοπής του πρώτου μετάλλου ξεκίνησε στις 18 Μαΐου η ναυπήγηση του πρώτου από τα τέσσερα νέα Πλοία Γενικής Υποστήριξης (bâtiment ravitailleur de force) του Γαλλικού Ναυτικού (Marine Nationale) στα ναυπηγεία Chantiers de l’Atlantique στο Saint-Nazaire.
Η Γαλλία θα προμηθευτεί τέσσερα ιταλικά πλοία γενικής υποστήριξης Vulcano
Στην τελετή παραβρίσκονταν η ίδια η υπουργός Αμύνης της Γαλλίας, Florence Parly και ο Αρχηγός του γαλλικού πολεμικού ναυτικού, ναύαρχος Prazuck. H κ. Parly χαιρέτισε την σημαντική για τη ναυπηγική βιομηχανία της Γαλλίας κίνηση ναυπήγησης των 4 νέων ΠΓΥ που θα αντικαταστήσουν τα 3 παλιότερα και προδίκασε την ναυπήγηση του νέας γενεάς αεροπλανοφόρου που θα διαδεχθεί από το 2038 το “Charles de Gaulle”.
Ce jour est important pour nos armées, pour la Marine nationale et pour notre industrie de défense. Nos trois pétroliers ravitailleurs actuels seront remplacés par quatre bâtiments à double coque pour protéger les océans de tout incident pétrolier. pic.twitter.com/V09CoP9LqK
— Florence Parly (@florence_parly) May 18, 2020
Το νέο ΠΓΥ θα λάβει το όνομα του μηχανικού Jacques Chevallier που πρωτοστάτισε στην κατασκευή κινητήρων πυρηνικής πρόωσης στη Γαλλία. Το συμβόλαιο για τη ναυπήγησή τους αναλήφθηκε τον Ιανουάριο του 2019 από τα ναυπηγεία Chantiers de l’Atlantique και τον όμιλο Naval Group και αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ του 2022 και 2029.
Το σχέδιο των πλοίων βασίστηκε στην ιταλική κλάση “Volcano”, 1 (+1) παραγγέλθηκαν από το Ιταλικό Ναυτικό και ναυπηγούνται από την Fincantieri. Η Γαλλία μέσω του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Συνεργασίας στους Εξοπλισμούς (OCCAR) μετείχε στα σχέδια, που με κάποιες τροποποιήσεις -κυρίως ως προς το μέγεθος- αποτελούν πλέον το σχέδιο των “Jacques Chevallier” που θα αντικαταστήσει την κλάση “Durance”. Η τελευταία κλάση εισήλθε σε υπηρεσία με το Γαλλικό Ναυτικό το 1976 και εκτοπίζει 7,600 τόνους και τρία από αυτά παραμένουν ακόμα σε υπηρεσία.
Τα νέα πλοία θα αναλάβουν τον ρόλο της υποστήριξης των πολεμικών πλοίων ανοιχτής θαλάσσης (αεροπλανοφόρο, ελικοπτεροφόρα, αποβατικά, αντιτορπιλικά, υποβρύχια) της Γαλλίας στον 21ο αιώνα. Εκτός από 13,000 m3 καυσίμου, θα μεταγγίζουν αεροπορικό καύσιμο, λιπαντικά, τροφή, νερό, ανταλλακτικά ενώ θα διαθέτουν εργαστήρια επισκευών και συστήματα διαχείρισης απορριμάτων. Έμφαση δόθηκε στο γεγονός ότι σχεδιάστηκαν ως πλοία διπλού κύτους, όπως όλα τα σύγχρονα πλοία που ναυπηγούνται στην Ευρώπη για να αποτρέπουν την μόλυνση του περιβάλλοντος σε περίπτωση που η καρίνα του πλοίου πάθει ζημιές.
Στον τομέα της αυτοπροστασίας, τα πλοία θα εξοπλιστούν με το ηλεκτρο-οπτικό σύστημα αναγνώρισης και ελέγχου πυρός μακράς ακτίνας PASEO XLR της Safran Electronics & Defense και παρόλο που δεν έχει επίσημα επιβεβαιωθεί, αναμένεται να εξοπλιστεί με δύο πύργους πυροβολικού των 40 mm των Thales-Nexter (έναν στην πλώρη κι έναν στην πρύμνη) και αριθμό πολυβόλων.
Πηγή