24.3 C
Athens
Κυριακή, 7 Σεπτεμβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΕΚΤΑΚΤΟ: Ιστορική συμφωνία Lockheed Martin και Northrop Grumman με Rheinmetall για υποκατασκευή...

ΕΚΤΑΚΤΟ: Ιστορική συμφωνία Lockheed Martin και Northrop Grumman με Rheinmetall για υποκατασκευή F-35

- Advertisement -

Σε μια ιστορική συμφωνία προχώρησαν η Lockheed Martin και Northrop Grumman με την Rheinmetall, με την υπογραφή επιστολής προθέσεων για την συγκρότηση γραμμής συναρμολόγησης μεγάλων συγκροτημάτων F-35 στη Γερμανία.

Πιο συγκεκριμένα τα τρία μέρη συμφώνησαν στη δημιουργία δεύτερης γραμμής ολοκληρωμένης συναρμολόγησης IAL-Integrated Assembly Line του «κεντρικού τμήματος» της ατράκτου του F-35 στη Γερμανία.

Η συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας με την Rheinmetall AG είναι ιδιαίτερα σημαντική και ενδιαφέρουσα για μια σειρά λόγων.

Πρώτα από όλα η συναρμολόγηση του συγκεκριμένου συγκροτήματος («Center fuselage») ήταν μέχρι σήμερα αποκλειστικότητα της Northrop Grumman, η οποία και προμήθευε το σύνολο της παραγωγής του F-35 σε όλα τα επιμέρους κέντρα συναρμολόγησης, εντός και εκτός ΗΠΑ.

?

Είναι έτσι η πρώτη φορά που οι Lockheed Martin και Northrop Grumman εκχωρούν κατασκευαστικό έργο σε αυτό τον τομέα και μάλιστα με τη συγκρότηση δεύτερης γραμμής συναρμολόγησης.

Σύμφωνα με τον Mike Shoemaker, αντιπρόεδρο των προγραμμάτων πελατών F-35 στη Lockheed Martin «το πρόγραμμα F-35 θα συνεχίσει να ενισχύει τις στρατηγικές μας συνεργασίες με βασικούς εταίρους του κλάδου για τα επόμενα χρόνια» προσθέτοντας ότι: «η παραγωγή κεντρικής ατράκτου F-35 στη Γερμανία θα είναι ζωτικής σημασίας για την κάλυψη της αυξανόμενης παγκόσμιας ζήτησης για F-35, τα οποία διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στη διεθνή ασφάλεια του 21ου αιώνα».

Αν και δεν είναι γνωστό το  πως η απόφαση αυτή εδράζεται στην παραγγελία της Luftwaffe για 35 F-35A, με δεδομένο ότι η Γερμανία είναι πελάτης FMS για το JSF και όχι μέλος της ομάδας εταίρων του προγράμματος, το γεγονός προκαλεί εντύπωση αφού άλλες χώρες που έχουν υπογράψει για αντίστοιχο ή μεγαλύτερο αριθμό Lightning II (όπως η Πολωνία, Ελβετία ή η Φινλανδία) κατέληξαν (από όσο είναι δημοσιοποιημένο) με μηδενικά ή δυσανάλογα μικρότερα «αντισταθμιστικά οφέλη» από τις αγορές τους.

Αυτό είναι κάτι που ανακύπτει κάθε φορά που υπάρχει μια νέα πώληση και φυσικά θα πρέπει να υπάρχει στη σκέψη κάθε νέου δυνητικού πελάτη F-35 (και ο… νοών νοείτω), θέμα για το οποίο θα επανέλθουμε σύντομα…

Το πρόγραμμα του JSF, όπως έχουμε γράψει πολλές φορές, έχει μεγάλες ιδιαιτερότητες στις πωλήσεις και την εξασφάλιση «αντισταθμιστικών ωφελημάτων», λόγω του τρόπου που είναι διαρθρωμένο στη βάση μιας «κλειστής» ομάδας βιομηχανικών εταίρων, στους οποίους έχει μοιραστεί υποκατασκευαστικό έργο, όχι για ένα συγκεκριμένο αριθμό αεροσκαφών αλλά για το σύνολο αυτών που θα παραχθούν στον συνολικό κύκλο του προγράμματος.

Υπό αυτό το πρίσμα, για να υπάρξει έργο για κάποιο νέο πελάτη, θα πρέπει να υπάρξει ανακατανομή από αυτό που έχει ήδη διανεμηθεί, αφού δεν δημιουργείται  αδιανέμητο υπόλοιπο από νέες παραγγελίες.

Στην προκειμένη περίπτωση είναι προφανές ότι η Northrop Grumman «πείσθηκε» να εκχωρήσει μέρος του μεριδίου που είχε αναλάβει.

Ένας άλλος παράγοντας ενδιαφέροντος είναι ότι η Γερμανία δεν έχει -τουλάχιστον θεωρητικά- προοπτικές για να καταστεί μεγάλος πελάτης F-35, αφού μετέχει ως ένας από τους τρεις βασικούς εταίρους στο πρόγραμμα νέου μαχητικού FCAS (Future Combat Air System)  [Système de combat aérien du future-SCAF,  Futuro Sistema Aéreo de Combate-FSAC) μέσω της Airbus, μαζί με την Dassault Aviation, και την Indra Sistemas.]

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

18 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
18 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ο εκσυχρονισμός Μ113 του ΕΣ σε “TOMA”, αλήθειες και ψέματα

Πρώτη δημοσίευση στην "ΠΤΗΣΗ", νο 61, Ιούλιος 2025Στην πρόσφατη έκθεση αμυντικού υλικού DEFEA 2025 παρουσιάστηκαν δύο προτάσεις εκσυγχρονισμού Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μεταφοράς Προσωπικού Μ113 και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εξετάζουμε τα 3 υποψήφια EW για τα ελληνικά F-16V

10
Σε μια εποχή όπου οι αεροπορικές συγκρούσεις εξαρτώνται όλο και περισσότερο από την ικανότητα ηλεκτρονικού πολέμου, τα συστήματα EW αποτελούν κρίσιμο στοιχείο για τα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6 Σεπτεμβρίου 1955: “Σεπτεμβριανά”, το πογκρόμ κατά των...

12
Συνδυασμός στοχευμένης παραπληροφόρησης και φήμης, ότι Έλληνες τοποθέτησαν εμπρηστικό μηχανισμό για να κάψουν το σπίτι που γεννήθηκε ο Κεμάλ Ατατούρκ στη Θεσσαλονίκη, φέρνει όχλο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πως επηρεάζει ο πόλεμος στη Γάζα την ελληνική συνεργασία με το Ισραήλ σε εξοπλισμούς

Tου Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΠεριπλοκές και καθυστερήσεις σε ορισμένα εξοπλιστικά προγράμματα που αφορούν τη συνεργασία Ελλάδας και Ισραήλ επιφέρει η παρατεταμένη κατάσταση αναταραχής στη...

Η Sikorsky δοκιμάζει στην Καλιφόρνια μη επανδρωμένο UH-60 FireHawk, στην Ελλάδα …πολυτυπία!

Σε ένα σημαντικό βήμα προόδου στη μάχη κατά των δασικών πυρκαγιών, η Sikorsky, εταιρεία της Lockheed Martin, και το Τμήμα Δασών και Πυροπροστασίας της...

Αργεντινή: ενδιαφέρον για γερμανικά ελικόπτερα CH-53G;

Η Αργεντινή αξιολογεί διάφορες εναλλακτικές για να αποκτήσει αριθμό βαρέων μεταφορικών ελικοπτέρων και μεταχειρισμένα γερμανικά CH-53G θα μπορούσαν να είναι μία από αυτές.Σύμφωνα με...