Σε δυο χρόνια από τώρα, η Ινδική Αεροπορία (IAF) μπορεί να έχει εξοπλίσει τα μαχητικά πρώτης γραμμής Su-30 που διαθέτει, με ισραηλινούς πυραύλους αέρος-αέρος BVR (πέρα του οπτικού ορίζοντα) Ι-Derby, αφού οι ρωσικοί R-77 που είναι σήμερα διαθέσιμοι, αποδείχτηκε πως ήταν ελλιπέστατοι στην πρόσφατη αεροπορική αντιπαράθεση Ινδίας-Πακιστάν πάνω από τη Γραμμή Ελέγχου (LoC), στις 27 Φεβρουαρίου.
Πηγές της IAF δήλωσαν στο NDTV “Ήδη διαθέτουμε (ανάλογους) πυραύλους στο σύστημα (εδάφους-αέρος) SPYDER. Η ενσωμάτωση (στα Su-30) είναι το επόμενο βήμα.”
Στις 28 Φεβρουαρίου και αμέσως μετά τις αεροπορικές προσβολές της IAF στο Balakot εναντίον εγκαταστάσεων της τρομοκρατικής οργάνωσης Jaish-e-Mohammed, η Πακιστανική Αεροπορία “σήκωσε” ένα σχηματισμό 24 μαχητικών προκειμένου να πετύχει αεροπορική υπεροχή κοντά στην LoC. Κάποια από αυτά τα μαχητικά φέρονται να εκτέλεσαν και επιδρομές με πυρομαχικά ακριβείας εναντίον εγκαταστάσεων του Ινδικού Στρατού.
Η Ινδία απάντησε αποστέλλοντας 8 μαχητικά προς αναχαίτιση, εκ των οποίων τουλάχιστον τα 2 ήταν Su-30 MKI. Οι Πακιστανοί εκτόξευσαν βλήματα AIM-120 C5 AMRAAM από ασφαλή απόσταση εντός του πακιστανικού Κασμίρ. Μην έχοντας πύραυλο με αντίστοιχη εμβέλεια για να εμπλέξουν τα πακιστανικά αεροσκάφη, τα ινδικά μαχητικά αναγκάστηκαν να υποχωρήσουν.
Τα 2 τουλάχιστον μαχητικά Su-30 της Ινδίας, στοχοποιήθηκαν από AMRAAM που εκτοξεύτηκαν από απόσταση 100 χιλιομέτρων. Τα Sukhoi μπόρεσαν τελικά να ξεφύγουν, ωστόσο δεν ήταν σε θέση να “απαντήσουν” διότι οι ρωσικοί R-77 με τους οποίους ήταν εξοπλισμένα, δεν είναι σε θέση να εμπλέξουν στόχους σε αποστάσεις άνω των 80 χιλιομέτρων, παρά το γεγονός πως ο πύραυλος θεωρητικά έχει εμβέλεια τουλάχιστον 100 χιλιομέτρων.
Οι Ινδία φέρεται να βρήκε τη λύση στο γνωστό ισραηλινό βλήμα εναέριας μάχης Derby, αισίως στην εξελιγμένη έκδοση I-Derby. Η μέγιστη εμβέλεια του I-Derby ER εμφανίζεται να φθάνει τα 100 χιλιόμετρα και το όπλο διαφημίζεται ό, τι μπορεί να μεταφερθεί από μαχητικά αεροσκάφη F-15, F-16, JAS-39, Tejas, Mirage 2000, Su-30 και FA-50. Το I-Derby ER μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί από το Α/Α σύστημα SPYDER πετυχαίνοντας εμβέλεια έως 20km.
Η πρόκληση που αντιμετωπίζει η IAF είναι η πιστοποίηση του βλήματος στα ρωσικά Su-30 και ειδικά στην ανάπτυξη ενός data link που θα επιτρέπει τη “συνεργασία” βλήματος-αεροσκάφους μετά την εκτόξευση. Το Ινδικό Ναυτικό είχε ήδη πετύχει να ενσωματώσει παλαιότερα βλήματα Derby σε (αποσυρμένα πλέον) μαχητικά Sea Harrier, αλλά και στα εγχώρια κατασκευασμένα Tejas. Ο Derby χρησιμοποιείται επίσης από το Α/Α σύστημα SPYDER.
Ο I-Derby θα έχει θεωρητικά τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει τον AMRAAM ως “ίσος προς ίσο”, και η επιλογή του ίσως αποτελεί μονόδρομο για την Ινδική Αεροπορία.
Το πάθημα έγινε μάθημα; Ισραηλινοί πύραυλοι για τα ινδικά Sukhoi
- Advertisement -

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΝΑΛΥΣΗ: Ώρα μηδέν για την ευρωπαϊκή άμυνα και ασφάλεια
Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 7 Απριλίου 1941: O μεγάλος βομβαρδισμός του Πειραιά...
Λίγο πριν συμπληρωθούν 24 ώρες από την προηγούμενη γερμανική επίθεση στις 6 Απριλίου, λίγο μετά της 21:00 της 7ης Απριλίου, ξεκίνησε σφοδρός βομβαρδισμός και...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...
Ένα παρόμοιο σενάριο μπορουν να χρησιμοποιήσουν και οι Τουρκοί με το F35A (οταν το πάρουν). Βολή απο απόσταση και αναστροφή. (Παγια τακτική των Ασιατών)
Ένα ωραίο κείμενο -απαντηση σε όσους πιστεύουν ακόμα οτι εντυπωσιακές για airshοw μανουβρες τύπου….cobra……δεν έχουν ακόμη πολύ σχέση με τις πραγματικές αερομαχίες σε σύγχρονο πεδίο μάχης.
Όπως και.μαθημα για τον…αν…το f-35 …στρίβει η όχι .
Ναι συμφωνούμε ότι κάποιο κλειστό πεδίο μάχης χωρίς αποστάσεις δεκάδων χιλιομέτρων όπως το Αιγαίο δεν θα έχει αερομαχία αποστάσεων 100χλμ……αλλά.και πάλι …..κανένας πιλότος κανενός αεροσκάφους δεν θα επιλέξει εκτός και αν είναι η τελευταία του επιλογή κλειστή αερομαχια.
Σύμφωνα με όλες τις ανοιχτές πηγές ο mica έχει μέγιστη εμβέλεια 80km
Ένα ρεπορτάζ από ανώνυμες πηγές έχει αξία, όσο και εκείνο από για την υποτιθέμενη κακή παρουσία των Pantsir στην Συρία, όσο και οι ιστορίες από τους κυνηγούς με τις αρκούδες, τους ψαράδες με τις φάλαινες και τους ναυτικούς με τις γοργόνες. Tις ακούς για να περάσει η ώρα.
Μια τέτοια παρόμοια ανώνυμη πηγή είχε αναφέρει τον περασμένο χρόνο (πολύ πριν την υποτιθέμενη ινδική απογοήτευση από τις επιδόσεις του R-77 στο Κασμίρ) το ενδιαφέρον για την ενσωματώση τον Meteor στα Sukhoi.
https://www.defenseworld.net/feature/16/Beyond_Visual_Range_Air_to_air_Missiles_for_India___s_LCA__Su_30MKI
Και δύο πράγματα ακόμα.
1) πιθανό πραγματικό ενδιαφέρον για ενσωμάτωση του derby δεν σημαίνει απογοήτευση για τον R-77. Η διεύρυνση του οπλοστασίου, η μείωση της εξάρτησης από μια πηγή προμηθειών και τα οφέλη από την ομοιοτυπία του οπλοστασίου μεταξύ των τύπων αεροσκαφών είναι ένας πειρασμός που μια μεγάλη χώρα σαν την Ινδία είναι δύσκολο να αντισταθεί
2) οι Ινδοί κατά καιρούς γκρινιάζουν για τα οπλικά συστήματα που αγοράζουν όχι μόνο από Ρώσους αλλά και από Γάλλους και λοιπούς προμηθευτές ως διαπραγματευτικό μέσο ανατολίτικης λογικής. Απόδειξη ότι ξανααγοράζουν σταθερά από τους προμηθευτές που κατακρίνουν.
Το άρθρο δεν δείχνει μόνον την αξία του f-35 στην αναχαίτιση αλλα και στην αντιμετώπιση του κινδύνου των S400…….
Θα μπορούσαν να μπουν απλώς στη wikipedia και να συγκρίνουν τα χαρακτηριστικά των δύο πυραύλων πριν τα στείλουν σε BVR αποστολές.
Ναι όντως υπάρχει η υποψία ότι οι Ρώσοι υπερβάλουν στα χαρακτηριστικά των προιόντων τους εδώ όμως οι τιμές που έχει η wikipedia τους δικαιώνουν.
Και συγκεκριμένα:
Operational range
80–100 km (R-77)
110 km (R-77-1)
>193 km (K-77M)
Ενώ ο AMRAAM
Operational range
AIM-120A/B: 55–75 km (30–40 nmi)[3][4]
AIM-120C-5: >105 km (>57 nmi)[5]
AIM-120D (C-8): >160 km (>86 nmi)[6]
Επομένως αν είχαν την άλλη έκδοση του R77-1 πιθανότατα θα είχαν αντίστοιχες δυνατότηες με τους πακιστανικούς amramm
Οπότε μετά την χρήση υπερσύγχρονων ισραηλινών κατευθυνόμενων βομβών που απέτυχαν παταγωδώς να βρουν στόχο, οι ινδοί έχουν κι άχρηστους ρωσικούς πυραύλους που δεν κατάφεραν να υπερβούν την εργοστασιακή εμβέλεια τους.
Το να μετράμε εμβέλειες είναι εντελώς άκυρο, το θέμα είναι η φονικότητα και η αντίσταση του πυραύλου σε αντίμετρα και φυσικά φαινόμενα. Ο AIM120C7 αν εξαπολυθεί στα 2000 πόδια ούτε 10 nm δεν θα διανύσει, το ίδιο ισχυεί και για κάθε πύραυλο. Οι εμβέλειες πυραύλων δεν είναι σταθερές. Το ίδιο ισχυεί και για τον Meteor. Ξέρουμε τι burn time έχει ή πόση ώση παράγει ο κινητήρας του; π.χ ο AIM9X έχει burn time περίπου 2.5 sec ενώ ο IRIS-T είναι στα 3 sec άρα ο IRIS-T έχει μεγαλύτερη εμβέλεια.
Εμένα πάλι το άρθρο πιο πολύ μου δείχνει τα ελαττώματα της Ινδίας παρά του R-77. Το εντάσσω στην ίδια κατηγορία με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού τους στο στυλ “σκεφτείτε πόσο καλύτερα θα τα είχαμε πάει αν είχαμε εκείνα τα ψωροραφάλ”.
Που είναι οι ρωσοφιλοι οεοοο;;
Όταν αναφέρει ο κατασκευαστής μέγιστη εμβέλεια πχ 80 χλμ αναφέρεται υπό συγκεκριμένες προυποθέσεις όπως υψηλή αρχική κινητική ενέργεια από τον φορέα, ύψος ρίψης από τον φορέα άνω των 30000 – 35000 ποδών, αντίπαλος επιπέδου P3 orion. Σε ανοιχτό πεδίο η αντιμετώπισή των πυραύλων σε αυτές τις αποστάσεις ειδικά από φορείς όπως su30 ή f15 ή ακόμα και f16 είναι βούτυρο στο ψωμί. Από τα ηλεκτρονικά αντίμετρα που φέρουν μέχρι αναστροφή και πλήρη ώση ή κάθοδος σε χαμηλό υψόμετρο με παράλληλη αλλαγή πορείας ώστε η πυκνότητα του αέρα να κάνει την υπόλοιπη δουλειά.
Το θέμα με τα Su ήταν πως δεν μπορούσαν να πλησιάσουν αρκετά κοντά αφού τα πακιστανικά θα έριχναν το απόθεμά τους όχι για να καταρρίψουν τα Su αλλά απλώς να τα αναγκάσουν να κάνουν ελιγμούς αποφυγής. Σε θεωρητικό επίπεδο τα Su θα πλησίαζαν μόλις τελείωνε το απόθεμα των αντιπάλων.
Όσον αφορά την Ελλάδα όπου σε περίπτωση σύγκρουσης θα χάσει η μάνα το παιδί και το παιδί την μάνα αφού το γεωγραφικό πλάτος και μήκος της σύγκρουσης είναι μικρό, πολλά ραντάρ να ανοιγοκλείνουν, από η/μ παρεμβολές άλλο τίποτα και δεκάδες αεροσκάφη στον αέρα με χαμηλά αρχικά υψόμετρα για να μην εντοπίζονται ή από τα ψηλά θα κατεβαίνουν στα χαμηλά, οι μέγιστες διαστάσεις δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 35χλμ. Εκτός και αν πετάς ψηλά και δεν αντιληφθείς ότι σου έρχεται (mica missile..).