8.5 C
Athens
Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΡΘΡΑΗ επίθεση που ανάγκασε το Ισραήλ να βάλει συστήματα αυτοπροστασίας στα επιβατικά...

Η επίθεση που ανάγκασε το Ισραήλ να βάλει συστήματα αυτοπροστασίας στα επιβατικά του αεροσκάφη

- Advertisement -

Σαν σήμερα πριν 16 χρόνια, στις 28 Νοεμβρίου του 2002, σημειώθηκε μία τρομοκρατική επίθεση στην Κένυα που στόχο είχε μεταξύ άλλων, ένα επιβατικό αεροσκάφος Boeing 757 που άνηκε στην ισραηλινή εταιρεία Arkia Airlines και το οποίο βρισκόταν σε φάση απογείωσης από το διεθνές αεροδόμιο Μόι στη πόλη Μομπάσα…

H επίθεση εκδηλώθηκε με την χρήση δυο φορητών αντιαεροπορικών πυραύλων τύπου LK32 Strela 2 (κωδικός κατά ΝΑΤΟ: SA-7 Grail) ρωσικής προέλευσης, οι οποίοι όμως εκτοξεύθηκαν και προσπέρασαν το ισραηλινό Boeing χωρίς να το χτυπήσουν.
H αστυνομία πάντως κατά την διάρκεια των ερευνών για τον εντοπισμό των δραστών, συνέλεξε κομμάτια των πυραύλων και των εκτοξευτών τους με έντονο μπλε χρώμα, γεγονός που υποδηλώνει ότι ήταν εκπαιδευτικά μοντέλα. Σ’ αυτήν την περίπτωση μόνο από θέμα τύχης θα πετύχαιναν τον στόχο τους, αφού δεν φέρουν κεφαλή αναζήτησης, όμως και πάλι θα ήταν μεγάλος κίνδυνος για το αεροσκάφος στόχο. Στην συγκεκριμένη πτήση επέβαιναν 271 επιβάτες.
Στην συνέχεια οι πιλότοι επέλεξαν να μην κάνουν αναγκαστική προσγείωση αλλά να επιστρέψουν άρον-άρον πίσω στο Ισραήλ. Μετά την συγκεκριμένη επίθεση, όλες οι πτήσεις από το Ισραήλ στην Κένυα ακυρώθηκαν επ ‘αόριστον, μία κατάσταση που συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Τα ισραηλινά αεροσκάφη και άλλες φορές στο παρελθόν είχαν γίνει στόχος επιθέσεων ή απειλών, αλλά ποτέ μέχρι τότε η στοχοποίηση κι οι απειλές δεν είχαν μετουσιωθεί σε συγκεκριμένες πράξεις που λίγο έλλειψε να στοιχίσουν τις ζωές εκατοντάδων αθώων επιβατών σε ένα τυφλό τρομοκρατικό χτύπημα.
Από τις αρχές τις προηγούμενης δεκαετίας λοιπόν, η εγκατάσταση συστήματος αυτοπροστασίας στα αεροσκάφη των ισραηλινών αεροπορικών εταιρειών κατέστη υποχρεωτική για προφανείς λόγους ασφαλείας.
Μάλιστα η ισραηλινή κυβέρνηση σε συνεργασία με τοπικές αμυντικές βιομηχανίες επιδοτούσε την έρευνα και ανάπτυξη τέτοιων συστημάτων με τελικό σκοπό την προστασία της ζωής των πολιτών του.

Κάτι αντίστοιχο δεν συμβαίνει σε καμία άλλη αεροπορική εταιρεία πουθενά στον κόσμο και τα μόνα άλλα επιβατικά αεροσκάφη που εξοπλίζονται με συστήματα αυτοπροστασία είναι εκείνα τα οποία μεταφέρουν ηγέτες κρατών.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία του Ισραήλ, η El Al, αν και υπήρξε στόχος πολλών απόπειρων τόσο αεροπειρατείας όσο και και τρομοκρατικών επιθέσεων, δεν είχε μέχρι στιγμής θύματα, ενώ μόνο μία πτήση της έπεσε θύμα αεροπειρατείας, αλλά και πάλι χωρίς συνέπειες.
Το σύστημα που είχε επιλέξει αρχικά η εταιρεία ήταν το λεγόμενο Flight Guard, της επίσης ισραηλινής εταιρείας Elta το οποίο ως βασικό αντίμετρο χρησιμοποιούσε θερμοβολίδες για την παραπλάνηση της κεφαλής αναζήτησης υπερύθρων των επερχόμενων πυραύλων.

Τα συστήματα αυτοπροστασίας που φέρουν τα ισραηλινά αεροσκάφη έχουν πλέον αναβαθμιστεί και περιλαμβάνουν και αισθητήρες προειδοποίησης επερχόμενων πυραύλων (missile approach warning system – MAWS) αλλά και συστήματα λέιζερ για την παρεμβολή των κεφαλών αναζήτησης των πυραύλων.
Ο λόγος δεν ήταν μόνο η τεχνολογική ανωτερώτητα των παρεμβολών λέιζερ, αλλά και ότι κάποιες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ελβετία αρνήθηκαν να επιτρέψουν προσέγγιση ισραηλινών αεροσκαφών με συστήματα αυτοπροστασίας με θερμοβολίδες ως αναλώσιμα, για τον φόβο πρόκλησης πυρκαγιών στο έδαφος…
Εν όψει δε της κατάριψης της πτήσης ΜΗ17 των Μαλαισιανών Αερογραμμών, έχουν αναπτυχθεί ακόμα και συρόμενα δολώματα (decoys) όπως το ELL-8270 της ίδιας εταιρείας για την προστασία αεροπλάνων μεγέθους μεγάλου επιβατικού και από πυραύλους κατεθυνόμενους από ραντάρ…
Το παρόν άρθρο δημοσιεύθηκε πρώτη φορά στις 28 Νοέ 2018

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΠΤΗΣΗ Podcasts: Αντιναύαρχος ε.α. Δημήτριος Καβουλάκος, Μέρος 2ο, οι φρεγάτες MEKO παραμένουν απαραίτητες

Σο δεύτερο μέρος της ανάλυσης των μεγάλων ανοιχτών θεμάτων του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ο συντάκτης της ''ΠΤΗΣΗΣ'' Γιάννης Ρέκκας, συζητά με τον Αντιναύαρχο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

9
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Φεβρουαρίου 1943: ο Κώστας Περρίκος περνά στην...

4
Εκτελείται στο σκοπευτήριο Καισαριανής ο αρχηγός της αντιστασιακής οργάνωσης ΠΕΑΝ, Κώστας Περρίκος. Απότακτος αξιωματικός της Αεροπορίας (αποτάχτηκε το 1935 για κριτική της τότε κυβέρνησης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΕΞΕΛΙΞΗ: Ο πρώτος πιστοποιημένος ηλεκτρικός κινητήρας αεροσκάφους είναι γαλλικός

Η γαλλική Safran Electrical & Power πέτυχε ένα σημαντικό ορόσημο στην παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία, με την πρώτη πιστοποίηση από τον Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης...

Ουάσιγκτον: Ανασύρθηκαν και οι 67 σοροί της αεροπορικής τραγωδίας

Οι ομάδες έρευνας μπόρεσαν να ανασύρουν τα πτώματα των 67 ανθρώπων που χάθηκαν την περασμένη εβδομάδα, όταν αεροπλάνο της γραμμής συγκρούστηκε με στρατιωτικό ελικόπτερο...

ΠΤΗΣΗ Podcasts: Αντιναύαρχος ε.α. Δημήτριος Καβουλάκος, Μέρος 2ο, οι φρεγάτες MEKO παραμένουν απαραίτητες

Σο δεύτερο μέρος της ανάλυσης των μεγάλων ανοιχτών θεμάτων του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ο συντάκτης της ''ΠΤΗΣΗΣ'' Γιάννης Ρέκκας, συζητά με τον Αντιναύαρχο...