Η ισραηλινή Αεροπορία επιθυμεί να αντικαταστήσει τα πεπαλαιωμένα αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού Boeing 707 που διαθέτει σε υπηρεσία. Τα αεροσκάφη αυτά μάλιστα ήταν της πολιτικής αεροπλοΐας και μετασκευάστηκαν εγχωρίως σε διαμόρφωση εναέριου ανεφοδιασμού επ’ ωφελεία της ισραηλινής αεροπορίας από τοπικές βιομηχανίες.
Η Ισραηλινή Αεροπορία επιδιώκει την απόκτηση οκτώ KC-46 από την Boeing
Πηγές της Boeing εκτιμούν ότι αν δινόταν άμεσα παραγγελία το πρώτο αεροσκάφος KC-46 θα μπορούσε να παραδοθεί στην Αεροπορία του Ισραήλ το 2022 ή το 2023.
Η ισραηλινή κυβέρνηση έκανε ήδη το πρώτο βήμα προς την αντικατάσταση των Boeing 707 (τοπική ονομασία Re’em) με την υποβολή επιστολής αίτησης (LoR) προς την αμερικανική κυβέρνηση στις 16 Μαΐου 2019. Συγκεκριμένα η IAF αιτήθηκε δύο νέας κατασκευής Boeing KC -46 με προαίρεση για έξι επιπλέον αεροσκάφη.
Παρόλο που το Ισραήλ είναι μια πολύ μικρή χώρα, οι αεροπορικές του δυνάμεις εξαρτώνται πολύ από τα αεροπορικά δεξαμενόπλοια ανεφοδιασμού έναν ζωτικό ρόλο στις αποστολές του σε μεγάλες αποστάσεις (στρατηγικές) αλλά και για την διατήρησή τους στον αέρα για παρατεταμένες αποστολές εναέριας περιπολίας.
Ο σημερινός στόλος των Re’ems (περίπου οκτώ θεωρείται ότι είναι ακόμα ενεργά) έχει έδρα την αεροπορική βάση Nevatim στο Ισραήλ και επιχειρεί με την 120 Μοίρα. Τα εν λόγω αεροσκάφη σύμφωνα με το Scramble πρόσφατα καθηλώθηκαν στο έδαφος με αφορμή πρόσφατο ατύχημα κατά το οποίο ένα KC-130 βγήκε από τον διάδρομο και έπεσε σε χαντάκι.
Το αποτέλεσμα της σχετικής έρευνας ήταν ότι το επίπεδο ποίοτητας των εργασιών των πολιτών υπαλλήλων που εργάζονταν στο κομμάτι της συντήρησης στην ΙΑΙ ήταν κάτω το επιθυμητού με αποτέλεσμα η ασφάλεια πτήσεων να τίθεται σε κίνδυνο.