Ιρανοί ειδικοί και τεχνικοί έχουν τοποθετήσει ένα εγχώριο ραντάρ στο μαχητικό Mirage F1, υποστηρίζει το «Tasnim News Agency».
Το Ιράν απέκτησε με έναν περιπετειώδη τρόπο το Mirage F1 τον Ιανουάριο του 1991, όταν περίπου 140 ιρακινά εμπορικά και στρατιωτικά αεροσκάφη έλαβαν εντολή να καταφύγουν σε αυτό, για να γλυτώσουν την καταστροφή από τις δυνάμεις του Διεθνούς Συνασπισμού. Το Ιράκ είχε εισβάλει τον Αύγουστο του 1990 στο γειτονικό Κουβέιτ και τον Ιανουάριο του 1991 ήταν σε εξέλιξη η Επιχείρηση Καταιγίδα της Ερήμου.
Ανάμεσα στα αεροσκάφη που κατάφεραν να φτάσουν στο Ιράν ήταν 24 Mirage F1. Μετά τον πόλεμο το Ιράκ ζήτησε πίσω τα αεροσκάφη του, αλλά το Ιράν αρνήθηκε. Το τελευταίο αποφάσισε να τα κατασχέσει ως πολεμική αποζημίωση για τις καταστροφές που υπέστη στον Πόλεμο Ιράκ-Ιράν στη δεκαετία του 1980.
Το Mirage F1 αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε από τη Dassault Aviation από το 1966 έως το 1992. Συνολικά κατασκευάστηκαν 720 μαχητικά, 40 εξ αυτών για την Πολεμική Αεροπορία (Mirage F1CG). Τα πρώτα ελληνικά αεροσκάφη παραδόθηκαν το 1975 και ο τύπος αποσύρθηκε το 2003. Σήμερα το Mirage F1 χρησιμοποιείται από το Ιράν, τη Γκαμπόν και το Μαρόκο. Το τελευταίο επιχειρεί την πιο προηγμένη έκδοση MF-2000, που έχει ραντάρ RDY-3 και εξοπλίζεται με πυραύλους αέρος-αέρος MICA και κατευθυνόμενες βόμβες AASM. Μεγαλύτερος χρήστης του αεροσκάφους είναι όμως η αμερικανική ιδιωτική εταιρεία ATAC, με 63 μαχητικά, για αξιοποίηση σε ρόλο «Aggressor».
Αντιμέτωπη με διεθνείς κυρώσεις, η Ιρανική Αεροπορία έχει εξοπλίσει με εγχώρια συστήματα και όπλα όσα αεροσκάφη απομένουν επιχειρησιακά. Προηγουμένως τα Mirage F1 μπορούσαν να φέρουν αποκλειστικά γαλλικά όπλα (π.χ. πυραύλους Exocet) και ορισμένα ρωσικά, τα οποία η Τεχεράνη αδυνατούσε να εισάγει.
Για το παρελθόν και το παρόν των Mirage F1 του Ιράν μπορείτε να διαβάσετε ειδικό αφιέρωμα στο τεύχος της «Π&Δ» που κυκλοφορεί.