31 C
Athens
Σάββατο, 14 Ιουνίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΟι αμερικανικές "αντίκες" του Ιράν θα συνεχίσουν να πετούν μέχρι το 2040...

Οι αμερικανικές “αντίκες” του Ιράν θα συνεχίσουν να πετούν μέχρι το 2040 (τουλάχιστον)

- Advertisement -

Η πολιτική απομόνωση του Ιράν σε συνδυασμό με τη διστακτικότητα τρίτων χωρών να του πουλήσουν νέο εξοπλισμό, σημαίνει πως τα αμερικανικής προελεύσεως μαχητικά που αγοράστηκαν σωρηδόν στα μέσα της δεκαετίας του ’70, θα συνεχίσουν να πετούν μέχρι το 2040, ή ακόμη περισσότερο.
Το Ιράν υπήρξε στενότατος σύμμαχος των ΗΠΑ έως το 1979 και την Ισλαμική Επανάσταση και την ανατροπή του Σάχη. Τα ιρανικά πετροδόλαρα της εποχής, επέτρεψαν την αγορά μεγάλου όγκου αμερικανικού εξοπλισμού, ανάμεσά τους, 166 μαχητικά F-5E/F Tiger II, μια έκδοση βασισμένη στο F-5A/B Freedom Fighter.
Από το 1979 και μετά όμως, η υποστήριξη των αμερικανικών οπλικών συστημάτων σταμάτησε, και το Ιράν αναγκάστηκε να καταφύγει σε λύσεις ανάγκης, όπως η αντίστροφη κατασκευή υποσυστημάτων, για να μπορέσει να κρατήσει ενεργά αυτά τα όπλα.

Η περίπτωση των ιρανικών Tiger II, αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα. Σύμφωνα με το Aviation Week & Space Technology, το Ιράν διαθέτει 44 μονοθέσια F-5E και 15 διθέσια F-5F, σε ενεργή κατάσταση. Για να επιτευχθεί αυτό, το ιρανικό καθεστώς απευθύνθηκε στα μέσα της περασμένη δεκαετίας, στον στρατό και την τοπική ακαδημαϊκή κοινότητα, για να βρεθούν τρόποι να συνεχίσουν τα αεροσκάφη να πετάνε.

Ως αποτέλεσμα, το Ιράν σήμερα είναι σε θέση να κατασκευάζει μόνο του τα περισσότερα (αλλά όχι όλα) υποσυστήματα και ανταλλακτικά για το F-5. Ότι “απομένει”, κανιβαλίζεται από αεροσκάφη που δεν είναι πλέον σε πτητική κατάσταση. Για παράδειγμα, ο κινητήρας J85-GE-21, κατασκευάζεται εγχώρια σε ποσοστό 80%, ενώ το υπόλοιπο 20% προέρχεται από παλαιά αποσυρμένα αεροσκάφη.

Συνολικά, το Ιράν μπορεί να κατασκευάσει το μεγαλύτερο μέρος των F-5, πλην του 20% του κινητήρα που προαναφέραμε και του 5% των ηλεκτρονικών υποσυστημάτων. Περίπου το 75% του αεροσκάφους, μπορεί να κατασκευαστεί εγχώρια, ενώ το υπόλοιπο προέρχεται από τα 100 περίπου αποσυρμένα αεροσκάφη, και την ελεύθερη (μαύρη) αγορά.

Μέχρι το Ιράν να αλλάξει καθεστώς και να αποκτήσει πάλι φιλικές σχέσεις με την Δύση, θα αναγκαστεί να πετάει με αεροσκάφη 60 και πλέον ετών, έως το 2040, παρά το γεγονός πως έχει παρουσιάσει ως “καινούργια” τα αεροσκάφη Azarakhsh, Saeqeh και εσχάτως το Kowsar, που δεν είναι τίποτα άλλο από αντίγραφα του F-5.

Saeqeh

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν, η διαμάχη που δέκα χρόνια προετοιμάζει τον πόλεμο

Η σημερινή επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν, με κύριο αλλά όχι μοναδικό στόχο, τις πυρηνικές του εγκαταστάσεις και αναμενόμενη ήταν -δυστυχώς- αλλά και συνδυάζεται...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ: Σε 5 χρόνια η Ρωσία θα είναι...

36
Ομιλία στο πολύ γνωστό βρετανικό think-tank, Chatham House, έδωσε ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ, Μαρκ Ρούτε, ο οποίος έκανε μια σειρά απο δυσοίωνες προβλέψεις...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2/14 Ιουνίου 1825: Ναυμαχία της Σούδας, νίκη...

0
Μετά τη ναυμαχία του Καφηρέως, ο Μιαούλης, επικεφαλής λίγων ελληνικών πλοίων προλαμβάνει τον υποχωρούντα τουρκικό στόλο έξω από το ναύσταθμο Σούδας. Τα ελληνικά πλοία...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η καινούργια «Πτήση» Nο 60, Ιούνιος 2025 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 60, Ιουνίου 2025  είναι στα περίπτερα με πλούσια, επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ύλη, αλλά υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά  ΕΔΩ σε ειδική τιμή.  Ramstein...

Ν. Δένδιας: Οι δορυφορικές επικοινωνίες αποτελούν την έκτη διάσταση της “Ασπίδας του Αχιλλέα”

Οι δορυφορικές επικοινωνίες αποτελούν την έκτη διάσταση της «Ασπίδας του Αχιλλέα», της ολιστικής, δηλαδή, προσέγγισης για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των εχθρικών εναέριων, θαλάσσιων και...

Καταφύγιο ισραηλινών αεροσκαφών στην Κύπρο

Αεροπλάνα ισραηλινών αεροπορικών εταιριών στο αεροδρόμιο της Λάρνακας, όπου φαίνεται ότι βρήκαν καταφύγιο για την αποφυγή καταστροφής τους από τις επιθέσεις αντιποίνων του Ιράν...