19.5 C
Athens
Δευτέρα, 6 Οκτωβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΡΘΡΑTo πρώτο αεροσκάφος με ιοντικό κινητήρα είναι πραγματικότητα

To πρώτο αεροσκάφος με ιοντικό κινητήρα είναι πραγματικότητα

- Advertisement -

Τα παραδοσιακά αεροσκάφη κινούνται με θορυβώδη μηχανικά εξαρτήματα και κινητήρες που παράγουν την απαραίτητη ισχύ που απαιτείται για την πτήση. Ωστόσο για πρώτη φορά, ερευνητές του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης (MIT) ανέπτυξαν ένα αεροσκάφος που μπορεί να πετάξει εντελώς αθόρυβα χρησιμοποιώντας μόνο μπαταρίες ιόντων λιθίου.


Το νέο αεροσκάφος μας παραπέμπει σε ταινίες και σειρές επιστημονικής φαντασίας, όπου οι κινητήρες ιόντων είναι κάτι συνηθισμένο. Ακόμη και στις μέρες μας, οι κινητήρες ιόντων χρησιμοποιούνται με μεγάλη επιτυχία στο κενό του διαστήματος. Ωστόσο για να δουλέψουν εντός της αντίστασης της γήινης ατμόσφαιρας, οι ερευνητές θα έπρεπε να σκεφτούν “out of the box”.
To αεροσκάφος του MIT, παράγει μόνο του τον “αέρα” που χρειάζεται για να πετάξει. Στην προκειμένη περίπτωση, πρόκειται για ιοντικό αέρα, γνωστό και ως ηλεκτροαεροδυναμική ώθηση. Πρόκειται για μια αρχή της Φυσικής που είναι γνωστή εδώ και πολλές δεκαετίες και αφορά την ώθηση που δημιουργείται όταν ηλεκτρικό ρεύμα περάσει μεταξύ ενός λεπτού κι ενός παχύτερου ηλεκτροδίου. Το αποτέλεσμα ήταν ένα σιωπηλό αεροσκάφος που ζυγίζει 2,2 κιλά και έχει άνοιγμα πτερύγων 4,88 μέτρα.
Ο Steven Barrett, αναπληρωτής καθηγητής αεροναυπηγικής και αστροναυτικής στο MIT, αναφέρει λεπτομερώς πώς τα ηλεκτρόδια πετυχαίνουν να δημιουργήσουν ώθηση. Σαράντα χιλιάδες βολτ ηλεκτρισμού κάτω από την πτέρυγα του αεροπλάνου δημιουργούνται από θετικά και αρνητικά φορτισμένα ηλεκτρόδια, ενισχύοντας ένα ηλεκτρικό ρεύμα ιόντων αζώτου. Τα ιόντα συγκρούονται με τα φυσιολογικά μόρια του αέρα, εκπέμποντας ιοντικό άνεμο από το πίσω μέρος του αεροπλάνου και δίνοντάς του ώθηση.

Όπως εξηγεί ο Barrett: “Τα ιόντα πηγαίνουν από το θετικό στο αρνητικό, συγκρούονται με το ουδέτερο μόρια αέρα και δημιουργούν αυτόν τον άνεμο που βγαίνει πίσω από το αεροπλάνο”.
Τα λεπτά καλώδια που φέρουν θετικό φορτίο, έχουν τοποθετηθεί στο εμπρός (και κάτω) μέρος της πτέρυγας, ενώ τα παχύτερα βρίσκονται στο πίσω μέρος της πτέρυγας. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, φιλοξενούνται στην άτρακτο.

Αν και η επιστήμη πίσω από την πρώτη πτήση του αεροσκάφους είναι ακόμη στα σπάργανα, οι μελλοντικές εφαρμογές μπορεί να είναι πολλές, όπως η δημιουργία αθόρυβων drones και γιατί όχι, αθόρυβων επιβατικών και στρατιωτικών αεροσκαφών στο πιο μακρινό μέλλον
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πως η τουρκική επιθετικότητα σε Ελλάδα & Κύπρο θα δικαιωθεί με ρωσική επικράτηση στην Ουκρανία

Δυστυχώς η Ευρώπη εδώ και 3,5 χρόνια δοκιμάζεται από ένα νέο πόλεμο, σκληρό και ανελέητο και χωρίς ορατό τέλος προς το παρόν. Σε έναν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Φρεγάτες ΜΕΚΟ: Σχεδιασμός συνεχούς εξέλιξης και με νέο σόναρ, πυραύλους ESSM...

3
Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης "Ύδρα", ΜΕΚΟ200ΗΝ, αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα εγχειρήματα του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) για την ενίσχυση της επιχειρησιακής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6 Οκτωβρίου 1973: Yom Kippur, η μεγάλη...

8
Ξεσπά ο πόλεμος του Οκτωβρίου ή «πόλεμος της Εξιλέωσης» (Yom Kippur), με μια αιφνιδιαστική και επιτυχημένη συνδυασμένη επίθεση Αιγυπτίων και Σύρων κατά του Ισραήλ.Οι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ο δυσάρεστος υπουργός Άμυνας, επικεφαλής του Πενταγώνου Πιτ Χέγκσεθ

Tης Peggy Noonan, αρθρογράφου της Wall Street JournalΠολλά στελέχη της κυβέρνησης Τραμπ θεωρούν ότι αυτή είναι η δική τους ευκαιρία και η τελευταία ευκαιρία...

Blame game: πίσω από την ακύρωση του ραντεβού Μητσοτάκη–Ερντογάν

Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...

Αναγνωρίσεις της Παλαιστίνης: τι πραγματικά σημαίνουν

της Monique Chemillier-Gendreau, Γαλλίδας νομικού, ειδικός για το Διεθνές Δίκαιο από συνέντευξη της στη MondeΟι αναγνωρίσεις της Παλαιστίνης από μια σειρά χωρών έρχονται πολύ...