12.6 C
Athens
Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΡΘΡΑΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Ο Γιάννης Τζαγκαράκης της ALS μιλά για όλα, το "εθνικό πλοίο",...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Ο Γιάννης Τζαγκαράκης της ALS μιλά για όλα, το “εθνικό πλοίο”, τα ελληνικά ναυπηγεία, το κόστος, το εθνικό κέρδος

- Advertisement -

Με το Γιάννη Τζαγκαράκη, «ψυχή» της ελληνικής προσπάθειας της ALS Naval Ship Design για τη σχεδίαση σύγχρονων πολεμικών πλοίων για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού έχουμε μιλήσει και άλλες φορές. Αλλά η εμπειρία του από τα ελληνικά ναυπηγεία όπου έχει εργαστεί πολλές δεκαετίες, το πάθος του για μια εγχώρια ανάπτυξη σκαφών και οι προτάσεις της όλης ομάδας, πάντα δίνουν χώρο για ακόμη περισσότερες συζητήσεις. Έτσι, αυτή τη φορά μας δέχθηκε ο ίδιος στο σπίτι του για μια ανοιχτή και πολύ φιλική κουβέντα, για την οποία και τον ευχαριστούμε. Τη συζήτηση τη βιντεοσκοπήσαμε, ζητάμε συγγνώμη για κάποιους θορύβους από το παρασκήνιο, αλλά σε «σπιτικό» περιβάλλον δεν μπορείς να τα ελέγξεις όλα! Η ουσία; Η κουβέντα μας βγήκε πολύ επίκαιρη. Αν και μιλήσαμε μερικές μέρες πριν ανακοινωθεί η επιλογή των γαλλικών φρεγατών FDI από το ΠΝ, οι επισημάνσεις που έκανε για την τοπική παραγωγή πολεμικών σκαφών, όπως π.χ. οι κορβέτες που πλέον ελπίζουμε να κατασκευαστούν εγχώρια, όπως και για την περιπέτεια της ALS στο να βρει «επαφή» με την ελληνική πολιτεία είναι πολύ διαφωτιστικές.

Η συζήτηση ξεκίνησε από τις κορβέτες, όπου ο ίδιος μας είπε για τους προβληματισμούς που είχε από την τουρκικής σχεδίασης κλάσης Ada. Και πως ήθελε να δημιουργηθεί ως αντίβαρο, μια ελληνική κορβέτα με όμως σημαντικά καλύτερη σχεδίαση, συστήματα και φόρτο. Τη σχετική ιδέα την παρουσίασαν στο Ναυτικό αλλά όπως μας αφηγείται «μας είπαν πως δεν ενδιαφερόμαστε, εμείς θέλουμε μια φρεγάτα αεράμυνας περιοχής». Για να πέσει μετά η όλη ιδέα πάνω σε αλλαγή κυβέρνησης…

Με «ξεχασμένη» λοιπόν την πρόταση της ALS, τόσο για κορβέτα όσο και για φρεγάτα, η χώρα μας προχώρησε αργότερα στις διαπραγματεύσεις για την προμήθεια φρεγατών, παρότι επί ΣΥΡΙΖΑ είχε γίνει και αναγγελία για σχεδίαση «εθνικού πλοίου». Η συζήτηση μας συνεχίστηκε με την ουσία των σχεδιάσεων της ALS και σε τι επίπεδο εξέλιξης βρίσκονται, όπου πραγματικά μείναμε έκπληκτοι για τη σημαντική ολοκλήρωση τους.

Χιλιάδες λοιπόν ανθρωποώρες σχεδίασης, ένα πλάνο που έχει εξελιχθεί σε βάθος, με μακρόχρονες εμπιστευτικές επικοινωνίες με ξένους οίκους για τα συστήματα του σκάφους. Οπότε η επόμενη ερώτηση ήρθε αυτονόητα. Έχει στηριχθεί οικονομικά η ALS για όλον αυτό τον κόπο; Η απάντηση μάλλον αναμενόμενη.

 Γιατί όμως να πάμε στην ALS; Και μην επιλέξουμε μια διεθνή «έτοιμη» σχεδίαση;

Η απορία μας εξελίσσεται: Υπάρχει περιθώριο να φτιαχτεί στην Ελλάδα ένα πολεμικό σκάφος, όταν το μεγαλύτερο κόστος είναι τα εισαγόμενα κρίσιμα συστήματα ηλεκτρονικών και όπλων; Ο Γιάννης Τζαγκαράκης εδώ απαντά ξεδιπλώνοντας και το όραμα της ALS, που δεν είναι η κατασκευή ενός μόνο τύπου πλοίου, αλλά ουσιαστικά μια «διαδρομή» σταδιακής ελληνοποίησης και ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας…

Η συνέχεια στο navaldefence.gr

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

67 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
67 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Οι Τούρκοι διπλασιάζουν το Ναύσταθμο του Ακσάζ, η Ελλάδα “πάγωσε” Σούδα και Αλμυρό

Η αναβάθμιση του τουρκικού ναυστάθμου στο Ακσάζ, στη νοτιοδυτική πλευρά της Τουρκίας, που ανακοινώθηκε πρόσφατα, όταν ολοκληρωθεί, θα προσφέρει σημαντικά στην στρατιωτική ενδυνάμωση της...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Diehl ανέλαβε την ανάπτυξη του IRIS-T Block 2, η...

34
Στα τέλη Δεκεμβρίου, το Ομοσπονδιακό Γραφείο Εξοπλισμού, Πληροφορικής και Υποστήριξης. των Γερμανικών Ενόπλων Δυναμέων (BAAINBw) και η Diehl Defence υπέγραψαν σύμβαση για την ανάπτυξη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 30 Ιανουαρίου 1923: Η ανταλλαγή πληθυσμών με την...

4
Υπογράφεται στη Λωζάνη της Ελβετίας η συνθήκη ανταλλαγής των πληθυσμών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, όπου 1.500.000 Έλληνες της Ανατολής και 500.000 Τούρκοι της Ελλάδας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Λετονία προμηθεύεται τεθωρακισμένα ASCOD – τι πληρώνει

Μια ακόμη αγορά τεθωρακισμένων μας έρχεται από τις χώρες της Βαλτικής, αυτή τη φορά από τη Λετονία, η οποία υπέγραψε συμβόλαιο για 42 ASCOD...

ΥΠΕΘΑ: Γιατί γίνονται οι εκτακτές κρίσεις αξιωματικών – πως εξυπηρετείται η “Ατζέντα 2030”

Την παρακάτω ενημέρωση κυκλοφόρησε το υπουργείο Εθνικής Αμύνης, ώστε να δώσει ένα πλαίσιο ερμηνείας για τις έκτακτες κρίσεις ανωτάτων και ανωτέρων αξιωματικών που έγιναν,...

Τα μη επανδρωμένα V-BAT προτιμά το Ιαπωνικό Ναυτικό

Τα καθέτου απογειώσεως μη επανδρωμένα V-BAT της αμερικανικής εταιρείας Shield AI θα προμηθευθεί το Ιαπωνικό Ναυτικό για ρόλους επισκόπισης και αναγνώρισης. Τα αεροσκάφη θα...