![](https://navaldefence.gr/wp-content/uploads/2021/07/Hellenic-Future-Frigate-Graphic_6.21.21ΑW-scaled.jpg)
H ΠΤΗΣΗ συνεχίζει την προσπάθεια ενημέρωσης των αναγνωστών της σχετικά το μεγαλύτερο αμυντικό πρόγραμμα της νεότερης ιστορίας της Ελλάδας. Καθώς υπήρχαν πολλά αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με την αμερικανική πρόταση της HF2, ζητήσαμε νέα συνέντευξη από τη Lockheed Martin RMS, σχετικά με το πλοίο και την τελική του διαμόρφωση. Τη συνέντευξη μας παραχώρησε ο Δρ. Γρηγόριος Κουτσογιάννης
διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης – Μέση Ανατολή & Ελλάδα της Lockheed Martin, Rotary & Mission Systems.
- Υπάρχει μια μεγάλη ανησυχία για το πρόγραμμα των LCS και φυσικά την αξιοπιστία της προτεινόμενης φρεγάτας HF2 στο Πολεμικό Ναυτικό. Μπορείτε να μας πείτε τι ακριβώς συμβαίνει με το πρόγραμμα και τι έχει γίνει με το USN;
Όλες οι νέες κατηγορίες πολεμικών πλοίων αντιμετώπισαν προκλήσεις και, είμασταν πάντα ειλικρινείς και ανοιχτοί ότι τα πλοία της κατηγορίας LCS Freedom δεν αποτελούν εξαίρεση. Ωστόσο, με την HF2, το ΠΝ θα επωφεληθεί από όλα τα διδάγματα που έχουν αντληθεί, με τις βελτιώσεις και αλλαγές σχεδιασμού που έχουν ήδη ενσωματωθεί από το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό (USN). Για παράδειγμα, η αλλαγή σχεδιασμού στον μειωτήρα της RENK έχει ολοκληρώσει τις εργοστασιακές δοκιμές και εγκαθίσταται στην LCS.
Θα ήθελα επιπρόσθετα να τονίσω ότι η κλάση LCS Freedom είναι μια υπαρκτή κλάση πλοίων. Η LCS έχει δοκιμαστεί εκτενώς και έχει περάσει όλα τα πρότυπα του USN, συμπεριλαμβανομένης μιας πλήρους δοκιμής πλοίου (full shock test trial) το Σεπτέμβριο του 2016. Το USN είναι το μόνο Ναυτικό διεθνώς που υποβάλλει τα πλοία του σε τέτοιες δοκιμές. Το ΠΝ θα επωφεληθεί από την εμπειρία του USN.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η HF2/MMSC-HN θα έρθει με σόναρ L3Harris LFATS κι όχι CAPTAS-2 ή CAPTAS-4
Τα ελληνικά πλοία, όπως και οι MMSC του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας, θα έχουν όλες τις μηχανικές βελτιώσεις των αμερικανικών πλοίων. Το πρόγραμμα συνεχίζεται κανονικά και μέσα στον Ιούνιο του 2021, τοποθετήθηκε η τρόπιδα του LCS31, το μελλοντικό USS Cleveland. Επίσης τα LCS Freedom είναι συνεχώς σε αποστολές.
Θεωρούμε πως η πρόταση του USN και της HF2 έχει το μικρότερο τεχνολογικό ρίσκο για το ΠΝ, καθώς τα πλοία έχουν ξεπεράσει τα 600.000 ναυτικά μίλια σε αποστολές. Τα όποια προβλήματα έχουν διορθωθεί, και θα βγει και επίσημη ανακοίνωση του USN μέσα στο έτος.
ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ: Με CAMM-ER η πρόταση της Lockheed Martin για τις HF2/MMSC-HN
- Γιατί τότε το USN βγάζει εκτός υπηρεσίας τόσα πολλά LCS Freedom; Φεύγουν τα LCS 3,5 και 9.
Υπάρχει μια ευρύτερη συζήτηση – χωρίς αποφάσεις – μεταξύ του USN και του USG για τον καλύτερο τρόπο δομής του στόλου τους επιφανείας για το μέλλον, αλλά αυτή είναι μια συζήτηση μεταξύ αυτών των δύο. Το σημαντικό που πρέπει να σημειωθεί εδώ είναι ότι οι καθελκύσεις των LCS συνεχίζονται και σε κάθε αποστολή αποδεικνύουν την αξία και τις δυνατότητές τους.
- Διαβάσαμε πρόσφατα για ετήσιο κόστος λειτουργίας των LCS Freedom ύψους 70 εκ. δολαρίων. Καταλαβαίνετε πως κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό για το ΠΝ!
Ο τρόπος που…
Η συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ