Έχοντας αναπτύξει εγχώρια αεροπορική βιομηχανία που έχει πάρει μέρος στα ευρωπαϊκά προγράμματα πολεμικών αεροσκαφών Tornado και Eurofighter Typhoon, η Ιταλία θα πρέπει να αποφασίσει αν θέλει να συνεχίσει τη βιομηχανική συνεργασία στο συγκεκριμένο χώρο μαζί με άλλα ευρωπαϊκά κράτη, επιλέγοντας τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα FCAS ή Tempest.
Όπως αναφέρει το «Rivista Italiana Difesa», για το ζήτημα τοποθετήθηκε σε εκδήλωση που έγινε στη Ρώμη το think-tank «Instituto Affari Internazionali», το οποίο παροτρύνει την ιταλική κυβέρνηση να ενταχθεί στο Tempest. Με βάση το ίδιο, τα συμφέροντα της Ιταλίας συμπίπτουν με το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ οι δύο χώρες συμμετέχουν και επιχειρούν το μαχητικό F-35. Μαζί με το F-35, Ιταλία και Ηνωμένο Βασίλειο έχουν γνώση ευαίσθητης τεχνολογίας λόγω του F-35, που δεν διαθέτουν οι Γαλλία και Γερμανία. Στο οικονομικό σκέλος, η παρουσία της Leonardo στο πρόγραμμα Tempest θα μπορούσε να οδηγήσει στην ανάληψη εκτεταμένου βιομηχανικού έργου και από άλλες ιταλικές εταιρείες. Αντίθετα, η ένταξη της Ιταλίας στο FCAS θα δημιουργούσε μπούσουλα για την ιταλική βιομηχανία, μιας και η μοιρασιά έχει ήδη συμβεί μεταξύ γαλλικών και γερμανικών εταιρειών.
Σύμφωνα με το «Instituto Affari Internazionali», το Tempest μπορεί να έχει μεγαλύτερη δυναμική από το FCAS, ιδιαίτερα αν την Ιταλία ακολουθήσει η εμπλοκή της Σουηδίας και της Ολλανδίας. Τέλος, η συμμετοχή τριών κρατών-μελών στο Tempest και παρά τη βρετανική εμπλοκή, είναι πιθανό να οδηγήσει σε επιδότηση από το Ευρωπαϊκό Αμυντικό Ταμείο, κάτι που ισχύει ωστόσο και για το FCAS.
Ιταλοβρετανική συμμαχία κατά του γαλλογερμανικού FCAS (ή Tempest Vs FCAS);