Λίγο πριν την εκπνοή του 2019 η κρατικής ιδιοκτησίας ινδονησιακή PT Dirgantara Indonesia (PTDI) αποκάλυψε ένα πρωτότυπο Μη-Επανδρωμένο Αεροσκάφος (UAV) Μέσου Ύψους-Μακράς Εμβέλειας (Medium Altitude-Long Endurance – MALE) που ανέπτυξε στις εγκαταστάσεις της.
Το “Elang Hitam” (Μαύρος Αετός), όπως ονομάστηκε, είναι ένα ΜΕΑ με ικανότητα εξοπλισμού με οπλικό φορτίο που αποτελεί προϊόν ανάπτυξης μιας κοινοπραξίας αποτελουμένης από την κρατική PTDI, την επίσης κρατική εταιρία ηλεκτρονικών PT Len, την Ινδονησιακή Αεροπορία και το Εθνικό Ινστιτούτο Αεροναυτικής και Διαστήματος της χώρας.
Το πρωτότυπο αερόχημα που παρουσιάστηκε στις εγκαταστάσεις της PTDI στο Bandung, έχει μήκος 8.65 μέτρα, ύψος 2.6 μέτρα, έχει εκπέτασμα πτερύγων 16 μέτρα ενώ σχεδιαστικά παραπέμπει στο κινεζικό UAV CH-4 (που με τη σειρά του μοιάζει στο MQ-9 Reaper της General Atomics αλλά χωρίς το ουραίο σχήματος V). Περιέργως, o “Μαύρος Αετός” διαθέτει όντως ουραίο σχήματος V.
Όπως ανακοινώθηκε κατά την παρουσίαση, το UAV μπορεί να φέρει φορτίο βάρους 300 κιλών, χρειάζεται 500 μέτρα διαδρόμου για να απογειωθεί και 700 για να προσγειωθεί και αναμένεται να επιτύχει χρόνο περιπολίας 30 ωρών με ταχύτητα πτήσης 127 κόμβων.
Δεν έγιναν ανακοινώσεις σχετικά με τον εξοπλισμό του ΜΕΑ, πέραν του ότι ο κινητήρας προέρχεται από την Αυστριακή Rotax, το σύστημα ελέγχου πτήσης από την Ισπανία, ενώ σύντομα θα εξοπλιστεί με ραντάρ συνθετικού διαφράγματος (SAR) και θα πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση εντός του 2020 με προοπτική να αποκτήσει πιστοποιητικό πολιτικού νηολογίου εντός του 2021 και πλήρους στρατιωτικού (με όπλα) εντός του 2023.
Η εγχώρια ανάπτυξη προτιμήθηκε έναντι απευθείας αγοράς από εταιρία του εξωτερικού καθότι -κατά δήλωση ανωτάτου αρμοδίου της Ινδονησιακής κυβέρνησης στην παρουσίαση- “ξένες εταιρίες δεν επιτρέπουν πρόσβαση σε κρίσιμες τεχνολογίες τζάμπα”.
Το ΜΕΑ αναμένεται να αναλάβει αποστολές περιπολίας και ελέγχου, αντιμετώπισης τρομοκρατών, λαθρεμπόρων, πειρατών, πρόληψη δασικών πυρκαγιών και λαθροθηρίας/λαθραλιείας.