Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας της Ινδίας, ανακοίνωσε τη Κυριακή πως έχει θέσει το στόλο της σε ύψιστη ετοιμότητα για τυχόν επιθετικότητα απο το Πακιστάν. Ανάμεσα στα σκάφη που έχουν κινητοποιηθεί, είναι και τα δυο πυρηνοκίνητα υποβρύχια της χώρας που έχουν τη δυνατότητα εκτόξευσης βαλλιστικών πυραύλων. Το πρόβλημα όμως με τα υποβρύχια της Ινδίας βρίσκεται αλλού.
Η Ινδία διαθέτει αυτή τη στιγμή 2 πυρηνοκίνητα υποβρύχια. Το ένα είναι το INS Chakra (Akula II, νοικιασμένο από Ρωσία) και το άλλο είναι το εγχώριο INS Arihant της ομώνυμης κλάσης (αλλά 3 σκάφη της κλάσης είναι σε διαφορετικές φάσης κατασκευής).
Η Ινδία διαθέτει επίσης ένα στόλο 15 υποβρυχίων συμβατικής πρόωσης. Εξ αυτών, 4 είναι κλάσης Shishumar (ινδική έκδοση του γερμανικού Type 209), 9 κλάσης Sindhughosh (σοβιετικά/ρωσικά Kilo) και ένα καινούργιο κλάσης Kalvari (βασισμένο στο γαλλικό Scorpene, 3 ακόμη υπό κατασκευή).
Εκ πρώτης όψεως, ο στόλος αυτός φαίνεται εντυπωσιακός. Όλα αυτά όμως τα υποβρύχια, πλην των 2 πυρηνοκίνητων και του ενός Kalvari, στερούνται μιας βασικής τεχνολογίας που είναι απαραίτητη στο σύγχρονο πεδίο της μάχης.
Τα 4 Shishumar και τα 9 Sindhughosh, δεν ενσωματώνουν τεχνολογία αναερόβιας πρόωσης (AIP). Είναι προφανές πως αυτά τα σκάφη, έχουν τεράστιο μειονέκτημα σε μια τυχόν ναυτική αντιπαράθεση μεταξύ Ινδίας-Πακιστάν.
Στο παρακάτω βίντεο που κυκλοφόρησε λίγες ημέρες μετά την ινδική αεροπορική επίθεση στο Πακιστάν, απεικονίζεται το “ίχνος” ενός ινδικού υποβρυχίου. Μια τέτοια λήψη κάνει ξεκάθαρο πόσο σημαντική είναι στις μέρες μας η τεχνολογία AIP.
To be clear, this part of released video appears to be authentic. Notice the time stamp on top left. Pakistan Navy says there was also a similar incident in 2016. pic.twitter.com/81jWgkLdA4
— F. Jeffery (@Natsecjeff) March 5, 2019
Όσον αφορά το Πακιστάν, διαθέτει 2 υποβρύχια κλάσης Agosta-70 που παραγγέλθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και 3 υποβρύχια κλάσης Agosta-90 (βελτιωμένη έκδοση του “70”) που παραγγέλθηκαν στα μέσα της δεκαετίας του ’90.
Το Πακιστάν παρέλαβε τρία υποβρύχια Agosta 90B μεταξύ 1999 και 2006. Τα τρία σκάφη φέρουν σύστημα AIP MESMA και μεταφέρουν 16 τορπίλες και κατευθυνόμενα βλήματα.
Διαβάστε επίσης