14.6 C
Athens
Σάββατο, 26 Απριλίου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑ"Φως" στο ταλαίπωρο πρόγραμμα του πρώτου ινδικού αεροπλανοφόρου;

“Φως” στο ταλαίπωρο πρόγραμμα του πρώτου ινδικού αεροπλανοφόρου;

- Advertisement -

Όπως ανακοίνωσαν τα ναυπηγεία Cochin Shipyard Limited (CSL), το αεροπλανοφόρο INS Vikrant ολοκλήρωσε μόλις πρόσφατα τις πρώτες του δοκιμές λιμένος, 12 περίπου χρόνια μετά την έναρξη ναυπήγησης του πολύπαθου προγράμματος του πρώτου εγχώριου ινδικού αεροπλανοφόρου. Οι δοκιμές λιμένος που πραγματοποιήθηκαν για την εξακρίβωση της πλευστότητας, ισορροπίας και καλής μηχανολοιγικής λειτουργίας του πλοίου πριν πραγματοποιήσει τις δοκιμές εν πλω, σηματοδούτούν πιθανώς ένα τέλος στο πιο χρονοβόρο πρόγραμμα ναυπήγησης στην παγκόσμια ιστορία.

Η Ινδία ίσως περιμένει άλλα δύο χρόνια για το εγχώριο αεροπλανοφόρο

Το αεροπλανοφόρο ‘Vikrant’ είναι η πρώτη προσπάθεια εγχώριας ναυπήγησης αεροπλανοφόρου από την Ινδία, που προσπαθεί να αντικατοπτρίσει τις αντίστοιχες κινήσεις της Κίνας σε αυτόν τον τομέα. Έτσι, μετά την απόκτηση ενός παλιού σοβιετικού αεροπλανοφόρου ‘Baku’ από τον ρωσικό στόλο (έφερε πλέον το όνομα “ναύαρχος Γκόρσκωβ”), κλάσης ‘Kiev’ το 2004 το έθεσε σε υπηρεσία ως INS Vikramaditya μετά από εκτενείς επισκευές και μετατροπές το 2013. Τον Φεβρουάριο του 2009 η Ινδία ξεκίνησε να ναυπηγεί το πρώτο δικής της σχεδίασης αεροπλανοφόρο. Το μελλοντικό INS Vikrant είναι μικρότερο και ελαφρύτερο από το σοβιετικής προέλευσης ‘Vikramaditya’ έχοντας εκτόπισμα 37,500 τόνων αλλά μοιράζεται σημαντικές ομοιότητες σχεδίασης και λειτουργίας με κυριότερη τη χρήση κεκλιμένου καταστρώματος απόνήωσης (ski jump), την απουσία καταπελτών και πυρηνικής πρόωσης, στοιχεία που αρχικά προορίζονταν να διορθωθούν με το δεύτερο εγχώριας ναυπήγησης αεροπλανοφόρο INS Vishal πριν ανακοινωθεί πως μεγάλες τεχνικές δυσκολίες αναβάλουν και αυτά τα σχέδια. Τα ινδικά αεροπλανοφόρα περιορίζονται έτσι σημαντικά τόσο ως προς το βάρος των αεροσκαφών που μπορούν να εξαπολύσουν όσο και ως προς τη δική του ακτίνα δράσης.

Ινδία, το τρίτο αεροπλανοφόρο απαιτεί θυσίες σε αεροσκάφη και πλοία

Η Ινδία σχεδίαζε ήδη να ναυπηγήσει ένα υπερ-αεροπλανοφόρο κατά τα αμερικανικά πρότυπα που θα διόρθωνε τα προβλήματα του παρελθόντος αλλά και πάλι λόγω τεχνικών δυσκολιών και κόστους τα σχέδια αυτά φαίνεται πως αναβάλλονται μέχρι νεωτέρας. Οι τεχνικές δυσκολίες και κυριώτερα οι τρομακτικές υπερβάσεις κόστους δείχνουν πως ταλανίζουν το πρόγραμμα του INS Vikrant από την αρχή, παρά τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το σχέδιο ενός μικρότερου και ελαφρύτερου αεροπλανοφόρου. Το πλοίο προοριζόταν αρχικά να κοστίσει περί τα 500 εκατομμύρια δολάρια, ωστόσο στην πορεία το ποσό αυτό αυξήθηκε στα 3.5 δισεκατομμύρια δολάρια περίπου, μια αύξηση της τάξης του 700% από τον αρχικό προϋπολογισμό. Με τις εργασίες ναυπήγησης να έχουν καθυστερήσει τουλάχιστον για μισή δεκαετία, αναλύσεις της Ινδίας το 2018 και ακόμα εντός του 2019 ισχυρίζονταν πως το ‘Vikrant’ θα ξεκινούσε τις θαλάσσιες δοκιμές του εντός του 2020. Όταν και αυτές οι υπεραισιόδοξες και εκτός πραγματικότητας προβλέψεις διαψεύστηκαν, αποδείχθηκε απλά η κακοδαιμονία του προγράμματος που στοίχειωσε σχεδόν κάθε φάση του προγραμματισμού, αποτέλεσμα -φυσικά- του ανθρώπινου παράγοντα.

Tο μικρό μέγεθος του ‘Vikrant’ μειώνει μεταξύ άλλων και την ικανότητά του να μεταφέρει ολόκληρες μοίρες αεροσκαφών, περιορίζοντάς τες σε δύο μεσαίου ή μικρού μεγέθους “μοίρες” πιθανότατα των ρωσικής κατασκευής MiG-29K. Τα αεροσκάφη αυτά θα αποτελέσουν σημαντικό στοιχείο του ναυτικού πολέμου στον Ινδικό Ωκεανό κυρίως λόγω των προηγμένων όπλων αέρος-αέρος, τους ισχυρούς αισθητήρες του και τις εξαιρετικές πτηρικές επιδόσεις τους. Τα ελικόπτερα του αεροπλανοφόρου θα εκτελούν αποστολές μεταφοράς, εναέριας έγκαιρης προειδοποίησης και ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις και αναμένεται να είναι και αυτά ρωσικής προέλευσης.

Tejas on steroids! Οι πρώτες απεικονίσεις του φιλόδοξου δικινητήριου αδελφού του ινδικού εγχώριου μαχητικού

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εκσυγχρονισμός Μ113, η περίπτωση των Φιλιππίνων που επέλεξαν την Elbit Systems

Η αναβάθμιση των τεθωρακισμένων οχημάτων μεταφοράς προσωπικού (ΤΟΜΠ) Μ113 αποτελεί μια πρόκληση για πολλούς στρατούς παγκοσμίως, καθώς το όχημα, παρά την ηλικία του, παραμένει...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Ελλάδα ανακήρυξε ΑΟΖ στο Ιόνιο μέχρι το Ταίναρο

50
Σε μια ιστορική απόφαση η Ελλάδα προχώρησε στην ανακήρυξη της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) στο Ιόνιο Πέλαγος, καλύπτοντας μια εκτεταμένη περιοχή που φτάνει μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Απριλίου 1915: Συμμαχική απόβαση στην Καλλίπολη, το...

3
Πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, στην χερσόνησο της Καλλίπολης η πρώτη αποβίβαση συμμαχικών στρατευμάτων από ANZAC (Australian and New Zealand Army...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ξεκίνησε στη Γαλλία η ναυπήγηση των περιπολικών ανοικτής θαλάσσης του Μαυροβουνίου

Στις 24 Απριλίου άρχισαν οι εργασίες για την κατασκευή των δύο νέων περιπολικών ανοικτής θαλάσσης, τύπου OPV-60M, για το Μαυροβούνιο, στις εγκαταστάσεις της ναυπηγικής...

Πέντε χρόνια φυλακή σε Ρώσο Στρατηγό για κλοπή υλικών από το μέτωπο

Ο Ρώσος Υποστράτηγος Ιβάν Ποπόφ, πρώην διοικητής της 58ης Στρατιάς του Νότιου Στρατιωτικού Διαμερίσματος, καταδικάστηκε σε πέντε χρόνια κράτησης σε σωφρονιστική αποικία για μεγάλης...

Ο πρωθυπουργός συναντήθηκε με στελέχη της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε σήμερα συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας και τεχνολογίας.Στη διάρκεια της συνάντησης, στην οποία...