Οι πιθανότητες επιτυχίας του F-21 στην Ινδία εμφανίζονται να συρρικνώνονται δραματικά, ύστερα από τη στροφή της Ινδικής Αεροπορίας προς το Tejas.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής των ινδικών ενόπλων δυνάμεων, Στρατηγό Μπιπίν Ραβάτ, η προτίμηση προς το Tejas έρχεται δύο χρόνια μετά την αποστολή αιτήματος προς ξένες εταιρίες για την υποβολή προσφοράς στο πρόγραμμα αγοράς 114 μαχητικών αεροσκαφών, αλλά και την κυβερνητική δέσμευση για στήριξη της ινδικής βιομηχανίας στο δύσκολο περιβάλλον που δημιούργησε η πανδημία κορωνοϊού.
Αποκαλυπτήρια του F-21: Το “νέο” μαχητικό της Lockheed που προορίζεται για την Ινδία
Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό συμμετέχουν τα αμερικανικά μαχητικά F-21, F/A-18E/F, με πιθανότητα υποψηφιότητας του F-15, τα ευρωπαϊκά Eurofighter, Gripen και Rafale και τα ρωσικά MiG-35 και Su-35. Όμως τώρα φαίνεται να κερδίζει πόντους η παραγγελία 83 εγχώριων Tejas, τα οποία κοστίζουν $6 δις ή περίπου τα μισά από όσα το Νέο Δελχί υπολογίζει πως θα κόστιζαν τα 114 ξένα μαχητικά.
Με βάση το «Forbes», η Ινδική Αεροπορία διατηρεί το 2020 μόλις 28 μοίρες μαχητικών, ενώ η ίδια έχει απαίτηση για 42. Η Ινδία ελπίζει να σχηματίσει ακόμα 3 μοίρες φέτος, με την παραλαβή αεροσκαφών Rafale, Su-30 και Tejas.
Το F-21 είναι μια ειδική έκδοση του F-16, με δανεισμένη τεχνολογία από τα προγράμματα μαχητικών 5ης γενιάς της Lockheed Martin, νέες οθόνες στο πιλοτήριο, σύμμορφες δεξαμενές καυσίμου, το χαρακτηριστικό εξόγκωμα στη ράχη για τη φιλοξενία συστημάτων επικοινωνίας ή ηλεκτρονικού πολέμου και πρόβλεψη συρόμενων δολωμάτων εναντίον πυραύλων με καθοδήγηση ραντάρ. Το F-21 προσφέρεται επίσης με σύστημα λήψης καυσίμου από τα Il-78 της Ινδικής Αεροπορίας και ατρακτίδιο IRST.
Το F-21 αποτελεί την πιο πρόσφατη έκδοση του F-16, που πέταξε για πρώτη φορά το 1974. Σήμερα είναι ενεργά περίπου 2.300 F-16 σε τουλάχιστον 30 χώρες.