9.3 C
Athens
Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου, 2025
ΓΕΝΙΚΑΔυσκολίες στην Ινδία για τη ναυπήγηση του δεύτερου εγχώριου αεροπλανοφόρου

Δυσκολίες στην Ινδία για τη ναυπήγηση του δεύτερου εγχώριου αεροπλανοφόρου

- Advertisement -

Το μακροχρόνιο σχέδιο του ινδικού Ναυτικού να ναυπηγήσει και θέσει σε υπηρεσία το δεύτερο εγχώριο αεροπλανοφόρο (γνωστό ως IAC-2) έως το 2030-32 έχει αναβληθεί περαιτέρω λόγω της συνεχούς μείωσης της χρηματοδότησης, των τεχνικών προκλήσεων και, κυρίως, την συνεχή αναποφασιστικότητα του υπουργείου Άμυνας να εγκρίνει το πρόγραμμα.

Τα ΙNS Viraat και INS Vikramatiya στο σύντομο διάστημα που υπηρέτησαν μαζί.

Το προτεινόμενο συμβατικής πρόωσης και εκτοπίσματος 65.000-70.000 τόνων αεροπλανοφόρο με την ονομασία Vishal (Grand / Ικανός) με ικανότητα μεταφοράς 50-60 αεροπλάνων κι ελικοπτέρων με ταχύτητες πλεύσης μέχρι 30 κόμβων και κόστος περί τα 11.65 με 13 δισεκατομμύρια δολάρια, αποτελεί μέρος του μακροχρόνιου σχεδιασμού του ινδικού Ναυτικού.
Ο εν λόγω σχεδιασμός διατυπώθηκε πρώτη φορά το 2005 και προέβλεπε την ένταξη σε υπηρεσία τριών συνολικά αεροπλανοφόρων μέχρι το 2027. Από ένα θα βρίσκονταν συνεχώς σε υπηρεσία σε κάθε πλευρά της ινδικής χερσονήσου κι ένα θα βρίσκονταν σε συντήρηση εκ περιτροπής.
Αυτό ο σχεδιασμός θεωρούνταν ότι θα ήταν αρκετός για την ανάσχεση της κινέζικης επεκτατικότητας βάση της οποίας στο ίδιο διάστημα θα επιδίωκε την προμήθεια 5-6 αεροπλανοφόρων.
Το INS Vikrant το 2015.

Εξέχοντες Ινδοί στρατιωτικοί όπως ο πρώην επιτελάρχης του ινδικού Ναυτικού ναύαρχος Αρούν Πρακάς θεωρούν ότι αν δεν δρομολογηθεί η προμήθεια του IAC-2 σύντομα, η Ινδία θα καταλήξει να εκτελεί επικουρικό ρόλο στον ίδιο τον ινδικό Ωκεανό!
Για του λόγου το αληθές, η Ινδία διαθέτει σήμερα ένα μόνο αεροπλανοφόρο, το INS Vikramaditya εκτοπίσματος 44.000 τόνων με μία μοίρα μαχητικών αεροσκαφών MiG-29K / KuB (Fulcrum-D). Πρόκειται για το πρώην σοβιετικό Admiral Gorshkov, που ανακατασκευάστηκε πλήρως στα μέτρα του ινδικού Ναυτικού μετά από μία πραγματική τεχνολογική Οδύσσεια.
Η INS Viraat (πρώην βρετανικό HMS Hermes) ήταν ένα αεροπλανοφόρο κλάσης Centaur 23.900 τόνων, αλλά με την έλευση του Vikramaditya παροπλίστηκε τον Μάρτιο του 2017 μετά από 30 χρόνια υπηρεσίας.
Τα δυο υφιστάμενα κινέζικα αεροπλανοφόρα σε μία σπάνια φωτογράφηση μαζί.

Μέχρι το 2020 το Vikramaditya θα συμπληρωθεί από το INS Vikrant, το πρώτο εγχώριο αεροπλανοφόρο εκτοπίσματος 37.000 τόνων με διαμόρφωση βραχείας απογείωσης (STOBAR) που ναυπηγείται από το 2009 στα ναυπηγεία Cochin Shipyard Limited της νότιας Ινδίας.
Ο σχεδιασμός λοιπόν για τρία αεροπλανοφόρα είναι σαφές ότι πάει πίσω, εφόσον το τρίτο αεροπλανοφόρο δεν έχει καν εγκριθεί ακόμα και θα πάρει το λιγότερο 10-12 χρόνια μέχρι να παραδοθεί στον χρήστη του, αν όλα πάνε καλά.

H Κίνα ένα βήμα πριν την ναυπήγηση και πυρηνοκίνητου αεροπλανοφόρου


Την ίδια στιγμή, η Κίνα έχει ήδη ολοκληρώσει τη ναυπήγηση του δεύτερου αεροπλανοφόρου της και έχει ξεκινήσει τη ναυπήγηση κι ενός τρίτου, μεγαλύτερου, ενώ πορχωράει αργά αλλά σταθερά και με την προμήθεια κι ενός τέταρτου πυρηνοκίνητου….

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Μήπως κάνουμε λάθος με τη Γαλλία για τους Meteor;

Η συζήτηση γύρω από τη στάση της Γαλλίας απέναντι στις φιλοδοξίες της Τουρκίας να αποκτήσει πυραύλους Meteor, έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στον ελληνικό δημόσιο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Έτσι θα είναι τα εκσυγχρονισμένα M113 N-2000 του Ελληνικού Στρατού...

72
Ο Ελληνικός Στρατός (ΕΣ) αντιμετωπίζει εδώ και δεκαετίες μια σοβαρή αδυναμία στον τομέα των Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης (ΤΟΜΑ), η οποία περιορίζει την ικανότητά του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Φεβρουαρίου 2022: Η Ρωσική εισβολή στην Ουκρανία...

0
Στις 5 το πρωί της 24ης Φεβρουαρίου 2022, στρατιωτικές δυνάμεις της Ρωσικής Ομοσπονδίας πέρασαν τα σύνορα με την Ουκρανία εκκινώντας μια νέα σελίδα στη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΟΛΟΝ Κλέος 2, η επανέκδοση του εμβληματικού ελληνικού ρολογιού με νέες αποχρώσεις

Η Ελληνική εταιρία ωρολογοποιίας ΟΛΟΝ, που μας παρουσίασε πέρσι το ΟΛΟΝ ΩΡΙΩΝ, επανέρχεται με την επανέκδοση του πρώτου μοντέλου της, του ΟΛΟΝ ΚΛΕΟΣ.  Όπως...

Πολυβόλο στην καρότσα για την λύση του κυκλοφοριακού!

Μάλλον στο Dallas του Texas, έχει δυσκολέψει πολύ η κίνηση στους δρόμους και η εξεύρεση χώρου στάθμευσης, αν κρίνουμε από τη συγκεκριμένη φωτογραφία: όπου...

Πως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αλλάξει την ασφάλεια κατά την οδήγηση

Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει πλήθος αλλαγών στις ζωές μας. Είναι ένας τομέας που αναμένεται να αλλάξει ριζικά την αυτοκίνηση. Ήδη τα τελευταία χρόνια έχει...