Τη Δευτέρα, 26 Ιανουαρίου η Ινδία γιόρτασε την 71η Ημέρα της Δημοκρατίας, την εθνική επέτειο κατά την οποία τέθηκε σε ισχύ το Σύνταγμα της χώρας, αντικαθιστώντας την κυβερνητική πράξη των Ινδιών. Η επέτειος εορτάζεται με μια μεγάλη στρατιωτική παρέλαση κατά την οποία επιδεικνύονται όλα τα νέα και αναβαθμισμένα οπλικά συστήματα.
Κατά την τελευταία παρέλαση, η Ινδία παρουσίασε τα νέα άρματα μάχης Τ-90S Bhishma, το εγχώριας ανάπτυξης πυροβόλο Dhanush, το νέο Α/Κ πυροβόλο K-9 VAJRA-T και τα 2 αναβαθμισμένα ελικόπτερα Dhruv με το νέο οπλικό σύστημα ελικοπτέρων Rudra.
T-90S Bhishma
Πρόκειται για αναβαθμισμένη έκδοση του γνωστού ρωσικής προέλευσης άρματος μάχης T-90S το οποίο κατασκευάζεται από το 2004 στην Ινδία κατόπιν αδείας. Ο οπλισμός του είναι ένα κύριο πυροβόλο λείας κάνης 2A46M των 125 mm, ένα ομοαξονικό πολυβόλο PKT των 7,62 mm και ένα αντιαεροπορικό πολυβόλο των 12,7 mm επί του πύργου για άμυνα.
Το Τ-90S είναι ικανό να βάλλει τον αντιαρματικό πύραυλο 9M119 Refleks (κατά NATO AT-11 Sniper) από την κάνη του πυροβόλου του, που μπορεί να καταστρέψει στόχους στο έδαφος σε αποστάσεις 100-4.400 μέτρα και χαμηλά ιπτάμενα ελικόπτερα σε αποστάσεις ως 5.000 μέτρα.
BMP-2 Sarath
Πρόκειται για ινδικής παραγωγής ΤΟΜΑ BMP-2. Το 1984 η Ινδία παρήγγειλε 700 ΒΜΡ-2 από τη Σοβιετική Ένωση τα οποία παραδόθηκαν μεταξύ 1987-1991, πολλά κατασκευασμένα στην Ινδία.
Από το 1985 η Ινδία παράγει κατόπιν αδείας το ΒΜΡ-2 Sarath που διαφέρει από το σοβιετικό αντίστοιχο στο ειδικό πλαίσιο προστασίας που τοποθετείται πάνω από την εξάτμιση του κινητήρα στα πλαϊνά. Ο οπλισμός του είναι ένα αυτόματης βολής σταθεροποιημένο πυροβόλο 2A42 των 30 mm, ένα ομοαξονικό πολυβόλο PKT των 7,62 mm και αντιαρματικοί πύραυλοι AT-4 SPIGOT ή AT-5 SPANDREL βεληνεκούς 4.000 μέτρων στην οροφή του πύργου τους.
Dhanush Ρ/Κ οβιδοβόλο 155mm/45
Το σύστημα πυροβολικού Dhanush παρουσιάστηκε φέτος για πρώτη φορά στο κοινό. Πρόκειται για ένα οβιδοβόλο διαμετρήματος 155 mm με κάνη 45 διαμετρημάτων που αναπτύχθηκε εγχώρια από το Συμβούλιο Στρατιωτικών Εργοστασίων της Ινδίας.
Όπως έχει ανακοινωθεί, το πυροβόλο έχει μέγιστο βεληνεκές 36.5 χλμ. και μπορεί να λαμβάνει θέση και προσανατολίζεται αυτόματα. Η ανάπτυξή του έγινε με βάση τις μελλοντικές ανάγκες του ινδικού στρατού και εφοδιάζεται με σύστημα πλοήγησης και προηγμένο σύστημα σκόπευσης.
Ashok Leyland FAT 6×6
Ο ελκυστήρας πυροβολικού σχεδιάστηκε ειδικά για την έλξη των οβιδοβόλων Dhanush και θα αντικαταστήσει όλα τα παλιά φορτηγά Scania SBAT111S που χρησιμοποιούνται σε αυτόν τον σκοπό. Είναι ινδικής ανάπτυξης όχημα παντοδαπούς εδάφους 6×6 και κατασκευάζεται από την ινδική αυτοκινητοβιομηχανία Ashok Leyland.
Το όχημα κινείται από έναν οκτακύλινδρο κινητήρα σειράς Neptune που αποδίδει 360 hp ισχύ και 1.400 Nm ροπή στις 1.300 στροφές το λεπτό. Το συγκρότημα συνδυάζεται με κιβώτιο 8 ταχυτήτων χειρός και αποδίδει μέγιστη ταχύτητα 86 χλμ/ώρα σε ομαλό δρόμο με αυτονομία 700 χλμ.
K9 Vajra-T
Πρόκειται για το πιο προηγμένο Α/Κ πυροβόλο του ινδικού στρατού. Τον Μάιο του 2017 συμβόλαιο υπογράφηκε μεταξύ της νοτιο-κορεατικής εταιρίας Samsung-Techwin και της ινδικής Larsen & Toubro (L&T) για την παράδοση στην Ινδία 100 οχημάτων.
Τα οχήματα παράγονται πλέον στην Ινδία, φέρουν πυροβόλο των 155 mm/52 διαμετρημάτων με βεληνεκές 40 χλμ., 48 γεμίσματα βλημάτων εντός του οχήματος και αυτόματο σύστημα γέμισης.
Αν και αποτελεί συμπαραγωγή κατόπιν αδείας του νοτιοκορεατικού K9 Thunder, το K9 Vajra-T περιέχει υποσυστήματα που κατά 50% έχουν αναπτυχθεί από ινδικές εταιρίας (τα 14 από αυτά είναι κύρια υποσυστήματα) και έχει προσαρμοστεί στις ανάγκες της ινδικής ερήμου.
Short Span Bridging System
Σχεδιασμένο να γεφυρώνει μικρά ρήγματα και χάνδακες έως 5 μέτρων στο πεδίο της μάχης, το σύστημα αυτό κατηγορίας MLC 70 είναι συμβατό με το σύστημα γεφύρωσης SARVATRA.
Sarvatra 15m bridging system
Το σύστημα γεφύρωσης SARVATRA φέρεται σε φορτηγό όχημα Tatra 815 VVN 8×8 και είναι ικανά να γεφυρώσουν χάσματα ως 75 μέτρων με την ανάπτυξη 5 αρθρωτών τμημάτων που φέρονται επί του φορτηγού σε τμήματα των 15 μέτρων.
Το κάθε τμήμα ανοίγει σαν “ψαλίδα” και αφού τα μηχανικά μέρη “κλειδώσουν” μπορεί να συνδεθεί με τμήματα του συστήματος Sarvatra ή Short Span Bridging System. Το πλάτος της γέφυρας είναι 4 μέτρα και με ειδικούς τηλεσκοπικούς βραχίονες το ύψος της μπορεί να ρυθμιστεί στα 2.5 ως 6 μέτρα.
Η ανάπτυξη του συστήματος έγινε στην Ινδία, σχεδιάστηκε από το γραφείο R&DE (Engineers) του Ινδικού Οργανισμού Αμυντικής Έρευνας & Ανάπτυξης και κατασκευάστηκε από την εταιρία BEML.
Κινητό Δορυφορικό Τερματικό (TST)
Πρόκειται για κινητό σύστημα επικοινωνιών επί φορέα BEML Tatra 8×8 που μεταφέρει τον σταθμό εντός εμπορευματοκιβωτίου στον οποίο εφαρμόζεται δορυφορική κεραία.
Το σύστημα αποκαθιστά δικτυοκεντρικές επικοινωνίες μέσω διαδικτύου σε καταστάσεις μάχης ή και φυσικών καταστροφών. Μόλις η κεραία συνδεθεί με το δορυφορικό δίκτυο δημιουργεί ένα πεδίο επιτρέποντας ανεξάρτητους χρήστες να συνδεθούν στο διαδίκτυο μέσω φορητών συσκευών και τηλεφώνων.
Ραντάρ πυροβολαρχίας για Α/Α σύστημα AKASH
Μέρος του ινδικής ανάπτυξης πυραυλικού αντιαεροπορικού συστήματος Akash, το ραντάρ αυτό λειτουργεί σε επίπεδο πυροβολαρχίας τεσσάρων εκτοξευτών με τρεις πυραύλους ο καθένας, ένα ραντάρ πυροβολαρχίας (Troop Level Radar – TLR), ένα όχημα συγκροτήματος ραντάρ (RSV) που φέρει ένα 3D-CAR με το όχημα επεξεργασίας δεδομένων και το όχημα παροχής ισχύος.
Το TRL φέρει την κεραία 3D του ραντάρ Rajendra που μπορεί να εντοπίσει στόχους σε ακτίνα 150 χλμ. Η κεραία κινείται μηχανικά με ταχύτητα 7.5 ως 15 περιστροφές το λεπτό προσφέροντας κάλυψη 360° .
Πρόκειται για κεραία παθητικής διάταξης που μπορεί να εντοπίσει ως 64 διαφορετικούς στόχους, να ξεχωρίσει τα φίλια από τα εχθρικά στίγματα και να εμπλέξει ταυτόχρονα 4 από αυτούς. Αν και αναπτύχθηκε ως stand alone αρχικά, μπορεί πλέον να διασυνδεθεί με ποικιλία ινδικών και ξένων σταθμών ραντάρ μικρής ή μέσης εμβέλειας.
Σταθμός βλημάτων AKASH επί οχήματος 8×8
Το αντιαεροπορικό σύστημα αναπτύχθηκε από τον Αμυντικό Οργανισμό Έρευνας & Ανάπτυξης (DRDO) της Ινδίας και φέρεται σε όχημα Tatra 8×8. Η ανάπτυξη του συστήματος ξεκίνησε το 1983, οι πρώτες δοκιμές πραγματοποιήθηκαν το 1990 και οι τελεταία φάση ανάπτυξης το 1998. Από το 2002 ξεκίνησε η παραγωγή του συστήματος.
Ο πύραυλος Akash έχει βάρος 720 κιλά, μήκος 5.8 μέτρα, διάμετρο 350 mm και μπορεί να φέρει πολεμική κεφαλή βάρους 60 κιλών σε αποστάσεις 30 χλμ. με ταχύτητες 2.5 Mach. Η επιχειρησιακή του οροφή είναι 18 χλμ. και μπορεί να φέρει εναλλακτικά και πυρηνική κεφαλή.
Ραντάρ Τακτικού Ελέγχου Αεράμυνας (ADTCR)
Το ADTCR αναπτύχθηκε για την παροχή έγκαιρης προειδοποίησης σε τακτικές μονάδες εδάφους και εγκαταστάσεις, χρησιμοποιεί κεραία ενεργού φάσης ψηφιακής ανάλυσης επεξεργαστές και μπορεί να εντοπίσει στόχους πολύ μικρού μεγέθους ή χαμηλά ιπταμένους. Είναι σχεδιασμένο για να μπορεί να αναπτυχθεί σε κάθε τύπο εδάφους της Ινδίας, ανοιχτές πεδιάδες, ερήμους ή ορεινό ανάγλυφο.
Αντιδορυφορικός Πύραυλος
Με το διάστημα και τα διαστημικά οχήματα παρακολούθησης και ελέγχου να γίνονται όλο και περισσότερο τμήμα των πολεμικών επιχειρήσεων στο σύγχρονο πεδίο μάχης, η Ινδία ανέπτυξε από τον Μάρτιο του 2019 το τακτικό σύστημα A-SAT (Anti-Satellite).
Το σύστημα έχει σκοπό να καταστρέφει εχθρικούς δορυφόρους που κινούνται σε χαμηλή τροχιά Low Earth Orbit (LEO) κατευθύνοντας ένα βλήμα σε απευθείας πλήγμα επί του στόχου.
Ινδία: νέα εξοπλιστικά προγράμματα με έμφαση στην εγχώρια ανάπτυξη
Πηγή:ArmyRecognition