Στις 17 Σεπτεμβρίου 2018 συριακό Α/Α σύστημα S-200 κατέρριψε ρωσικό αεροσκάφος Il-20M ELINT σε απόσταση περίπου 35km από τη Λατάκεια, στοιχίζοντας τις ζωές του 15μελούς πληρώματος. Στη συνέχεια μάθαμε ότι η κατάρριψη οφειλόταν στην έλλειψη συστήματος IFF, χωρίς το οποίο η συριακή αεράμυνα δεν διέκρινε το Il-20M ως “φίλιο” αεροσκάφος.
Θα μπορούσε να έχει προκαλέσει την κατάρριψη όμως κάτι άλλο; Ένα σενάριο, που περιγράφει το “Monch”, είναι ότι οι Σύροι υποπτεύθηκαν πως το ίχνος του Il-20M στο ραντάρ άνηκε σε ισραηλινό G500/G550. Άλλωστε, λόγω έλλειψης IFF δεν μπορούσαν να το διακρίνουν και ως ρωσικό. Οι Ισραηλινοί επιχειρούν τέτοια αεροσκάφη είτε ως ΑΣΕΠΕ είτε ως πλατφόρμες ΗΠ στην Ανατολική Μεσόγειο όποτε επιχειρούν να πλήξουν στόχους στη Συρία. Έτσι, η συριακή πλευρά θα μπορούσε να εικάσει ότι ένα τέτοιο αεροσκάφος υποστήριζε τα ισραηλινά μαχητικά.
Το πρόβλημα είναι, ωστόσο, αν το Ισραήλ μπορεί να διακινδυνεύσει την πτήση ενός τέτοιου συστήματος τόσο κοντά στη Συρία και, πιθανόν, εντός του φακέλου εμπλοκής του Α/Α συστήματος Buk-M2E, μέγιστης ακτίνας 45km…
Aν ενισχυαν και εδω ιδιωτικοι φορεις οικονομικα καποιες προσπαθειες αεροναυπηγικης (οπως το Archon SF-1 RG αλλα σε μεγαλυτερου μεγαυους κλιμακα) ισως να μπορουσαμε να δηνιουργησουμε κατι αναλογο.
(Για τους κρατικους φορεις ουτε λογος, αν και αν θελαν οι πολιτικοι να βρισκανε κονδυλια απο ΕΕ, και να το βαφτιζαν σκαφος επιτηρησεως συνορων ισως και να καταφερναν κατι, αλλα ειμαστε στη χωρα των λογων και και οχι των εργων)
https://youtu.be/Au0vMHq5m08
——————–
-Paramount Group International.-
αυτοί δεν θελαν την ΕΛΒΟ?
Προτεινω μια οποιαδηποτε Ελληνικη προσπαθεια, οπως το συγκεκριμενο σκαφος σε μεγαλυτερη μεγεθους κλιμακα να μπορει να εκτελει τις λειτουργιες του σκαφους που αναφερει το αρθρο.
Που ειδες να αναφερομαι σε F22.
Αναφερομαι σε σκαφος που να κανει αναλογες λειτουργιες και μεγεθος, με αυτο του αρθρου.
Το γραφω δευτερη φορα διοτι η πρωτη δεν εγινε κατανοητη.
Aν δεν ενιχυσουμε τις προσπαθειες που κανουν οι Ελληνες, σε κατι ποιο ουσιωδες απο αυτο που μπορουν να κανουν ατομικα αυτη τη στιγμη μονοι τους, και να βρεθει τροπος να τους ενισχυσουμε οσο μπορουμε , οσοι θελουμε, και με τα ελαχιστα που μπορουμε, δεν προκειται να κανουμε τιποτα σε αυτη τη χωρα.
Paramount. Η αγαπημενη εταιρεια του αγαπημενου μας υπουργου εθνικης αμυνης..
Όταν βάζουμε το ‘ΙΙ’ σαν κατάληξη στο όνομα ενός αεροσκάφους, συνηθίζεται το νέο αεροσκάφος να είναι ικανότερο από το πρώτο.
Οπότε το ‘Bronco II’, ως όνομα, μου φαίνεται ολίγον βλακώδες… σαν κάποιον που βάζει ένα body kit σε ένα παλιό Pontiac Fiero για να φέρνει λίγο σε μια (ακόμη παλαιότερη) Ferrari 328.
Αν αντί του ξαναζεσταμένου νοτιοαφρικανικού α/φ μας παρουσίαζαν ένα Bronco, με σύστημα αυτοπροστασίας και ανανεωμένο με δυο P&W PT6A και με κάποια συνθετικά υλικά για μειωμένο βάρος και αυξημένο φόρτο, και ίσως κάποια προσθαφαιρούμενα κιτ ηλεκτρονικών για τοποθέτηση στην προϋπάρχουσα ογκωδέστατη αποθήκη, να το συζητήσουμε.
Αν πρέπει ντέ και καλά να δώσουμε ένα ‘πιασάρικο’ όνομα στο AHRLAC (και το ‘AHRLAC ΙΙ’ δε μας αρέσει — και λογικό, εδώ καλά-καλά δεν υπάρχει ούτε ως ‘Ι’) θα μπορούσαν να το πουν Skymaster II, γιατί η διάταξή του θυμίζει λίγο αυτό:
https://en.wikipedia.org/wiki/Cessna_O-2_Skymaster
Το Bronco ήταν ο αντικαταστάτης του O-2 Skymaster. Hint-hint.
Η ΠΑ έχει περίπου 20 εκπαιδευτικά Τ-6 να κάθονται. Το πιο συνετό αν υπάρχει ανάγκη, που υπάρχει, είναι να αναβαθμιστούν με κάποιο πακέτο αισθητήρων πέρα από την επαναφορά σε λειτουργική κατάσταση κι έχουμε έτοιμα αεροπλάνα για εκτέλεση αποστολών.
CAS/COIN up, close and personal …
https://www.youtube.com/watch?v=ijI3Zf2RvZw
https://www.youtube.com/watch?v=T8yd19JYp84
https://www.youtube.com/watch?v=eQ1rNf22JOA
… από ένα απαράμιλλο α/φ υπερφυσικών δυνατοτήτων …
https://www.youtube.com/watch?v=49BpdALG3iU
https://www.youtube.com/watch?v=j88gapwmpoU
… και η χαραυγή της νέας εποχής …
https://www.youtube.com/watch?v=T8yd19JYp84
Απλώς για να θέτουμε σε προοπτική τους “διαδόχους” … Είναι μάταιο να ξανασχεδιάζεις το τέλειο …
AGM-53 σε F-14