Το μακρινό Φεβρουάριο του 1948 πενήντα Ίκαροι, στο δεύτερο τμήμα της 21ης Σειράς της Σχολής Αεροπορίας αποφασίστηκε να εκπαιδευτούν στις ΗΠΑ από τη USAF, σε αντίθεση με το πρώτο τμήμα της που είχε παρουσιαστεί στο Τατόι στις 21 Ιανουαρίου 1948 και θα εκπαιδευόταν εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα.
Λεπτομέρειες για την εκπαίδευση της 21ης σειράς Ικάρων στις ΗΠΑ δημοσιεύθηκαν σε σχετικό άρθρο στο Τεύχος 119 της Π&Δ τον Δεκέμβριο του 1994, από το οποίο παραθέτουμε κάποια χαρακτηριστικά αποσπάσματα:
Οι Έλληνες Ίκαροι παρουσιάστηκαν στην Randolph AFB στο Σαν Αντόνιο του Τέξας, όπου εκπαιδεύονταν και Αμερικανοί συνάδελφοί τους της USAF σε τέσσερις Εκπαιδευτικές Μοίρες, σε μια από αυτές εντάχθηκαν και οι Έλληνες.
H εκπαίδευση αέρος ξεκίνησε με αεροσκάφη T-6D Texan (τα γνωστά μας «Χάρβαρντ»), στα οποία οι Ίκαροι πέταξαν περίπου 200 ώρες τόσο με εκπαιδευτή όσο και solo. Οι Ίκαροι «έβαλαν» και 40 ώρες στους υπερσύγχρονους για την εποχή τους εξομοιωτές πτήσης (Link Trainers) της Randolph AFB.
Με τον τερματισμό της πρώτης φάσης της εκπαίδευσης η Σειρά μεταφέρθηκε στην Αεροπορική Βάση Γουίλιαμς (Williams AFB) στο Φοίνιξ της Αριζόνας, όπου είχαν την ευκαιρία να πετάξουν με το καλύτερο καταδιωκτικό του B΄ΠΠ, το North American P-51D Mustang. (Μετά την αναθεώρηση της κωδικοποίησης αεροσκαφών της USAF την εποχή εκείνη τα Mustang ήταν πλέον γνωστά ως F-51D (F:Fighter, Μαχητικό αντί του P:Pursuit, Καταδιωκτικό του B΄ΠΠ).
Με τη λήξη της αεροπορικής εκπαίδευσης και σύμφωνα με την Ημερήσια Διαταγή της 23ης Φεβρουαρίου 1949 της Williams AFB, 18 Έλληνες Ίκαροι, από τους 51 που εστάλησαν στις ΗΠΑ, κρίθηκαν ικανοί να φορούν στη στολή τους το διακριτικό Ιπταμένου της USAF. Τα πτυχία χειριστού δόθηκαν από τον Κυβερνήτη της πολιτείας Αριζόνα.
Ανάμεσα στους Ικάρους που εκπαιδεύτηκαν στις ΗΠΑ ήταν και ο Όθων Παπαδημητρίου, ο οποίος έπεσε μαχόμενος υπέρ Πατρίδος στις 14 Αυγούστου 1949, την άγνωστή ιστορία του οποίου δημοσιεύουμε στο προσεχές μας τεύχος Π&Δ 399 (ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2019)
(Φωτογραφίες Michael Rougier, μέσω @EEmerson14)
Ίκαροι στο Τέξας
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Chip με ΑΙ καταλήγουν στη Ρωσία και τους πυραύλους της...
Μια πρόσφατη δημοσίευση από τον Μιχαήλ Χοντορκόφσκι, Ρώσου αντικαθεστωτικού, στο X αναδεικνύει την περίπλοκη διαδικασία παρακάμψης των δυτικών κυρώσεων από τη Ρωσία, χρησιμοποιώντας την...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Νοεμβρίου 1950: Μάχη του ποταμού Τσογκχόν, σκληρό...
Ο Πόλεμος της Κορέας είχε εισέλθει ήδη στον τέταρτο μήνα επιχειρήσεων. Στη διχασμένη χώρα, οι Βορειοκορεάτες είχαν εισβάλει στα νότια του 38ου Παραλλήλου, απωθώντας...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...