Για πολλές δεκαετίες η γραμμή συναρμολόγησης των F-16 βρισκόταν στο Fort Worth του Τέξας, από όπου παραδόθηκε ο κύριος όγκος των viper (με «v» μικρό), περιλαμβανομένων και των τεσσάρων παρτίδων των μαχητικών του τύπου σε ελληνική υπηρεσία.
Όταν το F-35 μπήκε στην αεροπορική σκηνή, ως αντικαταστάτης των Fighting Falcon, πήρε τη θέση του και στο Fort Worth, εκτοπίζοντας τη γραμμή συναρμολόγησης του F-16 Block 70/72 Viper (με «V» κεφαλαίο) από το Τέξας στο Greenville της Νότιας Καρολίνας.
Εκεί η Lockheed Martin διατηρεί μια πολύ μικρότερη εγκατάσταση από ότι αυτή στο Fort Worth, η οποία, μετά από προετοιμασία δυο περίπου χρόνων απέδωσε το πρώτο της αεροσκάφος.
Ήταν μια ιστορική στιγμή, ορόσημο, από την εποχή που τα τελευταία F-16 για το… Ιράκ βγήκαν από το παλιό εργοστάσιο.
Η γραμμή συναρμολόγησης στο Greenville έχει παραγγελίες 130 αεροσκαφών για το Μπαχρέιν, την Βουλγαρία, τη Σλοβακία και την Ταϊβάν, ενώ η LM συνεχίζει βέβαια να προωθεί εμπορικά τον τύπο για νέες παραγγελίες.
Το πρώτο αεροπλάνο που συναρμολογήθηκε είναι ένα διθέσιο Block 72 για το Μπαχρέιν, που θα παραδοθεί στα μέσα του 2023.
Όπως είναι γνωστό, κάθε καινούργιο F-16 που παραδίδεται έχει και μεγάλα δομικά συγκροτήματα που έχει κατασκευάσει η EAB, ως αποκλειστικός υπεργολάβος (sole source supplier).
Επειδή το ερώτημα σίγουρα βρίσκεται στο μυαλό πολλών… δεν είναι γνωστό που θα συναρμολογηθούν τα 40 τουρκικά Block 72, εάν και όταν εκκριθεί η πώλησή τους.
Είναι πιθανό ότι αυτά θα προέλθουν από την τουρκική γραμμή συναρμολόγησης (που τυπικά παραμένει ανοικτή), όπως και τα προηγούμενα, αν και πολλοί παρατηρητές στον χώρο σημειώνουν ότι αυτό ίσως είναι τελικά ασύμφορο, ειδικά εάν η διαδικασία καθυστερήσει.
Το σίγουρο είναι όμως ότι θα περιέχουν και δομικά τμήματα Made in Greece.