Το σχέδιο της φρεγάτας Mogami (FFM) για το Ιαπωνικό Ναυτικό έχει προκαλέσει το διεθνές ενδιαφέρον τόσο για την σύγχρονη “stealth” φόρμα του για χαμηλό ηλεκτρομαγνητικό και θερμικό ίχνος, όσο και για την όλη σύλληψη της κατασκευής ενός «βασικού» σκάφους, το οποίο μπορεί να εξοπλιστεί στη συνέχεια ανάλογα την αποστολή του. Έτσι η Ιαπωνία έχει ήδη κατασκευάσει 4 σκάφη της κλάσης και περιμένει ακόμη 8 (με κύριο ρόλο αυτή τη στιγμή της ναρκοθέτησης/ναρκοθηρίας), αλλά πλέον αποφάσισε να επεκτείνει το σχέδιο σε μια πιο «βαριά» έκδοση του.
Έτσι η Mogami 2 (αν μπορούμε να την ονομάσουμε έτσι) μεγαλώνει και φθάνει τους 4.880 τόνους εκτόπισμα από 3.900 (χωρίς φόρτο) με μήκος στα 142 μέτρα από 133. Το νέο σχέδιο θα δημιουργηθεί από την Mitsubishi Heavy Industries και την Japan Marine United Corporation.
Η βαρύτερη εκδοχή θα έχει πλέον στάνταρ 16 κελιά Mk41 εκτόξευσης πυραύλων (η βασική Mogami έχει τον χώρο και την υποδομή αλλά δεν έχουν τοποθετηθεί τα κελιά, κάτι που προβλέπεται να γίνει αργότερα). Επίσης θα υπάρχει πυροβόλο 127 χιλιοστών, εκτοξευτής SeaRAM (όπως και τώρα), θα προστεθεί μη επανδρωμένο ελικόπτερο, πέρα από το οργανικό και βέβαια θα συνεχίσει το σκάφος να χρησιμοποιεί μη επανδρωμένα επιφανείας και υποβρύχια. Θα υπάρχουν τουλάχιστον 8 βλήματα κατά πλοίων, συρόμενο σόναρ και τρόπιδος.
Συνολικά η Ιαπωνία για το σχέδιο FFM προβλέπει 22 πλοία που όπως φαίνεται θα είναι τα 12 (όπως έχει προγραμματιστεί) της «βασικής» σχεδίασης και τα επόμενα 10 της «βαρύτερης», με τα αρχικά να υπηρετούν εξειδικευμένους ρόλους, και τα επόμενα ως γενικής χρήσης. Σε κάθε περίπτωση τα σκάφη είναι μεγάλων διαστάσεων, πλήρως ψηφιακά, με σημαντικούς αυτοματισμούς για μικρό αριθμητικά πλήρωμα οπότε όλα μπορεί να εξελιχθούν με αναβαθμίσεις.