Η BAE Systems αναφέρει στον λογαριασμό της στο Facebook πως το τεθωρακισμένο όχημα μάχης (ΤΟΜΑ) CV90, αποτελεί την τέλεια επιλογή για τις ανάγκες της Ελλάδας στο μελλοντικό πεδίο μάχης και πως αυτό θα είναι ελληνικής κατασκευής που θα παράγεται σε συνεργασία με την τοπική αμυντική βιομηχανία.
Εκπρόσωπος της εταιρείας στην έκθεση DEFEA 2025 μας είπε ότι ο Ελληνικός Στρατός έχει μεσοπρόθεσμη απαίτηση για καινούριας κατασκευής ΤΟΜΑ και ότι η εταιρική πρόταση για τα καινούρια οχήματα θα είναι το CV90. Ανέφερε ως πλεονεκτήματα του τύπου τα κύρια χαρακτηριστικά του σε ισχύ πυρός και ηλεκτρονικά, τη μεγάλη εξαγωγική του επιτυχία και την απόδοσή του σε πολεμικές συγκρούσεις.
ΒΑΕ CV90, μια επιλογή για TOMA/IFV που έχει πετύχει πολλές πωλήσεις στην Ευρώπη. #DEFEA2025 @PtisiMagazine pic.twitter.com/6mLzVfs5nq
— Christos Ktenas (@Chris_Ktenas) May 7, 2025
Για την περίπτωση μεταχειρισμένων ΤΟΜΑ M2 Bradley, ο εκπρόσωπος της BAE Systems σημείωσε πως η εταιρεία προτείνει αναβαθμισμένα οχήματα ή θα μπορούσε να ακολουθηθεί το παράδειγμα της Κροατίας με ανακατασκευή τους. Συμπλήρωσε ότι η εταιρεία μπορεί να παρέχει έως 164 Bradley, τα οποία είναι δικό της απόθεμα, ανεξάρτητο από εθνικά στοκ, π.χ. των ΗΠΑ.
Έτσι και η BAE Systems με τη δική της προσφορά (μετράμε εδώ και την περίπτωση για Bradley) μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι ενός “νέου ελληνικού τεθωρακισμένου μάχης” (αν βέβαια υπάρχει τέτοιο… παιχνίδι). Εδώ ήδη υπάρχει η γαλλική πρόταση για το Philoctetes που κι αυτό προσφέρεται με εγχώρια συμπαραγωγή, κάπου στο 30% με συνεργασία του ομίλου Μυτιληναίου (Metlen) μαζί με παραχώρηση παλαιότερων γαλλικών VBCI. Bεβαίως παραμένει η γερμανική πρόταση για εγχώρια παραγωγή του Lynx KF41 και με “κερασάκι” την παραχώρηση παλαιότερων Marder. Κατά τα γνωστά “προτάσεις υπάρχουν, από λεφτά δεν γνωρίζουμε τι γίνεται”.