24.4 C
Athens
Τρίτη, 16 Σεπτεμβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΠαρωχημένο το SETIS, ανώτερο το TACTICOS, σύμφωνα με το Μαλαισιανό Ναυτικό (που...

Παρωχημένο το SETIS, ανώτερο το TACTICOS, σύμφωνα με το Μαλαισιανό Ναυτικό (που δεν έχει δει ακόμη τις Gowind 3100)

- Advertisement -

Eνδιαφέροντα στοιχεία ήρθαν στο φως έπειτα από τη δημοσίευση της έκθεσης που συνέταξε  αρμόδια επιτροπή της Μαλαισιανής Βουλής (Public Accounts Committee, εν συντομία PAC), σχετικά με την εξέλιξη του προγράμματος ναυπήγησης έξι ελαφρών φρεγατών Gowind για λογαριασμό του Μαλαισιανού Ναυτικού. Στις 247 σελίδες της έκθεσης και που μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ, περιγράφεται όλη η πορεία του προγράμματος που ακόμη δεν έχει αποδώσει κανένα επιχειρησιακό πλοίο, από την έναρξή του, το 2011. Μια κατάσταση που έχει προκαλέσει πολλές συζητήσεις και επίσημες έρευνες στην ασιατική χώρα και αποτελεί σημείο διαμάχης και στο κοινοβούλιο.

Καθέλκυση της πρώτης Μαλαισιανής Gowind ”Maharaja Lela”. Αν και το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2011, δεν αναμένεται να παραδώσει το πρώτο επιχειρησιακό πλοίο πριν το 2025, έπειτα από την διενέργεια δοκιμών.

Ένα από τα σημεία που ξεχωρίζουν, είναι η σύγκριση που προέκυψε μεταξύ των συστημάτων μάχης των δύο επικρατέστερων πλοίων, της ολλανδικής Sigma 10614 των ναυπηγείων Damen (μια παραλλαγή της 10514), η οποία έφερε το TACTICOS και της γαλλικής Gowind 3100 που έφερε την πλέον προηγμένη, σύμφωνα με την έκθεση, έκδοση του SETIS. Να σημειώσουμε εδώ πως αρχικά η Μαλαισία είχε συμφωνήσει να προμηθευθεί το σχέδιο της Damen, αλλά στην πορεία άλλαξε ξαφνικά γνώμη -μέσα στο ίδιο έτος, το 2011- και διάλεξε τη Gowind, χωρίς όμως τη σύμφωνη γνώμη του Ναυτικού!

ΑΠΟΨΗ: Gowind HN, οι Γάλλοι προτείνουν την “απόλυτη” ανθυποβρυχιακή κορβέτα για το Ναυτικό μας

Ειδικά για το σύστημα μάχης, το Μαλαισιανό Ναυτικό προτιμούσε το TACTICOS, γιατί αυτό ήταν ήδη εγκατεστημένο σε δύο πλοία του, τις κορβέτες κλάσης Kasturi, γερμανικής κατασκευής από τα ναυπηγεία HDW. Ακόμη το TACTICOS συντηρούνταν και από μια τοπική εταιρία, οπότε είχε δημιουργηθεί και η σχετική τεχνογνωσία.

Έτσι λοιπόν, όπως αναφέρεται από μαρτυρίες στην έκθεση, στη Sigma υπήρχε ευχέρεια επιλογής οπλισμού και εξοπλισμού, συμβατή με το σύστημα μάχης, ενώ στη Gowind όχι, καθώς αυτά θα έπρεπε να προέρχονται μόνο από την κατασκευάστρια χώρα. Χαρακτηριστικό είναι ότι το TACTICOS που υιοθετούσε η πρόταση της Damen μπορούσε να ολοκληρωθεί με 10 από τα 11 υπάρχοντα συστήματα που υπηρετούσαν ήδη στο Μαλαισιανό Ναυτικό, ενώ το γαλλικό SETIS μόνο με ένα, παρόλο που επελέγη και η ακριβότερη έκδοσή του.

Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης Μάχης: Μήπως πρέπει να μας απασχολήσει;

Επιπλέον το TACTICOS λόγω δομής μπορούσε να διατηρείται πάντοτε σύγχρονo, ενώ το SETIS χρειαζόταν επιπλέον κονσόλες για να επιτύχει “ανοιχτή αρχιτεκτονική”. Κάτι που (αν δεν γινόταν) θα το οδηγούσε σε τεχνολογική απαξίωση αρκετά σύντομα καθώς υπολογίστηκε ότι θα είναι άχρηστο έπειτα από δέκα χρόνια σε υπηρεσία, σύμφωνα με τα λεγόμενα μέλους της αντιπολίτευσης. Ακόμη στην έκθεση αναφέρονται και αρκετές υπερβάσεις κόστους σε ότι αφορά το SETIS.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η SIGMA 10514HN είναι “εδώ” με TACTICOS, η μόνη επιλογή αν το ΠΝ επιθυμεί ESSM Block 2

Ένα ακόμη ενδιάφερον σημείο είναι…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

70 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
70 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Κονδύλια SAFE για την ελληνική άμυνα, προτελευταίοι στην Ευρώπη και… πάλι καλά!

Στα 787,7 εκατομμύρια ευρώ (από 1,2 δις που είχαμε ζητήσει), καταλήγει η "απόδοση" της δανειακής χρηματοδότησης για την Ελλάδα από τον κανονισμό SAFE της...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ρωσικά Drones σε Πολωνία και Ρουμανία: Διδάγματα για την εθνική ασφάλεια...

3
Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 3/15 Σεπτεμβρίου 1843: Επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου,...

0
Η απόδοση Συντάγματος ήταν πάγιο αίτημα των Ελλήνων από την αρχή της επιβολής μοναρχικού πολιτεύματος. Έχοντας ήδη εμπειρία από τα επαναστατικά συντάγματα στην Επίδαυρο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Τεθωρακισμένο CV90, ετοιμάζεται νέα μεγάλη παραγγελία από ευρωπαϊκές χώρες

Εκπρόσωπος της BAE Systems Hagglunds δήλωσε στις 12 Σεπτεμβρίου στην έκθεση DSEI 2025 ότι η εταιρεία του αναμένει ένα μεγάλο συμβόλαιο για τεθωρακισμένα οχήματα...

H πρώτη γαλλική FDI, η Amiral Ronarc’h, έφυγε από το ναυπηγείο του Λοριάν για τη Βρέστη

Η σημερινή μετάβαση της φρεγάτας Amiral Ronarc’h από το Λοριάν προς τη ναυτική βάση της Βρέστης, σηματοδοτεί ένα κρίσιμο βήμα στην ολοκλήρωση του προγράμματος...

Και το Eurofighter στη μάχη κατά των drones, με ρουκέτες APKWS

Ένα ακόμη νέο από την αμυντική έκθεση DSEI 2025 που έγινε στο Λονδίνο, ήταν η ανακοίνωση της BAE Systems, πως μελετά την ενσωμάτωση και...