Πολλοί είναι αυτοί που θεωρούν πως το Πολεμικό μας Ναυτικό «έκλεισε» μετά την επιλογή των φρεγατών FDI HN. Κι όμως, η επιλογή των 3 FDI HN είναι η αρχή της αναγέννησης του Πολεμικού μας Ναυτικού. Οι FDI θα είναι οι τρεις ναυαρχίδες των αυτόνομων στολίσκων πλοίων επιφάνειας. Από εκεί και πέρα χρειάζεται όμως δουλειά. Και μάλιστα πολύ δουλειά.
ΕΚΤΑΚΤΟ: Η διαμόρφωση των ελληνικών FDI HN, θα έχουμε φρεγάτες Standard I & II
Ο Στόλος επιφανείας είναι γερασμένος, και χρειαζόμαστε πλοία, πολλά πλοία, που θα κάνουν όλες τις αποστολές που κάνουν σήμερα οι Kortenaer. Αν σκεφτούμε πως πήραμε μόλις 3 FDI, χρειαζόμαστε τουλάχιστον άλλα 6 πλοία. Είναι κατανοητό, πως δεν μπορούν να αγοραστούν 9 συνολικά FDI (αν και πολύ θα το θέλαμε), αλλά κάποιες φθηνότερες μονάδες. Αυτές μπορούν να είναι είτε κορβέτες, είτε χαμηλού κόστους φρεγάτες.
ΑΠΟΨΗ: Type 31 HN, πως θα τη θέλαμε εμείς, εντός του budget 2 δις € του ΠΝ (σχέδια @Aylont1)
Πολλοί έχουν σπεύσει να αποδώσουν το νέο συμβόλαιο στη Naval Group και τις κορβέτες Gowind. H Gowind HN, που βασίζεται στην Gowind 2500 είναι ένα εξαίρετο πλοίο, αλλά μάλλον αργό, ενώ οι Γάλλοι δείχνουν δυσκολία στην κατασκευή στην Ελλάδα. Οι Ολλανδοί μοιάζουν να έχουν πειστεί πως το παιχνίδι “χάθηκε” κι είναι αδιάφοροι, αν και θεωρητικά η SIGMA 10514, είναι μια πολύ καλή λύση. Οι Αμερικανοί θεωρητικά είναι εδώ, με όλες τις εκδόσεις LCS (HF2 είναι η πολύ ακριβή έκδοση), ενώ φυσικά οι Ιταλοί έφεραν την κορυφαία Doha Class/FCX-30.
EKTAKTO: H Babcock έκανε συνάντηση στη ΓΔΑΕΕ για τις Type 31
H Babcock θα λέγαμε πως μας “διαβάζει”, και από το Γενάρη έχει κάνει αισθητή την παρουσία της με την προσφορά της Type 31. Οι Βρετανοί σκοπεύουν να μην χάσουν αυτή τη φορά, και η πρότασή τους είναι πολύ “δυνατή”. Δεν ξέρουμε τι θα γίνει πάλι, και είναι λάθος να μην θεωρούμε πως το φαβορί παραμένει η Gowind HN. Αλλά οι εταιρείες δεν σκοπεύουν να τα παρατήσουν.
Στις 13 Μαρτίου είχαμε γράψει ένα -ακόμη- προφητικό Out Of The Box. H Sa’ar 6 είναι η κορυφαία κορβέτα παγκοσμίως (σε ισχύ πυρός). Αν θέλουμε λοιπόν ένα πλοίο με δυνατότητες παρουσίας στο Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο, που θα αντιμετωπίζει όλες τις απειλές, όσες κι αν είναι αυτές, τότε η Sa’ar 6 είναι μάλλον το πλοίο που πρέπει να κοιτάμε. 10 μέρες μετά η TMS πέρναγε τη πόρτα της ΓΔΑΕΕ και του ΓΕΝ, φέρνοντας επίσημο ενδιαφέρον για το πρόγραμμα του ΠΝ, και μάλιστα με την Sa’ar 6.
Φρεγάτα FCX-HN, θα μπορούσε να είναι ο game changer στο Αιγαίο;
Η Sa’ar 6 βασίζεται στο δοκιμασμένο σχέδιο της κλάσης Κ130 που υπηρετεί ήδη με το γερμανικό ναυτικό. Θα μπορούσαμε να την ονομάσουμε σαν την πρώτη “αντιαεροπορική κορβέτα”, καθώς οι Ισραηλινοί έχουν ουσιαστικά μια πλωτή πυροβολαρχία βλημάτων. Στόχος τους είναι να μπορούν να προστατεύσουν τις πλωτές εξέδρες εξόρυξης φυσικού αερίου από τη Μεσόγειο, μια αποστολή που μάλλον θα πρέπει να αναλάβει και το ΠΝ μας. Κι αυτό δεν μπορεί να το κάνει με μόλις 96 ASTER 30.
Η TKMS λοιπόν, γνωρίζοντας πως η Ελλάδα είναι πλέον στενή σύμμαχος, πολιτικά και στρατιωτικά με το Ισραήλ, προτείνει το εξής πολύ απλό στο ΠΝ. Αγορά των κορβετών Sa’ar 6, με κοινή διαμόρφωση με το Ισραηλινό ναυτικό. Άλλωστε, η χώρα μας εξετάζει την αγορά του Iron Dome, συνεπώς η επιλογή του C-DOME επίσης θα είχε αξία στον τομέα της ομοιοτυπίας.
Ναύαρχος Καβουλάκος για Κορβέτες: Επιλογή πλοίου και συστημάτων αλλά με ESSM
Οι Γερμανοί εξέφρασαν το πολύ σοβαρό ενδιαφέρον, και προτείνουν η κατασκευή όλων των πλοίων να γίνει στην Ελλάδα. Γνωρίζουν τις δυνατότητες του Σκαραμαγκά, καθώς εκεί έχουν κατασκευαστεί οι ΜΕΚΟ200ΗΝ, καθώς και τα 214ΗΝ. Μάλιστα, ο Σκαραμαγκάς θα λέγαμε πως πέτυχε καλύτερα τις προδιαγραφές από το γερμανικό ναυπηγείο (αυτό το γνωρίζουμε σίγουρα στις ΜΕΚΟ200ΗΝ).
Τι λέμε «κορβέτα»; Και τελικά ταιριάζει για το Πολεμικό μας Ναυτικό;
Όπως συνέβη και με τους Βρετανούς, έδειξαν επίσημο ενδιαφέρον, και θα ακολουθήσει και επίσημο προσφορά. Βασικό πλεονέκτημα των Γερμανών είναι η άριστη γνώση της κλάσης ΜΕΚΟ200ΗΝ, κάτι που θα μειώσει το τεχνολογικό ρίσκο της αναβάθμισης σε περίπτωση επιλογής της γερμανικής λύσης.
Ισραήλ: Πετυχημένες δοκιμές για τη ναυτική έκδοση του Iron Dome (Βίντεο)
Η γερμανική πρόταση δεν είναι αμιγώς “γερμανική”, καθώς δεν μιλάμε για τις Κ130, αλλά για τη Sa’ar 6, ή έστω μια Sa’ar 6 κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του ΠΝ. Έτσι, οι Γερμανοί ήρθαν μαζί με τους Ισραηλινούς, σε ένα συνδυασμό που…
Η συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ