21.2 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΣΥΖΗΤΗΣΗ: Τι είδους Πολεμική Αεροπορία θέλουμε για το μέλλον; Μας αρκούν 30,...

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Τι είδους Πολεμική Αεροπορία θέλουμε για το μέλλον; Μας αρκούν 30, 50 ή 100 μαχητικά;

- Advertisement -

Το άρθρο αυτό θέλαμε να το γράψουμε εδώ και πολλούς μήνες, αν όχι χρόνια. Από την αρχή της λειτουργίας της ιστοσελίδας μας, το Νοέμβρη του 2016, όταν τότε όλα τα πλάκωνε η σκλαβιά και τα έσκιαζε η φοβέρα των ρωσικών μαχητικών Su-35GR, που ανά δίμηνο μας τα πρόσφερε το Ξανθό Γένος δωρεάν, ή άλλοτε με ανταλλαγή ροδάκινων, άλλοτε με πακέτα διακοπών στην Χαλκιδική. Τότε που το F-22 ήταν απλά ιπτάμενος στόχος για τους ρωσικούς υπερπυραύλους, και το F-35 ένας ιπτάμενος κουβάς που το έφτιαξαν οι Αμερικάνοι για να “φάνε” τα λεφτά των πλουσίων πλην άτιμων  Ευρωπαίων. Και βέβαια, κάποιοι είχαν πείσει  ουκ ολίγους, ίσως και τον ΥΠΕΘΑ πως η λύση στο πρόβλημα τουρκική υπεροπλία είναι η παραλαβή μεταχειρισμένων F-15C.
Περάσαμε ένα δύσκολο περασμένο χρόνο, μετά την επίσκεψη του πρωθυπουργού στις ΗΠΑ, όταν σχεδόν όλοι πίστεψαν πως η αναβάθμιση των αεροσκαφών F-16C/D σε F-16V ήτο ένα “λάθος”, μια “ρεμούλα”, μια “προδοσία”, και πως θα έπρεπε να δώσουμε τα δις της αναβάθμισης σε F-35, εδώ και τώρα (ανάθεμα την ώρα). Ωραίες εποχές, αλλά νομίζουμε πως τις ξεπεράσαμε. Δεν πιστεύουμε πως υπάρχουν πολλοί πλέον που να θεωρούν πως η αναβάθμιση ήταν λάθος. Χρειάστηκε βέβαια να αναλύσουμε οτιδήποτε, από τον συνδυασμό  AESA/MMC/Fusion μέχρι τον μελλοντικό συνδυασμό με Legion Pod για να πειστούν οι “άπιστοι”.

«Και γιατί δεν παίρνουμε F-35 μάστορα;»


 
Τελικά μάλλον πείστηκαν, πως οι “αμαθείς” Επιτελείς της ΠΑ κάτι περισσότερο γνωρίζουν από τα site που σκοπό έχουν να μαζεύουν clicks. Εντάξει, δεν χρειάζεται πολύ για να καταλάβει πως είναι ανόητο να θεωρεί κάποιος ότι άνθρωποι που έχουν κάνει 2,3, 4000 ώρες πτήσης, άπειρες αναχαιτίσεις, έχουν κάνει πολλούς Τούρκους πιλότους να λερώσουν την φόρμα πτήσης τους, δεν ξέρουν τι είναι καλύτερο για την ΠΑ. Ήταν και μόνο ντροπή που έγινε τέτοια επίθεση στην ΠΑ (σε εμάς που στηρίξαμε την επιλογή μας επιτέθηκαν επίσης, αλλά είναι τιμή μας που σταθήκαμε στο πλευρό της ΠΑ).

Γιατί δεν βάζουν και οι Τούρκοι ραντάρ AESA στα δικά τους F-16 (οέο);


 
Η “δαπάνη” 1,5 δις δολαρίων, για περίπου 8 μαχητικά F-35A, ακούγεται αστεία όσο είναι πραγματικά. Οι επενδύσεις που έχουμε κάνει σαν χώρα στα F-16 θα πεταγόταν στα σκουπίδια, αλλά θα είχαμε στα shelter μας 8 υπερσύγχρονα μαχητικά. Ουάου, που θα έλεγε και μια ψυχή, με 8 μαχητικά θα αποκτούσαμε επιτέλους την αεροπορία που θέλαμε. Όχι εμείς, οι Τούρκοι. Αυτοί θα παρακάλαγαν να μην αναβαθμίσουμε τα μαχητικά μας F-16 σε F-16V Block 72, και μια βόλτα στα forum τους θα σας αποδείξει τον προβληματισμό τους μετά την υπογραφή της σύμβασης.
Το θέμα είναι πως ακόμη και με τον εκσυγχρονισμό, η ΠΑ θα έχει περί του 2025, 85 μαχητικά F-16V, 38 F-16C/D Block50+ και 24 Mirage 2000-5Mk2. Μιλάμε για μια ΠΑ κάτω των 150 μαχητικών. Ποτέ άλλοτε μετά το 1974 η ΠΑ δεν βρέθηκε με τόσο μικρό αριθμό μαχητικών αεροσκαφών. Είπαμε να μειώσουμε τις οροφές, αλλά εμείς το παρακάναμε ή μας φαίνεται;

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Μήπως η αγορά ολοκαίνουργιων F-16V είναι καλύτερη επιλογή από το F-35A για την ΠΑ;


 
Έχουμε γράψει πολλά άρθρα για το θέμα, για όσους μας παρακολουθούν. Για την ανάγκη άμεσης ενίσχυσης, για τις λύσεις, για τις τουρκικές απαντήσεις, και την τουρκική απειλή. Έχουμε ζητήσει άμεση ενίσχυση, και φυσικά βρεθήκαν αναγνώστες μας (;) που μας χαρακτήρισαν ούτε λίγο ούτε πολύ μιλιταριστές, και φυσικά πως προσπαθούμε να “πουλήσουμε” για τα “αφεντικά” μας. Εντάξει, μάλλον δεν είμαστε και τόσο καλοί πωλητές after all για να μην έχει αγοραστεί τίποτα εδώ και χρόνια.
Ξαναγυρνάμε στο πρόβλημα. Η ΠΑ σε λίγα χρόνια από σήμερα, μετά την απόσυρση των Mirage 2000EGM/BGM, F-4E Phantom, F-16C/D Block 30, θα βρεθεί με λιγότερα από 150 μαχητικά, το λέμε για να γίνει κατανοητό, καθώς λίγοι ίσως το έχουν συνειδητοποιήσει. Άποψή μας είναι πως με τόσα λίγα μαχητικά, η ΠΑ θα πολεμήσει όχι για να κερδίσει, αλλά για να μην χάσει. Κι αυτό δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό.

Γιατί δεν βάζουν και οι Τούρκοι ραντάρ AESA στα δικά τους F-16 (οέο);


 
Φυσικά υπάρχει και αντίλογος, απόλυτα σεβαστός. 150 μαχητικά σε υπηρεσία έχουν ελάχιστες χώρες του ΝΑΤΟ. Χώρες στο μέγεθος και εκτόπισμα της Ελλάδας έχουν 20-40 μαχητικά, ή απλά δεν έχουν αεροπορία! Η διατήρηση αεροπορικής δύναμης είναι ένα ακριβό σπορ, που μόνο ευγενείς μπορούν να το “απολαμβάνουν”. Η Φινλανδία, έχοντας δίπλα της την Ρωσία, με ιστορικό συνεχών εισβολών, έχει μια πολύ μικρότερη αεροπορική δύναμη. Γιατί αυτοί οι τρελοί ‘Έλληνες θέλουν να έχουν μια τόσο μεγάλη αεροπορία; (δεν θα πάμε ακόμη στο Ναυτικό και τον Στρατό).
Ας πάμε στην Φινλανδία. Πράγματι, η Ρωσία ή η Σοβιετική Ένωση ή η Τσαρική Ρωσία είχαν για χόμπι τις εισβολές στην χώρα (όχι η νυν Ρωσία, μην παρεξηγηθούμε). Αλλά σήμερα, αν η Ρωσία εισβάλει, τότε θα έχει να αντιμετωπίσει όλο τον Δυτικό Κόσμο, και στο τέλος της ημέρας, αν χρειαστεί, και τις πυρηνικές κεφαλές του. Η “κόντρα” Φινλανδίας-Ρωσίας είναι περισσότερο ένα πολιτικό/στρατιωτικό παίγνιο, παρά υπαρκτό στρατιωτικό σενάριο. Σε κάθε περίπτωση, η Φινλανδία έχει αρκετές “νεκρές” περιοχές, όπου θα παραχωρήσει στον αντίπαλο, προκειμένου να τον παγιδεύσει και να του προκαλέσει απώλειες δυσβάστακτες στη συνέχεια. Έτσι έχει “στηθεί” και η Αεροπορία της. Θα δράσει όχι κατά μέτωπον, αλλά με ξαφνικές αντεπιθέσεις από το πουθενά, όπως και η Σουηδική.

Η Φινλανδία ξεκίνησε το πρόγραμμα του Νέου Μαχητικό προς αντικατάσταση των F/A-18C/D


 
Η Ελλάδα δεν έχει σχέση με την Φινλανδία. Δεν μπορεί  να υποχωρήσει σε γραμμές άμυνας και να πολεμήσει εκεί μέχρι να σηκωθούν τα Β-52, γιατί απλά δεν περιμένουμε τα Β-52. Δεν υπάρχει ούτε σπιθαμή ελληνικής γης για χάσιμο. Οι δυνάμεις μας θα πολεμήσουν σα να μην υπάρχει αύριο, γιατί πράγματι δεν υπάρχει αύριο. Ο αντίπαλος είναι αδυσώπητος, καταλαμβάνει, εκτελεί, εποικίζει. Δεν μπορούμε να αφήσουμε ούτε ένα νησί, ούτε μια λωρίδα γης. Δεν θα την αφήσει ποτέ.

Μήπως το νέο τουρκικό μαχητικό TF-X θα είναι τελικά το … Su-57 «Erdoganski»;


 
Η τουρκική αεροπορία, όσους πιλότους κι αν φυλακίσει ο Ερντογάν, έχει 250 μαχητικά F-16C/D. Θεωρητικά το 2025 θα έχει και άλλα 30 F-35. Θα έχει δηλαδή τα διπλά μαχητικά. Αν τελικά δεν παραδοθούν τα F-35A (υπαρκτό σενάριο), μέχρι το 2025 θα δούμε Su-35 με τουρκικά εθνόσημα (μην τρομάξουν όσοι είχαν πιστέψει σε προφητείες προ του 2025). Θα δούμε ίσως και JF-17 αλλά μην περιμένουμε τους Τούρκους να μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια. Η οικονομία τους θα υποφέρει, αλλά είναι αρκετά ισχυρή για να καταρρεύσει.

Η Τουρκία υπερ-επιδοτεί την κατασκευή του μαχητικού TF-X, προετοιμασία για ένα αύριο χωρίς το F-35;


 
Όταν ο αντίπαλος έχει ακριβώς τα διπλάσια μαχητικά από εσένα, τότε δεν μπορείς να λες “η Φινλανδία πως θα καταφέρνει;” πρέπει να δοθούν λύσεις. Μπορούμε απλά να θεωρήσουμε το 1 προς 2 είναι επαρκές για να αμυνθούμε, αλλά τότε έκαναν λάθος όλα αυτά τα χρόνια οι επιτελείς της ΠΑ που θέλουν 7,5 προς 10; Πρέπει να πάρουμε μια απόφαση, τι είδους Πολεμική Αεροπορία θέλουμε τα επόμενα χρόνια;
Κάπου στο τέλος της επόμενης δεκαετίας θα “φύγουν” και τα Block 50+. Μιλάμε πια για 110 περίπου μαχητικά, και μετά θα φύγουν και τα Mirage 2000-5Mk2. Θα μείνουμε με 85 μαχητικά; ή θα ξεκινήσουμε πολύ νωρίτερα τις απαραίτητες διαδικασίες για ενίσχυση της ΠΑ; Ίσως ακουγόμαστε γραφικοί, αλλά η ΠΑ είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της άμυνας μια νησιωτικής χώρας σαν τη δική μας. Η ΠΑ θα σηκώσει τις αναχαιτίσεις, θα κάνει κρούση, θα αντιμετωπίσει τους βαλλιστικούς πυραύλους.

ΘΕΜΑ: Μήπως το επόμενο μαχητικό της Τουρκίας δεν είναι F-35A/B αλλά Su-35/34;


 
Την επόμενη φορά που θα πούμε “έπρεπε να αγοράσουμε λίγα F-35 αντί να εκσυγχρονίσουμε τα F-16”, ας έχουμε αποφασίσει πόσα μαχητικά θέλουμε να έχει σαν οροφή η ΠΑ. Θέλουμε 50;100; 150; 200; Γιατί ότι και να θέλουμε, πρέπει να αποφασίσουμε πως θα βάλουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη. Και πως θα πρέπει να σταματήσουμε να ζητάμε επιδόματα και “προσλήψεις” και να πάμε σε δύσκολες αποφάσεις.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Παρακαλούμε να σχολιάζετε όπως πάντα με ευπρέπεια. Δεν κάνουμε πολιτική, κομματικές τοποθετήσεις θα διαγράφονται. Σκοπός μας είναι να κάνουμε συζήτηση μεταξύ της μεγάλης πια κοινότητας των αναγνωστών μας γιαυτό το τόσο σημαντικό θέμα.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Ελληνικός Στόλος με περισσότερες και φθηνότερες FDI Made in Greece

Το Πολεμικό Ναυτικό, αν όλα πάνε καλά, θα παραλάβει εντός του 2025 τις δυο πρώτες φρεγάτες κλάσης "Κίμων". Οι φρεγάτες αυτές μέχρι το 2028...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10/22 Απριλίου 1826: Έξοδος του Μεσολογγίου, η ωραιότερη...

0
Μετά από 12 μήνες πολιορκίας, την τρίτη κατά σειρά περικύκλωση της σημαντικής αυτής πόλης, οι κάτοικοι του Μεσολογγίου αποφασίζουν να κάνουν ηρωική έξοδο.Είχαν περάσει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Οι Φιλιππίνες πήραν τους πρώτους υπερηχητικούς BrahMos από την Ινδία – επόμενος πελάτης ποιός;

Στις 19 Απριλίου έφθασαν στις Φιλιππίνες οι πρώτοι υπερηχητικοί αντιπλοϊκοί πύραυλοι BrahMos από την Ινδία, με πτήση μεταγωγικού C-17 Globemaster. To νησιωτικό έθνος συζητούσε...

Χωρίς ενεργό μέτωπο η φωτιά κοντά στον Ναύσταθμο της Σούδας

Δεν υπάρχει ενεργό μέτωπο αυτή την ώρα στη μεγάλη φωτιά που εκδηλώθηκε λίγο πριν τις 9:00 το πρωί στην περιοχή του κόμβου Ναυστάθμου στα...

Ξεκίνησε η συναρμολόγηση της τρίτης FDI, “Φορμίων”, με την τοποθέτηση της τρόπιδας

Στις 15 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε η τοποθέτηση τρόπιδας, του πρώτου μπλοκ της τρίτης Ελληνικής φρεγάτας FDI HN «Φορμίων» στο ναυπηγείο της Naval Group στο...