Εάν η Τουρκία αποκτήσει τους S-400 παράλληλα με το F-35, η τεχνολογία που καθιστά το αεροσκάφος θανατηφόρο θα μπορούσε να διαρρεύσει και για αυτό το λόγο οι ΗΠΑ δεν θα επιτρέψουν ποτέ την συνύπαρξη των δυο συστημάτων.
Τα κράτη του ΝΑΤΟ χρησιμοποιούν ένα σύνδεσμο δεδομένων γνωστό ως Link 16, που επιτρέπει στα στρατιωτικά αεροσκάφη να μοιράζονται τις πληροφορίες που συλλέγουν οι αισθητήρες τους με άλλες πλατφόρμες σε πραγματικό χρόνο. Τα αεροσκάφη του ΝΑΤΟ χρησιμοποιούν επίσης συστήματα ταυτοποίησης Friend ή Foe, γνωστά ως IFF, για τον διαχωρισμό φίλιων από εχθρικά αεροσκάφη.
Ένας “ανακριτής” (αγγλιστί: interogator, δηλαδή το σύστημα που αποστέλλει “ερώτημα” σε ένα αεροσκάφος για την ταυτότητά του) IFF και το Link 16 θα πρέπει να ενσωματωθούν στο σύστημα S-400 για να επιτρέψει στο τουρκικό F-35, πετάει με ασφάλεια μέσα σε θανατηφόρο εύρος των βλημάτων του S-400. Συνεπώς, όλα τα δεδομένα θα μπορούν θεωρητικά να αλιευθούν από τη Ρωσία.
Η κυματομορφή των επιφανειών του F-35 και οι “αντανακλάσεις” του, θεωρούνται άκρως απόρρητα δεδομένα, προκειμένου να προστατευθεί η τεχνολογία stealth που ενσωματώνει, όπως είναι και η κρυπτογράφηση των δεδομένων που ανταλλάσσονται μέσω Link 16.
Οι ΗΠΑ φοβούνται περισσότερο την ύπαρξη malware στο λογισμικό των S-400 που θα μπορούσε να υποκλέψει τις απόρρητες πληροφορίες για το F-35 και να τις μεταφέρει στη Ρωσία. Την ίδια στιγμή, το ρωσικό προσωπικό που θα εκπαιδεύσει και θα εγκαταστήσει τους πυραύλους στη Τουρκία, σίγουρα θα επιχειρήσει να υποκλέψει όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα.
Αυτοί είναι μερικοί από τους λόγους που η συνύπαρξη F-35 με S-400 στην Τουρκία, φαντάζει αδύνατη.