21.4 C
Athens
Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣHeron Mk II: Ένα game changer στα μη επανδρωμένα αεροσκάφη

Heron Mk II: Ένα game changer στα μη επανδρωμένα αεροσκάφη

- Advertisement -

Ενσωματώνοντας την πιο εξελιγμένη τεχνολογία μη επανδρωμένων εναέριων συστημάτων, το Heron Mk II εντάχθηκε πρόσφατα στην οικογένεια Heron της IAI, η οποία προσφέρει για πάνω από δύο δεκαετίες πολύτιμες υπηρεσίες σε Ναυτικά, Αεροπορίες και Στρατούς σε όλο τον κόσμο. Με νέα άτρακτο και πτέρυγες, βελτιστοποιημένα για μεγιστοποίηση της απόδοσης, προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και σύστημα ελέγχου εδάφους, το Heron MK II εισάγει στο πεδίο νέες δυνατότητες αποστολής, υψηλή απόδοση και επαυξημένο επίπεδο αυτονομίας.

Το συγκριμένο μη επανδρωμένο, κατηγορίας MALE (Medium Altitude Long Endurance, Μεσαίου Υψόμετρου, Μεγάλης Διάρκειας Πτήσης), μπορεί να εξοπλιστεί με μια μεγάλη γκάμα ωφέλιμων φορτίων, για ποικιλία αποστολών. Διαφορετικά φορτία επιτρέπουν τη συλλογή πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο, την επιτήρηση, τον εντοπισμό στόχων και την αναγνώριση (ISTAR), καλύπτοντας μεγάλες εκτάσεις ενδιαφέροντος. Οι ειδικοί αισθητήρες επιτρέπουν στο σύστημα να εκτελεί αναγνώριση σε μεγάλες αποστάσεις ή στοχευμένη επιτήρηση σε μια ευρεία περιοχή. Επιπλέον, το Heron MK II μπορεί να φέρει ραντάρ θαλάσσιας έρευνας, ραντάρ συνθετικού διαφράγματος (SAR), σύστημα ηλεκτρονικής υποστήριξης (ESM) και παρακολούθησης  επικοινωνιών (COMINT). Το Heron Mk II παρέχει έτσι μια ολοκληρωμένη, πολυεπίπεδη δυνατότητα συλλογής πληροφοριών σε μία ενιαία πλατφόρμα, λειτουργώντας έως και έξι διαφορετικούς αισθητήρες ταυτόχρονα.

Το Heron Mk II ενσωματώνει επίσης ολοκληρωμένη ευρυζωνική δορυφορική επικοινωνία και πλήρως ψηφιακές ζεύξεις δεδομένων εντός ορίζοντα, εξυπηρετώντας πολλαπλά ωφέλιμα φορτία, ταυτόχρονα με εκτεταμένο επιχειρησιακό φάκελο σε μεγάλες αποστάσεις, πάνω από θάλασσα, ξηρά αλλά και ειδικά τερέν, όπως ορεινό ανάγλυφο. Η εναλλαγή μεταξύ των διαφορετικών ζεύξεων δεδομένων επιτρέπει τη διεξαγωγή της αποστολής με πολύ χαμηλό ηλεκτρομαγνητικό ίχνος, μεγάλο επίπεδο ασφαλείας και με αντοχή σε παρεμβολές. Εκτός από τη ροή δεδομένων από τους αισθητήρες σε πραγματικό χρόνο, το Heron Mk II διαθέτει επίσης servers  δεδομένων επί του σκάφους, οπότε μπορεί να συλλέγει και αποθηκεύει στοιχεία καθ΄όλη τη διάρκεια της αποστολής, και να  τα παρέχει στον χρήστη (είτε ανεπεξέργαστα, είτε επεξεργασμένα) σε δεύτερο χρόνο.

Η ευελιξία στην ενσωμάτωση ωφέλιμου φορτίου συνδυάζεται με τη μεγάλη γκάμα φορτίων που ήδη έχει η οικογένεια μη επανδρωμένων Heron, μαζί με συστήματα και εφαρμογές που έχουν αναπτύξει οι πελάτες της. Έτσι το Heron MK II είναι «ανοιχτής αρχιτεκτονικής» και προσφέρει ξεχωριστά συστήματα ελέγχου πτήσης και διαχείρισης αποστολών. Αυτό επιτρέπει στον κατασκευαστή και τους χρήστες να διατηρούν τους βέλτιστους κύκλους αναβάθμισης των ηλεκτρονικών καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του.

Μια πλατφόρμα προσανατολισμένη στην αποστολή

Οι διαστάσεις του Heron Mk II έχουν αυξηθεί σε σχέση με τον προκάτοχό του, επεκτείνοντας την άτρακτο στα 9,7 μέτρα μήκος και το εκπέτασμα σχεδόν στα 17 μέτρα, παρέχοντας μεγαλύτερο χώρο για εσωτερικά και εξωτερικά ωφέλιμα φορτία, συμπεριλαμβανομένων των σημείων ανάρτησης κάτω από τις πτέρυγες, χωρίς να υποβαθμίζονται οι επιδόσεις. Ακόμη, το αεροσκάφος είναι πιστοποιημένο με διεθνή και στρατιωτικά πρότυπα αξιοπλοΐας.

Ο νέος κινητήρας είναι αεροπορικής σχεδίασης, με απόδοση 160 ίππους, ειδικά ρυθμισμένος για υψηλό ρυθμό ανόδου και αποτελεσματική λειτουργία σε χαμηλά και μεγάλα υψόμετρα, έως 35.000 πόδια. Ισχυρός ώστε να προσφέρει μέγιστη ταχύτητα 145 κόμβων και ταχεία άνοδο, βελτιώνοντας τον ρυθμό ανόδου του drone κατά περισσότερο από 50% σε σχέση με τα συστήματα παλαιού τύπου. Το μέγιστο βάρος απογείωσης (MTOW) έχει αυξηθεί στα 1.430 κιλά, συμπεριλαμβανομένου ωφέλιμου φορτίου 490 κιλών. Ακόμη το Heron Mk II μπορεί να παραμείνει στον αέρα έως και 45 ώρες. 

Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι η ικανότητά να αντέχει σε αντίξοες καιρικές συνθήκες: συστήματα αντιπαγοποίησης, επιτρέπουν στο αεροσκάφος να αντιμετωπίσει θυελλώδη καιρό κατά την πτήση του πάνω από βουνά και θάλασσα. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται και στην προστασία των συστημάτων επικοινωνιών, πλοήγησης (GPS) και πτήσης, από παρεμβολές και κυβερνοεπιθέσεις. Η πλατφόρμα έχει αυτοδιαγνωστικά συστήματα σε λειτουργία καθ ‘όλη τη διάρκεια της πτήσης, οπότε αποτρέπει την παραπλάνηση γεωγραφικής θέσης, τη μη εξουσιοδοτημένη παρέμβαση ή την ανάληψη ελέγχου από εχθρικές δυνάμεις.

Ένα εξελιγμένο κέντρο ελέγχου στο έδαφος

Οι χειριστές του  Heron MKII αξιοποιούν το Ενοποιημένο Σύστημα Ελέγχου (UCS) για τον έλεγχο του, μέσω μιας ιδιαίτερα αυτοματοποιημένης και διαισθητικής διεπαφής, που μειώνει το φόρτο εργασίας και επιτρέπει την επικέντρωση στην αποστολή και όχι στην διαδικασία πτήσης. Το σύγχρονο κέντρο ελέγχου αποστολής αποτελείται από πολλαπλές οθόνες, χειριστήρια τύπου «hands-on stick and throttle» (HOTAS) και tablet με οθόνη αφής. Ενώ όλες οι ροές δεδομένων από τους αισθητήρες υποβάλλονται σε επεξεργασία, συσχετίζονται και συγχωνεύονται για να παρέχουν μια ολοκληρωμένη, διαδραστική εικόνα της τρέχουσας κατάστασης. Η αυτόνομη τροχοδρόμηση, η απογείωση και η προσγείωση και οι πολλαπλές εφεδρείες για συστήματα πτήσης και άλλες κρίσιμες λειτουργίες, υποστηρίζονται πλήρως με δοκιμασμένους αυτοματισμούς και πληθώρα αισθητήρων.

Ο σύγχρονος έλεγχος αφής  πάνω σε απεικόνιση χάρτη μειώνει πολύπλοκες διαδικασίες σε λίγα αγγίγματα και κλικ. Έτσι η διεπαφή επιτρέπει στους χειριστές να σχεδιάζουν και να ολοκληρώνουν αποστολές, να επαναπροσδιορίζουν ή να αλλάζουν σχέδια πτήσης, να επικεντρώνονται σε μια συγκεκριμένη περιοχή ενδιαφέροντος ή να ανταποκρίνονται σε νέες ανάγκες. Παραμένοντας εστιασμένοι στην αποστολή με τον έλεγχο πτήσης να γίνεται από το σκάφος.

Από την παρουσίαση της το 1994, η οικογένεια μη επανδρωμένων Heron, υπηρετεί σε περισσότερους από 22 χρήστες παγκοσμίως, συγκεντρώνοντας πάνω από 500.000 ώρες πτήσης. Ανάμεσα τους είναι και η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, η οποία τα τελευταία δύο χρόνια έχει διαπιστώσει την εξαιρετική τους επιχειρησιακή απόδοση. Έτσι το Heron MKII βασίζεται σε αυτή την εμπειρία και απογειώνει την πλατφόρμα σε επιδόσεις και ικανότητες, ως νέο σημείο αναφοράς για τα προηγμένα μη επανδρωμένα MALE.

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Β. Νέδος: Σύντομα το Πολεμικό Ναυτικό δεν θα μπορεί να εκπληρώσει το ρόλο του

Tου Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΠαραβιάζει ανοιχτές θύρες όποιος λέει δημοσίως ότι μια χώρα όπως η Ελλάδα δύσκολα μπορεί να αποτελεί βιώσιμο και κυρίαρχο κράτος...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΞΕΛΙΞΗ: Τι ακριβώς συμβαίνει με τα ελληνικά ρουκετοβόλα, MLRS ή πάμε...

30
Τις τελευταίες μέρες έχει δημιουργήσει αίσθηση η πληροφορία πως o Ελληνικός Στρατός έχει προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις για την προμήθεια των ρουκετοβόλων PULS της ισραηλινής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 3 Οκτωβρίου 1942: Η Γερμανία ολοκληρώνει τον πρώτο...

1
Πραγματοποιείται η πρώτη επιτυχημένη εκτόξευση βαλλιστικού πυραύλου V-2 A4 από το πεδίο δοκιμών Prüfstand VII, στο ερευνητικό κέντρο του γερμανικού στρατού στο Πεενεμούντε (Peenemünde).http://www.youtube.com/watch?v=VDmaFj2dJ8AΓνωστός...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Παραδόθηκε στο Ιταλικό Ναυτικό η 4η φρεγάτα PPA, πρώτη με φουλ επίπεδο εξοπλισμού

Στα ναυπηγεία της Fincantieri στο Muggiano έγινε η παράδοση στο Ιταλικό Ναυτικό της 4ης φρεγάτας κλάσης Thaon Di Revel (PPA), της Giovanni delle Bande...

Ακόμη και η Ιρλανδία αυξάνει τις αμυντικές της δαπάνες… μειώνοντας τις!

Οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ιρλανδίας είναι ελάχιστες, ακόμη και για το μέγεθος της χώρας. Έτσι σήμερα υπηρετούν περίπου 7.500 στελέχη, όλα επαγγελματικά, με στόχο...

Ερώτηση ΠΑΣΟΚ στη Βουλή για το Ναυτικό: “γιατί πήρατε τώρα την FDI και όχι μέσω option το 2023”;

Στη Βουλή κατατέθηκε ερώτηση από τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρη Μπιάγκη,  με τίτλο «Εξοπλιστικά προγράμματα ενίσχυσης του Πολεμικού Ναυτικού» στην οποία αναφέρονται τα...