23.9 C
Athens
Παρασκευή, 30 Μαΐου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗHenschel Hs 130: το πειραματικό αναγνωριστικό μεγάλου υψομέτρου που ανησύχησε τους Συμμάχους

Henschel Hs 130: το πειραματικό αναγνωριστικό μεγάλου υψομέτρου που ανησύχησε τους Συμμάχους

- Advertisement -

Η εταιρεία Henschel κατέβαλε έντονες προσπάθειες να κεντρίσει το ενδιαφέρον του Υπουργείου Αεροπορίας του Ράϊχ, αποβλέποντας σε μεγάλα συμβόλαια παραγωγής αεροσκαφών που θα της απέφεραν τεράστια κέρδη, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ένα από αυτά ήταν και το δικινητήριο με τη λεπτή άτρακτο Hs 130, το οποίο προοριζόταν για ανάληψη ποικίλων καθηκόντων σε μεγάλο υψόμετρο. Tα προβλήματα που προέκυψαν κατά το σχεδιασμό του κατέληξαν στην κατασκευή πρωτοτύπων και μόνο.

Η σύλληψη της δημιουργίας του έγινε το 1938, εν εξελίξει των δοκιμών του πειραματικού τότε Hs 128, που επίσης προορίζετο για μεγάλα ύψη. Η εταιρεία ήθελε να κατασκευάσει και ένα αναλόγων ιδιοτήτων αναγνωριστικό όπου θα πετούσε ανεμπόδιστo από οποιοδήποτε μαχητικό της εποχής του. Tα σχετικά πλάνα κατατέθηκαν το 1939 και δύο πρωτότυπα θα κατασκευάζονταν κατά το τρέχον και το επόμενο έτος (αυτά ονομάστηκαν Hs 128 V1 και V2). Τα συγκεκριμένα θα διετίθοντο για ερευνητικούς σκοπούς, αποβλέποντας στη συλλογή στοιχείων για την εφαρμογή νέων συστημάτων, δομικών υλικών και μηχανολογικών καινοτομιών.

Henschel Hs 130A

Η ιδέα του προγράμματος για ένα υπερσύγχρονο αναγνωριστικό μεγάλου υψομέτρου, μακράς εμβελείας και υψηλών επιδόσεων ενθουσίασε το επιτελείο της Luftwaffe η οποία ενεθάρρυνε την εταιρεία να συνεχίσει την ανάπτυξή του, μετονομάζοντάς το επίσης από Hs 128 σε Hs 130.      

Hs 130A

Η παρθενική πτήση του πρώτου πειραματικού, Hs 130Α, έλαβε χώρα την 23η Μαΐου του 1940. Ο όλος σχεδιασμός κατεδείκνυε πως το project θα μπορούσε πράγματι να επιτύχει στο σκοπό δημιουργίας του. Τα χαρακτηριστικά του περιελάμβαναν συμπιεζόμενο θάλαμο διακυβερνήσεως εξοπλισμένο καταλλήλως για τις δραστηριότητες του πληρώματος σε μεγάλο υψόμετρο, επιμήκεις πτέρυγες και δύο δωδεκακύλινδρους DB 605E των 1.475 ίππων. Με αυτούς, το αεροσκάφος ήταν σε θέση να ανέλθει σε υψόμετρο 13.900 μέτρων και να φτάσει σε μεγίστη ταχύτητα τα 460 χλμ/ώρα. Το διμελές πλήρωμα κάθονταν ο ένας δίπλα στον άλλον. Τα σειριακά Hs 130A-0 ήταν παρόμοια με το πρωτότυπο Hs 130A, αλλά διέθεταν εναέριες κάμερες RB 75/30, η λειτουργία των οποίων ελεγχόταν από το πιλοτήριο.

Hs130A

Το Hs 130Β θα έφερε ιδιότητες περισσότερο ενός ταχέως βομβαρδιστικού παρά αναγνωριστικού. Ως εκ τούτου, η εταιρεία προέβη σε ολικό επανασχεδιασμό, αφαιρώντας το φωτογραφικό και αναγνωριστικό εξοπλισμό, ώστε να δημιουργήσει χώρο για καταπακτή βομβών. Ο συγκεκριμένος τύπος ουδέποτε υλοποιήθηκε, αλλά άνοιξε το δρόμο για τον επόμενο της σειράς, το Hs 130C, που βασίστηκε κατά πολύ στο Hs 130A-0.

Henschel Hs 130B(C)

Το Hs 130C-0 κατασκευάστηκε ως βομβαρδιστικό μεγάλου υψόμετρου, διαθέτοντας κοντύτερες πτέρυγες και δύο δεκατετρακύλινδρους αερόψυκτους αστεροειδείς BMW 801TJ, ισχύος 2.000 ίππων. Κάθε ένας ήταν εφοδιασμένος με υπερσυμπιεστή που εξασφάλιζε το απαιτούμενο ύψος, ακόμα και όταν πετούσε με φορτίο βομβών έως δύο τόνους (τους ίδιους κινητήρες έφεραν τα δύο πρώτα πρωτότυπα, V1 και V2, ενώ στο V3 εγκαταστάθηκαν οι DB603A). Ο αμυντικός οπλισμός αποτελείτο από τέσσερα πολυβόλα MG 131 των 13 χλστ., τηλεχειριζόμενα από το κόκπιτ.

Hs 130C-V2

H συνέχεια στο Military History

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η δυσκολία στο να πάρουμε γαλλικά υποβρύχια για το Ναυτικό μας

Με την πλειονότητα των ελληνικών υποβρυχίων να είναι παλαιάς τεχνολογίας (Type 209/1100 και Type 209/1200) και να πλησιάζει το τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής,...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Θα είναι τα κβαντικά ραντάρ το “αντίδοτο” στα F-35;

14
Η τεχνολογία των κβαντικών ραντάρ αποτελεί μία από τις πιο συναρπαστικές εξελίξεις στον τομέα της ανίχνευσης και της στρατιωτικής τεχνολογίας. Πρόκειται για μια καινοτομία...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 17/30 Μαΐου 1913: Συνθήκη του Λονδίνου, το τέλος...

0
Με τη Συνθήκη του Λονδίνου του 1913 τερματίζονται οι εχθροπραξίες του Α΄ Βαλκανικού Πολέμου. O συγκεκριμένος πόλεμος των 234 ημερών αποτελούσε ένα μοναδικό επίτευγμα,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Μαΐου 1935: Πρώτη πτήση του Messerschmitt Bf 109

"Αυτό το αεροπλάνο δεν θα πετάξει ποτέ για τη Luftwaffe". Τα λόγια αυτά ήταν τα πρώτα που περιέγραψαν την εντύπωση που προκάλεσε η αρχική...

English Electric P.1, το υπερηχητικό σχέδιο της Βρετανίας που κατέληξε στο Lightning

Στην καρδιά του Ψυχρού Πολέμου, η αεροπορική τεχνολογία αποτελούσε το μέτρο της εθνικής ισχύος. Οι υπερδυνάμεις ανταγωνίζονταν για την κυριαρχία στους ουρανούς, και το...

McDonnell Douglas YC-15, το μεταγωγικό STOL που «δημιούργησε» το C-17

Στη δεκαετία του 1970, η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ (USAF) αναζητούσε καινοτόμες λύσεις για να ενισχύσει τις δυνατότητες μεταφοράς της σε απαιτητικά περιβάλλοντα μάχης....