Περισσότερα για το θέμα στο τεύχος της “Πτήσης” ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2020
Οι δημοσιογραφικές πληροφορίες που έχουμε συγκλίνουν όλες στο γεγονός ότι το ΠΝ έχει προχωρήσει σε αξιολόγηση των προτάσεων για νέες φρεγάτες, αλλά και για τον παράλληλο εκσυγχρονισμό των 4 υπαρχόντων ΜΕΚΟ200ΗΝ. Όπως έχουμε ξαναγράψει, το ΠΝ επιθυμεί να δημιουργήσει μια συνεκτική δύναμη 8 φρεγατών γενικής χρήσης υψηλής τεχνολογίας, ικανά για δικτυοκεντρικές επιχειρήσεις, που θα μπορούν να επιχειρούν στο απαιτητικό περιβάλλον της Ανατολικής Μεσογείου και του Αιγαίου, με δυνατότητα να αντιμετωπίζουν τις υπάρχουσες αλλά και τις πιθανές μελλοντικές απειλές.
Όταν λέμε μελλοντικές Απειλές, εννοούμε και τους τουρκικής κατασκευής πυραύλους επιφάνειας επιφάνειας τύπου ATMACA. Οι τελευταίοι, αν και όχι υπέρ-υψηλής τεχνολογίας, ούτε καν χαμηλής παρατηρησιμότητας ή υπερηχητικοί, εντούτοις αναμένεται να μπουν σε υπηρεσία σε αριθμούς πολλαπλάσιους των σημερινών υπηρετούντων πυραύλων τύπου Harpoon. Αυτός είναι και ο λόγος που το Πολεμικό μας ναυτικό σχεδιάζει να αποκτήσει δυνατότητα αντιμετώπισης επιθέσεων κορεσμού που αυτή τη στιγμή φαίνεται σημαντικότερη από τις επιθέσεις από μεγάλη απόσταση.
Αυτό σημαίνει πως ενώ σήμερα μία φρεγάτα πολλαπλών ρόλων, όπως αυτές που ήδη υπηρετούν σήμερα στις τάξεις του πολεμικού ναυτικού, μπορεί να αντιμετωπίσει ταυτόχρονα δύο ή τρεις ακόμη και τέσσερις πυραύλους, στο μέλλον θα πρέπει να μπορεί να αντιμετωπίζει περισσότερους, ή καλύτερα, πολλαπλάσιους. Συνεπώς, δεν είναι τόσο η τεχνική ανωτερότητα των κορβετών MILGEM (Ada), ή των φρεγατών Instabul, αλλά ο τεράστιος αριθμός πυραύλων που θα φέρουν αυτές (τουλάχιστον 16).
Κάτι που δεν έχουμε σκεφτεί, αλλά φυσικά το ξέρουν πολύ καλά οι αξιωματικοί και επιτελείς του ΠΝ, είναι πως επάκτιους πυραύλους δεν θα έχουμε μόνο εμείς (ΜΜ40 Block2) αλλά θα αποκτήσουν και οι Τούρκοι, λίαν συντόμως. Με τους ATMACA λοιπόν, και την ακτίνα δράσης των 200+ χιλιομέτρων, το Αιγαίο γίνεται μια τοξική περιοχή για όλα τα ελληνικά πλοία, σε μεγάλο μέρος του. Ο μόνος τρόπος είναι να έχουν ένα σύγχρονο CMS, που θα μοιράζει αποστολές στα όπλα με τον αποδοτικότερο τρόπο. Τι σημαίνει αυτό. Πύραυλοι εισερχόμενοι 1 ως 4 το σύστημα Α/Α πυραύλων (ESSM, CAMM, CAMM-ER, MICA VL etc), πύραυλοι 5 ως 11 το σύστημα RAM ή/και το Phalanx, πύραυλοι 12 ως 14 το πυροβόλο των 76 χιλιοστών. Όλα αυτά πρέπει να γίνονται αυτοματοποιημένα, με ελάχιστη εμπλοκή ανθρώπου. Αυτό ψάχνει το ΠΝ.
Τώρα, αυτό που μπορούμε να σας γράψουμε με ακρίβεια, είναι πως το ΠΝ ξέρει πολύ καλά τι θέλει, όπως επίσης και πως δεν πρόκειται να δεχτεί ένα πλοίο που δεν καλύπτει τις ανάγκες του. Έχει αξιολογήσει όλες τις προσφορές, και μάλιστα, χωρίς να το έχουμε επιβεβαιώσει, τελικά εμφανίστηκαν και Ιταλοί αλλά και οι Βρετανοί (ναι, για νέα πλοία, δηλαδή τις Type 31). Οι περισσότεροι έφεραν ημιτελείς προτάσεις, γιατί το ΠΝ δεν θα αγοράσει πλοίο, αλλά πρόγραμμα. Πάνω σε αυτό το πρόγραμμα, θα χτιστεί τα ΠΝ του Μέλλοντος. Συνεπώς, όποια απόφαση δούμε, θα είναι με την έγκριση του ΠΝ, κι όχι με την λογική που φοβούνται “κάποιοι”, “να, πάρε κι εσύ μερικά βαποράκια να έχεις, έχουμε κάνει ένα καλό γεωπολιτικό deal με την Χ χώρα του χάρτη”.
Από όσο μαθαίνουμε, οι Ιταλοί και οι Ισπανοί είναι πλέον εκτός κούρσας, διότι δεν μπορούσαν ούτε για αστείο να προσφέρουν κατασκευή στην Ελλάδα. Κάτι τέτοιο θέλει μια σημαντική προετοιμασία, και εμείς δεν είμαστε Κατάρ ή Σαουδική Αραβία να τα αγοράζουμε όλα από το εξωτερικό. Μάλλον για τον ίδιο λόγο, πρέπει να απορρίφθηκαν και οι Βρετανοί, αν τελικά ήρθαν, διότι η τυχόν πρότασή τους θα ήταν πολύ πρόχειρη, και χωρίς να έχουν μελετήσει τις ελληνικές απαιτήσεις και ανάγκες. Κάπου εδώ να πούμε πως τελικά οι Type 31 δεν είναι το τόσο φθηνό πλοίο που αναμένουν όλοι, αλλά σίγουρα είναι από τα φθηνότερα. Οι Δανοί κράτησαν χαμηλά το κόστος με κατασκευή στην… Εσθονία, αλλά και μεταμόσχευση καίριων οπλικών συστημάτων από παλαιότερα πλοία. Επίσης, ο οπλισμός των πλοίων δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη…
Ολλανδική Φρεγάτα Damen SIGMA, θα μπορούσε να είναι μια λύση για το ΠΝ;
Έτσι, στο “παιχνίδι” έχουν μείνει οι Αμερικανοί, οι Ολλανδοί, οι Γάλλοι και οι Γερμανοί. Δυστυχώς, από όσο μπορέσαμε να μάθουμε, οι Γερμανοί είχαν μάλλον “περίεργες” απαιτήσεις, που δεν μπορούσε να καλύψει το ΠΝ. Αλλά η αλήθεια είναι πως η συνολική πρόταση φαίνεται δελεαστική, καθώς η ΜΕΚΟ Α200 είναι η φυσική συνέχεια των ΜΕΚΟ200ΗΝ. Και πιθανός εκσυγχρονισμός των πλοίων (ΜΕΚΟ200ΗΝ), θα σημαίνει πως πολλά συστήματα θα είχαν ομοιοτυπία στον μέγιστο βαθμό. Επίσης, παρά το γεγονός ότι το Γερμανικό Ναυτικό έχει να προσφέρει διάφορα πλοία σαν ενδιάμεση λύση (F122, F123 αλλά κυρίως τις K130 Batch I), εντούτοις δεν υπάρχει σαφής και διαμορφωμένη πρόταση για τις άμεσες ανάγκες του Πολεμικού μας Ναυτικού.
Οι Ολλανδοί σε αντίθεση έχουν από την πρώτη φορά μιλήσει για τις δυο υπάρχουσες φρεγάτες κλάσης M (Karel Doorman). Αν και δυο φρεγάτες είναι λίγες για τις άμεσες ανάγκες του ΠΝ, ειδικά αν σκεφτούμε πως λίαν συντόμως το ΠΝ θα έχει συνεχώς μια φρεγάτα κλάσης ΜΕΚΟ200ΗΝ “εκτός” λόγω εκσυγχρονισμού, εντούτοις δυο είναι περισσότερες από το τίποτα. Το πρόβλημα είναι πως δεν έχουμε πειστεί τελείως πως οι δυο φρεγάτες Μ είναι όντως άμεσα διαθέσιμες ή “σε βάθος χρόνου”. Το Ολλανδικό Ναυτικό, εκτός του ότι τις έχει σε άριστη κατάσταση, παράλληλα τις χρειάζεται, καθώς η κλάση των OPV που έχει βάλει σε υπηρεσία τελικά δεν απέδωσε τα αναμενόμενα. Επίσης, δεν έχει διευκρινιστεί ποιο είναι τελικά το πλοίο που προσφέρουν. Η κλάση Omega, δεν είναι υποψήφια, ενώ η επόμενη κλάση που θα αντικαταστήσει τις Μ, ακόμη δεν έχει ολοκληρώσει το σχεδιαστικό της κομμάτι. Και δεν είμαστε σίγουροι κατά πόσο το ΠΝ θα θέλει ένα -ούτε καν- paper project, εκτός κι αν τελικά προσφερθεί η εξαιρετική SIGMA 10314.
Δεν λέγονται LCS οι φρεγάτες, αλλά MMSC, δεν είναι από αλουμίνιο αλλά από χάλυβα
Οι Αμερικανοί έχουν μια solid πρόταση, που βασίζεται στην MMSC της Σαουδικής Αραβίας. Μάλιστα υπάρχουν πληροφορίες πως το ΠΝ μπορεί να κάνει αλλαγές χωρίς επιπλέον κόστη , ενώ το πλοίο μπορεί να φέρει και τους SM-2MR. Δυνατό σημείο της πρότασής είναι η ύπαρξη 16 αμερικανικών και 4 σαουδαραβικών πλοίων σε υπηρεσία, άρα το ΠΝ δεν θα επιχειρεί με μια κλάση που “δεν υπάρχει”. Φυσικά το ΠΝ θα πρέπει να αποφασίσει αν οι waterjets σαν σύστημα πρόωσης είναι αξιόπιστοι ή όχι (αυτό ισχύει και για τις ΜΕΚΟ Α200). Έχουμε ξαναγράψει υπάρχει επίσης η δυνατότητα διακρατικής συμφωνίας, η χρηματοδότηση μέσω FMS και FMF, ενώ προσφέρεται και η κατασκευή στην Ελλάδα (χωρίς όμως να μας έχει πει ούτε η LM, ούτε κανείς άλλος, σε πιο ναυπηγείο θα το κάνει).
ThinkOutOfTheBox: CAMM/CAMM-ER ή MICA VL/NG αντί των ESSM Block 2 για τις νέες φρεγάτες του ΠΝ;
Από την πρώτη στιγμή της ακύρωσης του συμβολαίου των Belh@rra, είχαμε πει πως οι Belh@rra Helleniques ήταν πολύ σκληρές για να πεθάνουν έτσι άδοξα. Συνεπώς οι Γάλλοι έχουν μείνει στο παιχνίδι, με τις δυο εκδόσεις που ξέρουμε, την ελληνική (που δυο πλοίο κοστίζουν 3,3 δις ευρώ), και την γαλλική, που δυο πλοία κοστίζουν λίγο πάνω από τα 2 δις ευρώ. Το πρόβλημα είναι πως στη γαλλική έκδοση, αν και υπάρχει δυνατότητα εμπλοκής στόχων σε μεγάλη απόσταση, εντούτοις δεν έχει ούτε το Strales της Belh@rra Helleniques, ούτε το εξαιρετικά χρήσιμο RAM. Και παρά τα όσα ωραία είχαμε γράψει πρόσφατα για τους CAMM, οι τελευταίοι ΔΕΝ έχουν πιστοποιηθεί στους Sylver. Συνεπώς, και πάλι δεν μιλάμε για γαλλική έκδοση, αλλά κάτι άλλο, με άγνωστο κόστος. Και δεν αγγίζουμε καν τα θέματα της κατασκευής στην Ελλάδα, ούτε και την -ανύπαρκτη- ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΛΥΣΗ. Μην ξανακούσουμε για FREMM, δεν ισχύει…
Ολλανδική Φρεγάτα Damen SIGMA, θα μπορούσε να είναι μια λύση για το ΠΝ;
Δεν γνωρίζουμε αν οι Γερμανοί έρθουν με επιπλέον προτάσεις (πχ εμπάργκο στα τουρκικά υποβρύχια Type 214TN), ενδιαφέρουσα ενδιάμεση λύση (F123 ή/και Κ130), ή, κάτι άλλο πιο ενδιαφέρον, όπως υποβρύχια Type 212 ή τορπίλες από το γερμανικό απόθεμα. Όλα όσα γράψαμε παραπάνω ΔΕΝ προέρχονται από πληροφορίες μας, ούτε καν φήμες. Απλά είναι λογικές προτάσεις, που μια Γερμανία που ήθελε να “πάρει τη δουλειά” θα έκανε στο ΠΝ μας. Δυστυχώς όμως οι Γερμανοί φαίνονται να είναι πιο “άκαμπτοι” από τους Γάλλους.
Το τι θα γίνει θα το μάθουμε σχετικά γρήγορα. Η ενίσχυση του ΠΝ είναι η απόλυτη προτεραιότητα, μετά την αγορά των 18 Rafale αλλά και τον εκσυγχρονισμό των F-16C/D σε F-16V. Το ΠΝ με άκρα μυστικότητα, αξιολογεί κάθε πρόταση, και όλες τις προεκτάσεις της. Δηλαδή, δεν μένει στο αν είναι καλή η MMSC ή η ΜΕΚΟ Α200 ή η PPA, αλλά αν προσφέρεται κατασκευή στη χώρα, πότε θα έρθουν τα πλοία, πότε θα εκσυγχρονιστούν και πως οι ΜΕΚΟ200ΗΝ, τα πλοία της ΕΝΔΙΑΜΕΣΗΣ ΛΥΣΗΣ, το χρηματοδοτικό σχήμα, η διακρατική συμφωνία, τα όπλα που μπορεί να φέρει κοκ.
παμε για 4 φρεγατες lcs και 4 μεκο αρα μενουμε με 4 μεκο διοτι παλι διαβασα οτι εχουν προβληματα τα μπρικια της λοκχιντ, τωρα ναυτικο με 4 φρεγατες θα γελανε κ οι τουρκοι η μαλλον θα κλαινε τα πεταμενα λεφτα στο ναυτικο τους.
Διαβάζοντας την λέξη “συνεκτικό” ναυτικό, μου έρχονται στο μυαλό οι Γερμανοί.
Το τελευταίο διάστημα, οι γερμανικές κορβέτες έκαναν φοβερό προμότιον, μόνο από την Σκάλα Ν.Μηχανιώνας δεν πέρασαν (μπορεί να το κάνουν και αυτό)
Έχουν λόγο στα Ναυπηγεία
Έχουν συμφέρον για το πρόγραμμα των +2 214
Μπαίνουν με τις τορπίλες στα όπλα του ναυτικού
Μπορούν να συνεργαστούν με τους Γάλλους ώστε ορισμένα συστήματα να είναι γαλλικά και να μοιραστεί η πίτα και προς τα εκεί
Ενώ έχουν λόγο στα οικονομικά μας δεν είδα γκρίνια από πλευράς τους για τη διόγκωση του αμυντικού ΠΥ που κατατέθηκε προ ημερών
Υποστηριζω οτι θα υποστηριζα και αν ηταν Mundial Γαλλια και Ολλανδια. Παντως ελπιζα πως αν ερχοταν προταση για type 31 θα ηταν για κατασκευη εδω. Με τις τιμες της type 31 και με μερικες αλλαγες σε οπλα θα ηταν πολυ ευκολο να εχουν πολυ αναταγωνιστικη προσφορα και ας μην ειχαν χρηματοδοτηση
Μας λέτε βασικά να ξεχάσουμε την αεράμυνα περιοχής και πως έρχονται οι αλουμινο τράτες!!
Για πείτε τι ρολο να παίξω τώρα??
Στο προηγούμενο sequence του show είχα το ρολο του Chief anti-Belh@riti
Τώρα?
MMSC or not MMSC???
Οπότε μας γράφετε ότι θα πάρουμε τις MMSC αφού το μοναδικό πρόβλημα που απομένει είναι πως δεν μας έχουν πει που θα ναυπηγηθεί. Τι να πούμε, εμείς είμαστε τα βατράχια του βάλτου.
Τώρα πως το ΠΝ έφτιαξε στην μακέτα τις Belh@ra Hellenic αλλά κανείς δεν το πιέζει να αγοράσει ότι θέλει, δεν μπορώ να το καταλάβω, όχι από θέμα δικής μου αντίληψης, απλά δεν αντιλαμβάνομαι και δεν χωνεύω πως τόσα χρόνια Έλληνες αξιωματικοί έδιναν τις απαιτήσεις τους στο σχεδιαστήριο της Naval Group φτιάχνοντας αυτό που ήθελαν, αλλά στο τέλος το ακύρωσαν γιατί σκέφτηκαν “είναι ακριβό”.
Οπότε πορευόμαστε με το να αγοράσει το κράτος το πιο φθηνό “και να κάνει την δουλειά του” κι όχι ότι θέλει το ΠΝ. Μην επιμένετε ότι δεν είναι έτσι αφού έτσι είναι, για ποιοι λόγο δεν έγινε η ίδια ενασχόληση με τις MMSC; Επειδή ήταν ήδη καλές οπότε είπαν “ας ασχοληθούμε με κάτι χειρότερο”;
Αν τώρα βασιζόμαστε σε κάτι που υπάρχει κι αυτό είναι ένα πλοίο του ένδοξου σαουδαραβικού πολεμικού ναυτικού, με την ιστορία των χιλιετιών και τις περίφημες νίκες τους, κάνοντας χρήση των MMSC στο ιδιαίτερα απαιτητικό περιβάλλον της Ερυθράς θάλασσα και του Περσικού κόλπου, τότε πάσο!
Ας πάρει δουλειά κι ο γνωστός επιχειρηματίας που προκρίνεται από την πρεσβεία “επειδή επισκευάζει γρήγορα τα εμπορικά” και σε 10 χρόνια; όταν πετάξουν κι όλα τα P3 θα έχουμε κάτι αντίστοιχο της Σαουδικής Αραβίας.
Από εκεί το πήγατε από εδώ το φέρατε τις MMSC βγάλατε νικήτριες. Για όλους λέτε ότι δεν έχουν να προσφέρουν ενδιάμεση λύση αλλά το αποσιωπήτε ότι και οι Αμερικανοί δεν έχουν να μας προσφέρουν ενδιάμεση λύση. Τυχόν προσφορά ΑΒ ή TICO έχει τόσο μεγάλο κόστος που θα πρέπει να τριπλασιαστή ο προϋπολογισμός του ΠΝ. Επίσης ξεχνάτε να γράψετε ότι αυτά τα πλοία δεν έχουν σόναρ. Το ΠΝ ήταν τεράστιο λάθος που απέρριψε τις Adelaide. Τώρα το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να βάλει RAM σε όλες τις φρεγάτες και να ναυπηγήση για αρχή 4-6 κορβέτες σαν ενδιάμεση λύση και αργότερα να πάει σε φρεγάτες.
Παλι μας γραφετε οτι οι mmsc θα εχουν SM-2 ενω το ρανταρ μαλλον δεν μπορει.
Πριν κατι βδομαδες μας λεγατε οτι δεν πειραζει να μην εχουν και SM-2.
Τελικα εχετε πληροφοριες η υποθεσεις απλες κανετε?
Εξαιρετική σκέψη αυτή με το εμπάργκο στα 214ΤΝ. Και αν έχουν πρόβλημα οι Γερμανοί με την επιβολή του εμπάργκο λόγω ξένων συστημάτων και απαρτιών, δεν θα μπορούσαμε να αγοράσουμε εμείς τα 214ΤΝ, αν η ναυπήγηση δεν γίνεται στην Τουρκία; Θα ήταν και άμεσα παραδοτέα!
Έχουμε υποστηρίξει στο παρελθόν σχεδόν όλοι οι σχολιαστές , πως στους Γερμανούς δεν πρέπει να ξαναδώσουμε ούτε το πυρετό μας. Μήπως όμως οι κύριοι Γερμανοί άρχισαν να αντιλαμβάνονται πως το συμφέρον τους είναι από αυτή την πλευρά του Αιγαίου, και καλά θα ήταν να κυνηγήσουν εξοπλιστικά προγράμματα σε μια 100% συμμαχική και Ευρωπαική χώρα; Μήπως μετά και τα τελευταία τραγικά συμβάντα στην Γαλλία κάποιες Ευρωπαικές χώρες αρχίζουν να βλέπουν πως η γιγάντωση της οικονομίας μιας τρομερά ασταθούς και μη φιλικής χώρας με την βοήθειά τους , τελικά θα επιφέρει περισσότερες ζημιές παρά οφέλη; Πάντος σαν μια μικρή αλλά δυνατή χώρα που είμαστε, παράλληλα με την ενίσχυση των ΕΔ καλό είναι να μοιράσουμε και τα εξοπλιστικά , για να ενισχύσουμε και τις συμμαχίες.
“Δυνατό σημείο της πρότασής είναι η ύπαρξη 16 αμερικανικών και 4 σαουδαραβικών πλοίων σε υπηρεσία“
.. τελικά οι MMCS είναι LCS ή δεν είναι?
Δυστυχώς.. ΔΥΣΤΥΧΩΣ μας φωτογραφίζουν τις προβληματικές αλουμινότρατες που θέλουν να μας φορτώσουν εκβιαστικά οι ambassadors…
Μπροστά σε αυτές τις επιλογές μονόδρομο, οι επιτελείς του ΠΝ βρίσκονται “παγιδευμένοι” και πιεσμένοι, να επιλέξουν το λιγότερο χείριστο πλοίο και όχι το καλύτερο βέλτιστο όπως θα ήταν λογικό.
άρα πατριώτες περιμένουμε πλέον επιχείρηση προπαγανδέσιον και ότι θα έρθει ΤΟ σαουδαραβικό υπερόπλο και η επιτυχία είναι εξασφαλισμένη στο πεδίο της βυθοκόρου, έτσι όπως φαίνεται από την πιθανή κατάληξη των MMSC.
ΥΓ. μακάρι αγαπητή ‘Π’ να βγω λάθος, θα βγω πρώτος να ζητήσω συγνώμη και να δαγκάσω την γλωσσάρα μου. Ας έρθει οποιοδήποτε άλλο πλοίο παρά αυτά…
Απο οτι φαίνεται απο το πολυ καλό αρθρο μόνο οι Αμερικανοι πληρουν ολες τις προυποθέσεις..αρα μαλλον κατα εκει βαδίζουμε.
Ελπίζω τουλάχιστον να βάλουμε οσα περισσότερα οπλα μπορουμε στις 4 MMCS ωστε να μπορούν να σταθουν στο δύσκολο κια καυτό περιβάλλον του Αιγαίου της ΝΑ μεσογειου,και βέβαια να παρουμε μια καλη ενδιαμεση λύση δυο TICO για παραδειγμα επαρκως οπλισμένα γιατι για ΑΒ δεν το βλέπω..
Το πράγμα μας κοιτάζει στα μάτια και εμείς παριστάνουμε ότι δεν καταλαβαίνουμε.
Από όπου και αν το πιάσεις μόνον οι Αμερικανοί μπορούν και θέλουν να καλύψουν σχεδόν όλες τις απαιτήσεις του προγράμματος. Είναι οι μόνοι που προσφέρουν χρηματοδότηση, παραγωγή στην Ελλάδα, η διαμόρφωση της ΣΑ δεν είναι κακή, προσθηκες βελτιώσεις χωρίς επιπλέον κόστος σχεδιασμού και ενσωμάτωσης, έχουν δυνατότητα για παραχώρηση πλοίων ενδιάμεσης λύσης (δώσε Θεούλη μου να χαζέψουν και να μας δώσουν κανένα ΑΒ) και πάει γράφοντας και λέγοντας.
Τώρα Ιταλοί, Ισπανοί και Άγγλοι είδαν φως και μπήκαν.
Οι Γάλλοι είναι καλοί αλλά ακριβοί.
Οι Ολλανδοί, οι οποίοι θεωρητικά θα φιγουράριζαν άνετα στην δεύτερη θέση της κατάταξης, δεν μας τα λένε πολύ καθαρά και εμπορικά πράγμα εξόχως περίεργο διότι έχουν θετικό έρεισμα στο ΠΝ.
Για το τέλος άφησα τους Γερμανούς… δυστυχώς μου δίνουν την εντύπωση ότι βρίσκονται εδώ μόνο και μόνο για να χαλάσουν οποιαδήποτε συμφωνία των Αμερικανών.
Έχουν σχεδόν όλα τα ατού (ενδιάμεση λύση, φυσική συνέχεια των ΜΕΚΟ) και πολλούς κρυφούς άσσους (τορπίλες, υποβρύχια κα) αλλά δείχνουν ότι δεν θέλουν να δώσουν τίποτε.
Αυτό από μόνο του σε βάζει σε σκέψεις…δεν πας στο “παζάρι” λέγοντας ήρθα αλλά δεν πουλάω τίποτε από αυτά που θέλει ο αγοραστής.
Επισης για την ιστορια, απο πολλες πηγες το τελικο κοστος για τις 2 μπελαρα ελληνικης διαμορφωσης ηταν 2,68 δις ευρω (με τα παντα απο οπλα καιυποστηριξη) και οχι 3,3 δις ευρω που λετε. Μαλλον μπερδεψατε τα δολλαρια με τα ευρω.
Οχι πως εχει καμια σημασια πια, τις mmsc θα παρουμε καθως το προμοταρισμα που τους κανατε επιασε τοπο.
Τα Arleight burke η εστω τα σαπακια τικο που ειναι?
Μας ειχατε πει οτι θα μας εξηγησετε τι εγινε με αρθρο.
Η Γερμανία αν θέλει το κλείνει το θέμα με 4 Α200, ΜΕΚΟ Upgrade με παρόμοια συστήματα, 2 F123 ενδιάμεση λύση και μπορεί όπως έκανε στη Βραζιλία να δώσει λύση στα υπάρχοντα 209 και να συνεχίσει με 2 ακόμη 214
Αργότερα μπορεί να πουλήσει και τις άλλες 2 F123 και το ΠΝ θα έχει 12 ΜΕΚΟ τριών υποκλάσεων με πολλά κοινά συστηματα Τι άλλο να ζητήσει?
Το να μην θέλει από μόνη της η Γερμανία δύσκολο. Το να της έχουν πει να μην θέλει είναι ένα σενάριο….
Καλησπέρα
Συγνώμη που θα γίνω λίγο καυστικός, αλλά όταν προχωράει κάποιος στο να ζητήσει προτάσεις, κατεβαίνουν τα μεγαλύτερα ναυπηγεία του πλανήτη και μετά λέει “έφτιαξα λίστα με τις πιο συμφέρουσες προτάσεις” τότε θα περίμενα να δώ τις προδιαγραφές και τα κριτήρια αξιολόγησης έστω σε σημεία και μια έστω περίληψη της κάθε πρότασης.
Εδώ παίζεται η ύπαρξη του ΠΝ και όλα γίνονται πίσω από κλειστές πόρτες.
Η ΠΑ. αν μη τι άλλο τα κυρίως προγράμματα που τρέχει αποτελούν τη φυσική εξέλιξη του στόλου της (F-16 -> F-16V & Mirage -> Rafale)
Και κάτι τελευταίο. Αναφέρεται στο άρθρο “Δυνατό σημείο της πρότασής είναι η ύπαρξη 16 αμερικανικών και 4 σαουδαραβικών πλοίων σε υπηρεσία”
Με το συμπάθιο, αλλά στο USN δεν υπηρετούν MMSC.
Το ΠΝ μπορεί να κάνει την καλύτερη επιλογή αλλά αυτή πάντα θα συνοδέυεται από σκιές με βάση το πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα μέχρι τώρα. Για να προστατευθεί το ίδιο το ΠΝ αλλά και το πρόγραμμα – να μην μπει στον πειρασμό κάποιος από τους χαμένους να αρχίσει να ρίχνει λάσπη και να προκαλεί καθυστερήσεις – ελπίζω σε λίγη περισσότερη διαφάνεια.
Kατασκευη στην Ελλαδα ειναι ενα ρισκο που δεν εχουμε ουτε για αστειο την υπερ πολυτελεια να παρουμε αυτη τη στιγμη, η τουρκια θα εχει αυξησει τις δυνατοτητες της κατα (παρα) πολυ μεχρι να μπουνε σε υπηρεσια 4 φρεγατες ναυπηγημενες στην Ελλαδα. Μοιαζει εξαιρετικα μη ρεαλιστικη επιλογη.
Την στιγμη που ο νομος προμηθειων ειναι ακομη στη θεση του και βασιλευει, τη στιγμη που ηθελε πανω απο μισο χρονο για να φθασει στο Ελεγκτικο Συμβουλιο επειγουσα αποφαση προμηθειας, ακομη και κατω απο τις πολεμικες συνθηκες του 2020 και τον φαινομενικα αποφασιστικο και ορθολογικο χαρακτηρα της παρουσας πολιτικης και στρατιωτικης ηγεσιας.
Πολυ μεγαλο ρισκο τη δεδομενη στιγμη …. Δεν ειμαι καθολου αισιοδοξος για την εκβαση της περιπτωσης ναυπηγησης στην Ελλαδα … Ειναι υπερ του δεοντος κρισιμες μοναδες αυτα τα 4 σκαφη για να αντιμετωπιστουν με τετοιο (τεραστιο) χρονικο ρισκο ….
Αλλο ενα lcs χαλασε σημερα. Στο αρθρο λεει ξεκαθαρα οτι τα πλοια δεν ειναι αυτο που ηθελαν οι αμερικανοι και ειναι μονο προβληματα.
https://www.defensenews.com/naval/2020/10/28/another-littoral-combat-breaks-down-on-deployment/
Σε αλλο αρθρο λεει ξεκαθαρα οτι η solid προταση της λοκχιντ (κατα την πτηση) ειναι μια αποτυχια
https://nationalinterest.org/blog/buzz/its-official-us-navy%E2%80%99s-littoral-combat-ship-complete-failure-58837
Οσο για το ξερουν καλυτερα, αυτο το ειδαμε στα p3. Μισο δις για το τιποτα
Another littoral combat ship breaks down on deployment WASHINGTON – The littoral combat ship Detroit is limping back to Mayport, Florida from a deployment to South America in a move that marks the latest setback for the Freedom variant’s complicated propulsion system.
Three sources familiar with the situation told Defense News the casualty is in Detroit’s combining gear, which is a complex transmission that connects power from two large gas turbine engines and two main propulsion diesel engines to the ship’s propulsion shafts, which propels the ship through the water with water jets.
Detroit will redeploy to Southern Command when repairs are completed, U.S. 4th Fleet Commander Rear Adm. Don Gabrielson said in a statement.
“USS Detroit (LCS 7) experienced an engineering casualty during routine operations, and a technical evaluation determined that in-port repairs would be required,” the statement read. “USS Detroit has been a vital and productive asset and will be redeployed as soon as possible.”
Detroit’s Freedom-class sister ship Sioux City and the trimaran Independence-class LCS Gabrielle Giffords remain on station, Gabrielson said.https://www.defensenews.com/naval/2020/10/28/another-littoral-combat-breaks-down-on-deployment/
Παει το χασαμε το κορμι (Bel HN) πατριωτη .Οι αμερικανοι δυστηχως για τους Γαλλους και για μας τους βαμμένους Bel Ελληνες ξέρουν να πουλάν …
ΥΓ. Η αμυνα για μαχ 14 εισερχομενα στοιχεια ειναι λιγη ….Τα Uav ειναι εδω .
Επισης επιβεβαιωθηκα για αυτο που λεω οτι η Μεσης εμβελιας ειναι σχεδον μονο για αντιβαλιστικη χρηση και οχι για αντιαεροπορικη … Ασκοπος ο ESSMb2
Λαθος μεγάλο να συνδυάζει το ΠΝ την αναβάθμιση των μεκο με την αγορά νεας φρεγάτας.
Επίσης τελευταίο κριτήριο θα έπρεπε να είναι το που θα φτιαχτεί η φρεγάτα.
Παν απ’όλα μετραει το πόσο μάχιμη θα ειναι κ μετα ακολουθεί η ενδιάμεση λύση.
Αν κ φανατικός Μπελχ@ρρικος μια.μεκοΑ200 με ενδιάμεση λύση φ123 κ/η κ130 θα ήταν πολυ ενδιαφέρον.
Στηνω παιχνιδι στο Στοιχημα …..
Τραγέλαφος!
Αντί το ΠΝ και οι επιτελείς του να βάλουν ως προτεραιότητα τις επιχειρησιακές απαιτήσεις μαθαίνουμε ότι αξιολογούν το αν η κατασκευή θα γίνει εγχώρια ή αν η σύμβαση θα είναι G2G και δεν ξέρω εγώ τι άλλο λες και το ΠΝ είναι κυβέρνηση…
Τραγέλαφος επίσης τα νέα πλοία που θα υπηρετήσουν για 40+ χρόνια να εξαρτώνται από τον εκσυγχρονισμό των 30χρονων ΜΕΚΟ.
Τέλος καμία σχέση ο (πλεον αξιοπιστος) τρόπος λειτουργίας των αεριοστροβιλων των ΜΕΚΟ με αυτόν των LCS που δεν σταματάνε να βγάζουν προβληματα όπως το τελευταίο που ξανά χρειάστηκαν ρυμούλκησης… Γελάει ο κόσμος με το ανέκδοτο LCS, γελάνε και οι ίδιοι οι Αμερικανοί κι εμείς εδώ τις έχουμε για φαβορί…
Καλυτερα να μείνουμε με τις S μεχρι το 2060! Αν μη τι άλλο θα γλιτώσουμε 4 δις€…
Υπάρχει σχέδιο MMSC με 32 κελία (από 16 σε κάθε πλευρά του υπόστεγου ελικοπτέρου – single hangar) , Radar Spy 1F, 8x Harpoons , Sea RAM , πυροβόλο 76 και sonar τρόπιδας.
Επίσης να θυμίσω ότι το σύστημα μάχης (COMBATSS-21) των MMSC προέρχεται από το AEGIS των ΑΒ.
Υπάρχουν τρεις επιλογές, ή MEKO A200 με ταμπουνια,Γιατί θα τους πείραζε μια type 31 με οπλισμό iver huitfeldt και κόστος 750-800 μόρια, ή μια ολλανδική φρεγάτα είτε lcf ή η νέα τους σχεδιαση…..!!!ΤΡΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΟΤΑΤΕΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ ΠΡΩΤΑΣΕΙΣ . . ..ΑΛΛΑ ΕΞΩ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΈΣ ΒΆΣΕΙΣ…..ΕΕΕΕ ΜΠΕΡΔΕΥΤΙΚΑ ΟΙ ΦΡΕΓΆΤΕΣ- ΨΑΡΩΤΡΑΤΡΕΣ ΜΜCS από το πολεμικό ναυτικό….ΒΡΕ ΟΥΣΤ… ΚΆΛΙΟ gowind ή Doha
το ποιο ωραιο παντως στο αρθρο ηταν το πν δεν θελει paper pro… k η fdi 2 χρονια τωρα τι ηταν? εκτος σν εχουν τιποτα κρυφο στην τουλον.
Πολύ καλό άρθρο και μάλλον τελικά βλέπω εκτός απροόπτου να επιβεβαιώνονται οι Ρώσοι πού λένε ότι προς το συμφέρον της Ελλάδας είναι να κατασκευάσει κι άλλες MEKO 200 στα ναυπηγεία της από τη στιγμή που έχουμε τό know how και τα σχέδια τους είναι δοκιμασμένα και μπορούμε να τα εξελίξουμε και στα όπλα τους.
Δυνατά χαρτιά τα γερμανικά. Καμία εξήγηση γιατί κάνουν τους δύσκολους?τόση αγάπη πια στους Τούρκους?
Οι Αμερικάνοι κανονικά αν έρθουν να μιλήσουν για mmsc χωρίς να δώσουν ΑΒ για ενδιάμεση λύση πρέπει να τους διώξουμε κλωτσιδων.
Επειδή η MEKO A200 έχει WARP MODE, τώρα θέλω MEKO…!
(Γνήσιος STARTREK FUN)
Η Φωτογραφία επάνω δείχνει την Ολλανδική Φρεγάτα …. Θυμάμαι πως βάλατε κείμενο με την Φωτογραφία Ραφαλ και μετά από λίγες μέρες έσκασε η Βόμβα με τα Ραφαλ.
Στα 4δις που ζητανε οι αμερικανοι τουλαχιστον θα μπορεσουν να προσφερουν τις MMSC με 4χ8πλους ΜΚ41 μαζι με σοναρ; Ταυτοχρονα δε αφού δεν θα γινεται
Τικο/ΑΒ μηπως στις ενδιαμεσες λύσεις θα μπορεσουν να δώσουν τσαμπα τις 4 LCS που πανε για αποσυρση με αντιστοιχο οπλισμο και βεβαια εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ;
Τουλαχιστον έτσι κανουμε 12 πλοια και μόλις τελειώσει το προγραμμα μετα κοιταμε να παρουμε απο τους Γαλλους τις δυο πολυποθητες Βελχαρες τις οποιες και αυξανουμε μόλις αρχισουν να αποσυρονται οι ΜΕΚΟ
Α200 GODAG
Ειμαι σιγουρος οτι η Πτηση δεν προμοταρει τις MMSC απλα μας λεει πλαγιως οτι αυτες θα παρουμε. Τωρα το οτι δεν κανουν για το ΠΝ ειναι γνωστο, βασικα δεν κανουν ουτε στο USN. Οποτε ας περιμενουμε να δουμε σε τι διαμορφωση θα ερθουν και τοτε θα κραξουμε δεοντως. Παντως το γεγονος οτι εχει δυνδεθει η αναβαθμηση των ΜΕΚΟ, με ναυπηγηση στην Ελλαδα και αγορα 4 φρεγατων γενικης χρησης ειναι και λιγακι υποπτο αφου μια χωρα μπορει να προσφερει. Βεβαια στα ναυπηγεια στην ελλαδα ο χρονος ειναι σχετικος και οι LCS/MMSC δεν ειναι φρεγατες αλλα αυτο ειναι αλλο θεμα.
Τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια.
Η LM πάλι!
H μόνη ελπίδα είναι να θέσει το Ναυτικό προδιαγραφές ραντάρ,σόναρ,όπλων που να αφήνει εκτός τις MMSC.
Μπας και φιλοτιμηθούν να κατέβουν με πρόταση καλύτερου Πλοίου (FFG)
Πύραυλοι εισερχόμενοι 1 ως 4 το σύστημα Α/Α πυραύλων (ESSM, CAMM, CAMM-ER, MICA VL etc), πύραυλοι 5 ως 11 το σύστημα RAM ή/και το Phalanx, πύραυλοι 12 ως 14 το πυροβόλο των 76 χιλιοστών.
Illumination μέχρι 60 χλμ το πολύ , και εάν …..
Αυτό είναι το MMSC , λίγο καλύτερο από τις MEKO μας τώρα
Έχω καλύτερη πρόταση
Πύραυλοι εισερχόμενοι 1 ως 16 το σύστημα Α/Α πυραύλων ταυτόχρονα(Aster,)
πύραυλοι 1 ως 21 το σύστημα RAM ή/και πύραυλοι 20 αντιεροπορικοί από το πυροβόλο των 76 χιλιοστών.. , ταυτόχρονα με τους υπόλοιπους
Ακόμα μέσω data links οδηγεί μέχρι 97 πυραύλους ταυτοχρόνως πχ. εκτόξευση μέσα σε ελάχιστα λεπτά και καθοδήγηση έναντι 16 + 16 + 16 στόχων ταυτοχρόνως , illumination μέχρι 500 χλμ μακριά
Οδήγηση οποιουδήποτε πυραύλου ( Camm , mica , Aster , Aim , Meteor , Harpoon ) εντός 500 χλμ με data link , βαλλόμενο από οποιοδήποτε μέσο ( πλοία , αεροπλάνα , υποβρύχια , ελικόπτερα , drones , σφεντόνες ) , αρκεί να ακολουθεί νατοϊκά πρωτόκολλα και να έχει data linκ
Αυτή είναι η Belharra , άντε λοιπόν να αγοράσουμε σαράβαλα Αμερικάνικα …..
Παρατήρηση οι SM2 , έστω και blk3 ,η ακόμα και οι SM 6 , από οποιοδήποτε Αμερικάνικό πλοίο έχουν καθοδήγηση από το πλοίο , έστω και Α.Β μέχρι 50 η 60 χλμ , μετά πρέπει να αναλάβει ραντάρ άλλου πλοίου , έτσι δουλεύουν , και συγκρίνουμε αυτούς με τους Aster …….
Απογοήτευση απλώς , θα αρχίσω να γράφω και εγώ για τίποτε Iver και Μεκο …..
Μερικές επισημάνσεις και εύλογες απορίες…
1. Ποιες οι περίεργες απαιτήσεις των Γερμανών; Είναι δυνατόν να καταθέτουν πρόταση, χωρίς να διευκρινίζουν το τι είναι διαθέσιμο από μτχ πλοία τους;
2. Από πότε οι Belharra HN πήγαν 3.3 δις ευρώ; 2.6 ήταν με τα πάντα όλα…
3. Οι MMSC ΘΑ μπουν σε υπηρεσία με το σαουδαραβικο ναυτικό. Οι LCS είναι άλλη κλάση, με άλλο υλικό κατασκευής και διαφορετικό προωστήριο σκεύος. Τα 16 λοιπόν πλοία που αναφέρετε, είναι misleading…
4. Τόσο κορόιδα οι Αμερικανοί, που θα βάλουν sm-2 χωρίς επιπλέον κόστος; Το radar μόνο που θα πρέπει να αλλαχτεί με ικανότερο (δεν θέτω καν το ενδεχόμενο να μην δοθούν sm-2 Block IIIC, οπότε θα χρειαστούμε aegis και καταυγαστήρες…), κάνει τον αμερικανικο; ισχυρισμό, παπάτζα. Επίσης, αν προστεθεί 2ο mk-41, αλλάζει η θέση των εκτοξευτων. Μπορεί να γίνεται εύκολα, αλλά όχι ανεξοδα. Εν πάση περιπτώσει, γιατί οι Αμερικανοί, επιμένουν να προσφέρουν μια ακατάλληλη κλάση προσπαθώντας να τη φέρουν στα μέτρα του ανταγωνισμού και δεν προσφέρουν την NSC έστω, στην έκδοση φρεγάτας; Σώνει και καλά, πρέπει να είναι LM;
5. Οι Ολλανδία γιατί δεν προσφέρει Omega; Αν προσφέρει σκάφος που δεν είναι paper project, αυτό είναι η 10514 ή ακριβέστερα, η έκδοση των 107 μέτρων του Μεξικού. Όχι η 10314 που γράφετε. Υπόψιν, οι τελευταίες, φέρουν 8 mk-56 κελιά, άρα 16 essm, σωστά; Δεν είναι τόσο σιγουρακι ότι μπορεί να πάρει mk-41, πόσο μάλλον 2.
6. Αυτό με την υποτιθέμενη αξιολόγηση, χωρίς διαγωνισμό, προδιαγραφές και απαιτήσεις (πχ ναυπήγηση Ελλάδα), είναι εκτός από γελοίο και παράνομο. Με τις προδιαγραφές που αφήνετε να εννοηθούν, οι Γάλλοι δεν έχουν κανένα λόγο να κατεβαίνουν με Belharra. Οι gowind 3100 φτάνουν και περισσεύουν… Επίσης, το ζήτημα των αντιπλοικών και του κορεσμού, τώρα το θυμήθηκε το ΠΝ; Η AAW δυνατότητα γιατί πήγε περίπατο από προτεραιότητα; Μήπως γιατί δεν συμφέρει συγκεκριμένες προτάσεις; Τι είναι δυσκολότερο, ένα πλοίο με ικανότητα AAW να ενισχύσει την αντιβληματικη του προστασία ή ένα πλοίο γενικών καθηκόντων, να αποκτήσει AAW ικανότητες;
Μάλλον περιμένουμε τις αμερικανικές εκλογές για να φύγει ο Τράμπ που μπλοκάρει κάθε αποδέσμευση ΑΒ ή τίκο προς Ελλάδα ώστε να ανακοινώσουμε αυτά που έχουν συμφωνηθεί με την στρατιωτική γραφειοκρατία των ΗΠΑ εδώ και 2 χρόνια=2 ΑΒ + 4 νέες ναυπηγήσεις. Δεν είναι τυχαίος ο χρόνος των δικών μας ανακοινώσεων. Αν δεν βγει ο Τραμπ. Αν βγει (που δε νομίζω) θα πάμε μάλλον σε ΜΕΚΟ.
Το ΠΝ να λάβει υπόψη όχι μόνο απειλή κορεσμού λόγω πυραυλικών απειλών, αλλά και λόγω ασύμμετρων απειλών (drones, uav, usv κτλ) και ας εξοπλίσει ανάλογα τα πιθανά μελλοντικά πλοία.
Τα crossovet combatant της Damen είναι πλοία που θα έπρεπε να ενδιαφέρουν το ΠΝ, με δυνατότητες που ξεφεύγουν από τη συνηθισμένα και μεγάλα περιθώρια εξέλιξης.
https://products.damen.com/en/ranges/crossover
https://www.marsecstrat.com/post/damen-crossover-%CE%B7-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%AE-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%86%CF%81%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CF%84%CE%B1%CF%82-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CF%80%CE%BB%CF%8E%CE%BD-%CF%81%CF%8C%CE%BB%CF%89%CE%BD
-Ffgx με ναυπήγηση στην Ελλάδα και παράδοση σε 10 χρονια…..
-Άμεσα lcs με πληθώρα αναταλακτικων…
-Με την πρώτη ευκαιρία ΑΒ….
-εκσυχρονισμός ΜΕΚΟ 200HN….
-f35 ως αντισταθμιστικά ωφέλη…….
-συνέχιση με δεύτερο πακέτο ffgx μετα την 10 ετια για αντικατάσταση των meko……..
Ηηηηηηηηη εγκατάλειψη του δόγματος τον φρεγατών και επαναπροσδιορισμός με 4-8 μεγάλα opv και πληθώρα κορβετοειδων και υποβρυχίων, αεροπορίας ναυτικού, μη επανδρωμένα σκάφη, επακτιες συστοιχίες, πυροβολικό που θα ελέγχει όλο το Αιγαίο……
Οι σοβαρες χωρες κανουν εναν καταλογο με συγκεκριμενες απαιτησεις, κανουν εναν διαγωνισμο επισημα, και αποφασιζουν. Πως περιμενει το Π.Ν. να γνωριζουν οι ξενες εταιριες εαν θελει πλοια Αεραμυνας η πλοια ανθυποβρυχιακου πολεμου ωστε να προτεινουν αναλογη σχεδιαση??
Τις GoWind 2500, 3100 δεν τις σκεφτηκαν?
Παντως ουτε για αστειο MMSC. Απο ποτε εγινε solid προταση η αλουμινια ψαροτρατα??? Καλυτερα να σταματησετε να διαφημιζετε αυτα τα αχρηστα πλοια χωρις σοναρ, με υπερκατασκευη απο ευλεκτο αλουμινιο και με υδροτζετ.
Εδω και μερικες ωρες εγινε παγκοσμιως γνωστο πως η LCS Detroit επαθε μηχανικη βλαβη στη μεση της θαλασσας. Ειναι η 2η φορα που συμβαινει κατι τετοιο.
“The Littoral Combat Ship USS Detroit Is Limping Home To Florida After Breaking DownA key part of the ship’s propulsion system that allows it to hit speeds over 40 knots, and that has been an issue in the past, reportedly failed.”
https://www.thedrive.com/the-war-zone/37337/the-littoral-combat-ship-uss-detroit-is-limping-home-to-florida-after-breaking-down
Οι ΗΠΑ ΔΕΝ χρησιμοποιουν αυτα τα πλοια ως κυριες μοναδες μαχης, τα εχουν για να πολεμανε ξυπολυτους ανταρτες, μουτζαχεντιν και εγκληματιες εξοπλισμενους με Καλασνικοφ και το πολυ RPG. Ειναι δηλαδη περιπολικα OPV. Κινδυνευουν να καταστραφουν ολοσχερως εαν δεχθουν πληγμα απο πυραυλο κατα πλοιων. Δεν αναθετουν επικινδυνες αποστολες σε αυτες τις αχρηστες αλουμινιες ψαροτρατες.
Και για του λογου το αληθες, τι ακριβως εκανε η LCS Detroit στην Λατινικη Αμερικη? Εκτελουσε αποστολη καταπολεμησης ναρκωτικων !!!
Εαν η κυβερνηση θελει να εμφανιζεται ως ο σωτηρας των ναυπηγειων, τοτε ας κανει διαγωνισμο για τα ναυπηγεια, και οχι να καταστρεψει το Πολεμικο Ναυτικο φορτωνοντας το με ακαταλληλα πλοια ως προικα για τα ναυπηγεια.
Mmsc φρεγάτες για σοβαρό ναυτικό! Το παθαίνω το εγκεφαλικο!!! Ναυτικό χωρίς αεράμυνα περιοχής δεν έχει μέλλον στο Αιγαίο. Τα πλοία με τους atmaca που λέτε δε θα βγουν καν στο Αιγαίο, θα παίξουν μπάλα τα rafale και τα f-35. Η ΤΗΚ όμως θα βγει..
2 σχόλια
Κυρ Στέφανε.. Τύλιξε και αυτά τα 214ΤΝ.. ΑΑα και άλλαξε το ΤΝ σε ΗΝ…
Νομιζω οτι η καθολικη αντιδραση των σχολιαστων και γενικοτερα οσων γνωριζουν , στο ενδεχομενο αποκτησης των MMSC θα επρεπε να προβληματισει τους αξιωματικους που θα βαλουν την υπογραφη του. Καλες οι μπιζνες για τους πολιτικους, αλλα οταν αυτα τα αλουμινοχαρτα αποδειχθουν ανεπαρκη στο πεδιο της μαχης η χαλανε συνεχεια, αυτους θα κυνηγα ο εισαγγελεας και οχι τους πολιτικους η τους δημοσιογραφους που προμοταρουν.
Solid προταση γραφει, αλλα ουτε τιμη γραφει, ουτε ενδιαμεση λυση , ουτε σε τι ακριβως καλυπτει τις αναγκες του ΠΝ. Rock solid.
Φανταζομαι οι απαιτησεις του ΠΝ θα ειναι καπως σαν ” θελουμε το πλοιο μας να μην εχει σοναρ, να ειναι φτιαγμενο απο αλουμινιο, να εχει μηχανες που θελουν συντηρηση καθε δυο εβδομαδες και χαλανε συνεχεια, μην τυχον και εχει συγχρονο ρανταρ γιατι εμεις θελουμε να ριχνει τους παλιους πυραυλους ESSM BLOCK 1, και βεβαια να εχει και κοστος τουλαχιστον 1 δις /μοναδα και πανω γιατι ειμαστε και large. Α και να φτιαχτει στην Ελλαδα. Ειδικα αυτο το τελευταιο ειναι οπωσδηποτε προυποθεση για το ΠΝ , γιατι του πεφτει και λογος του ΠΝ που θα φτιαχτει το πλοιο, οχι αν ειναι καλο το πλοιο.
Καλα για χαχολους μας περνατε? Ειλικρινης η αποροια
Πως λέγεται το εξοπλισμένο drone βαρκάκι που δοκιμάζει ο Σουλτάνος????οεοεο????Και μιλάμε για δις σε φρεγάτες???Αναβαθμίστε ότι μπορείτε, αγοράστε υποβρύχια και γεμίστε το Αιγαίο και τη μεσόγειο με θαλάσσια και εναέρια drones!!!!
Καλησπέρα, εν συντομία : Όχι σε γερμανούς και συνεργάτες, ναι σε γάλλους, ναι σε αμερικανούς υπό προυποθέσεις, να δούμε δηλαδή τι προσφέρουν τελικά συνολικά και πως θα επηρεάσει τα πράγματα το αποτέλεσμα των εκλογών, μπας και γίνει το θαύμα μέχρι να περιμένουν να τελειώσουν τα λεφτά των τούρκων και του συλλόγου φίλων του ταγίπ και τους δουν να σύρονται παρακαλώντας για $ (γιατί εκεί ελπίζουν) και αποφασίσουν να τους κοντύνουν ψηλώνοντας εμάς επιχειρησιακά (αυτό ελπίζει η ΠΤΗΣΗ και θα’ ναι για πρώτη φορά βέβαια).
Εύχομαι να γίνει αυτό:
“…θα είναι με την έγκριση του ΠΝ, κι όχι με την λογική που φοβούνται “κάποιοι”, “να, πάρε κι εσύ μερικά βαποράκια να έχεις, έχουμε κάνει ένα καλό γεωπολιτικό deal με την Χ χώρα του χάρτη”,
και είμαι περίεργος για το τι σημαίνει αυτό:
“….οι Γερμανοί είχαν μάλλον “περίεργες” απαιτήσεις, που δεν μπορούσε να καλύψει το ΠΝ….”
Α. Δεν μπορώ να ξέρω αν ο όρος της εγχώριας κατασκευής είναι του ΠΝ ή της πολιτικής ηγεσίας πάντως το βρίσκω άκρως απογοητευτικό που χώρες με αξιόλογα σχέδια εκ των πραγμάτων αποκλείονται απλά και μόνο επειδή δεν προσφέρουν εγχώρια ναυπήγηση. Επιμένω στη θέση μου ότι η θεσμική διάβρωση της χώρας εξακολουθεί να είναι το status quo, κι ως εκ τούτου εξακολουθώ να πιστεύω ότι όσο λιγότερο χρειάζεται οι ΕΔ (οι οποίες κι αυτές έχουν τα δικά τους αντίστοιχα προβλήματα) να εξαρτώνται από τις σαθρές ελληνικές δομές, τόσο το καλύτερο.
Β. Η γερμανική πρόταση μοιάζει πολύ ελκυστική, ακριβώς λόγω ομοιοτυπίας και διαθεσιμότητας ενδιάμεσων λύσεων. Αν νερώσουν λίγο το κρασί τους και “τα δώσουν όλα” αποσαφηνίζοντας την πρότασή τους, οι πιθανότητες να πάρουν το συμβόλαιο είναι πολύ μεγάλες.
Γ. Ομοίως για την Ολλανδία, πολύ ανησυχητικό όμως το γεγονός ότι, από τα λεγόμενα, δεν…υπάρχει ξεκάθαρη πρόταση. Δυστυχώς επειδή πολύ δύσκολα θα επισπευθεί η σχεδιαστική διαδικασία της M-next gen μονάχα για να προλάβουν την προθεσμία, αν δεν υπάρχει άλλο σχέδιο εύκαιρο, τα πράγματα είναι δύσκολα έως αδύνατα.
Δ. Η αμερικανική πρόταση είναι μάλλον η πλέον ακατάλληλη: με εκπλήρωση τυπικοτήτων όπως εγχώρια ναυπήγηση & διακρατικές συμφωνίες αποκτά επικίνδυνο προβάδισμα με μια υποψηφιότητα προκλητικά ακατάλληλη (όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά μάλλον για οποιοδήποτε ΠΝ). Στην πραγματικότητα ακόμη αν δεν απατώμαι δεν έχει τελειώσει η ναυπήγηση ούτε καν του πρώτου πλοίου των Σαουδαράβων (αυτό που λέγαμε περί paper designs…), ενώ τυχόν ενδιάμεση λύση του USN είναι ρεαλιστικά ανέφικτη και τελείως παράλογη δεδομένου ότι το πλοίο της ενδιάμεσης λύσης θα είναι πιο ικανό από το πλοίο της αγοράς!!!
Ε. Οι Γάλλοι φέρνουν ίσως την πιο “ανορθόδοξη” πρόταση, με την έννοια πως πρόκειται για αρκετά έως πολύ ικανά πλοία πιθανώς με ορισμένες μοναδικές ικανότητες αλλά σε τομείς που δεν είναι απαραίτητα κρίσιμοι για το ΠΝ, ενώ χάνει λίγο από εδώ και λίγο από εκεί, από τυχόν σχεδιαστικές ελλείψεις μέχρι ακαμψία χρηματοδοτικού πλάνου και απουσία ενδιάμεσης λύσης.
ΣΤ. Οι πιο οξυδερκείς μεταξύ των αναγνωστών ίσως παρατηρήσουν ένα γεγονός περίεργο, απροσδόκητο, έως ανεξήγητο: την πλήρη απουσία της παραμικρής αναφοράς στο “εθνικό” πλοίο Als, η σχεδίαση του οποίου υποτίθεται ήταν ολοκληρωμένη, κοστολογημένη, και όλα τα σχετικά. Θα περίμενε κανείς πως μια τόσο άρτια πρόταση θα επιβίωνε έστω ως τα προκριματικά μιας τόσο ετερόκλητης και όχι-τόσο-άρτιου μέσου όρου υποψηφίων, διαγωνιστικής διαδικασίας. Έστω ότι θα συμμετείχε για την τιμή των όπλων.
Χωρίς να οριστικοποιώ την πρόβλεψή μου, υποθέτοντας αξιοκρατική διαδικασία, θα πω MEKO. Υποθέτοντας αναξιοκρατική διαδικασία…MMSC.
https://www.defensenews.com/smr/euronaval/2020/10/27/french-warships-to-get-new-drone-swarm-killing-gun-derived-from-land-weapons/?utm_source=clavis