27.1 C
Athens
Τρίτη, 19 Αυγούστου, 2025
sliderΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ενήμερο και προετοιμασμένο το ΠΝ για το τελικό κόστος των Bergamini

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ενήμερο και προετοιμασμένο το ΠΝ για το τελικό κόστος των Bergamini

- Advertisement -

Τις προηγούμενες μέρες είχαμε στην ελληνική δημοσιότητα πληροφορίες σχετικά με το “μη αναμενόμενα υψηλό” κόστος των δυο υπό διαπραγμάτευση, για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, ιταλικών φρεγατών κλάσης Bergamini. Mάλιστα στο www.doureios.com, ο συνάδελφος Σ. Βλάσσης, ανέφερε το πόσο του περίπου 1 δις ευρώ (συνολικό και για τα δύο σκάφη). 

Να παραθέσουμε λοιπόν εδώ τις δικές μας αποκλειστικές πληροφορίες. Έτσι, πράγματι η αγορά των δυο φρεγατών, μαζί με τις απαραίτητες εργασίες για συντήρηση (που περιλαμβάνει δεξαμενισμό, μάλλον και σε ελληνικό ναυπηγείο), με όλα τα συστήματα, αλλά χωρίς όπλα, εκτιμάται στα 580 εκατ. ευρώ. Στην τιμή αυτή δεν περιλαμβάνεται και το απαραίτητο, ένα επιπλέον, συρόμενο σόναρ CAPTAS-4, για να εξοπλιστεί η Carlo Bergamini και να αποκτήσει τις ανθυποβρυχιακές δυνατότητες που έχει η Virginio Fasan (το άλλο σκάφος που συζητάμε). Ως γνωστόν το Ιταλικό Ναυτικό έχει δύο “υποκλάσεις” των Bergamini, 4 με ανθυποβρυχιακό ρόλο (μια είναι η Virginio Fasan) και 4 γενικού ρόλου, οι οποίες όμως διαφέρουν σε εξοπλισμό.

Από εκεί και πέρα, τα πλοία θα πρέπει να οπλιστούν, αλλά και να γίνει σύμβαση εν  συνεχεία υποστήριξης (Follow On Support) για αρκετά χρόνια, όπως επιδιώκεται, ώστε η νέα κλάση για το ΠΝ να είναι διασφαλισμένη ότι θα παραμένει λειτουργική. Επίσης θα πρέπει να γίνει εκπαίδευση των ελληνικών πληρωμάτων, και να αποκτηθούν ειδικά εργαλεία, υποδομές και ανταλλακτικά σε ποσότητες που θα αποφασίσει το Πολεμικό Ναυτικό. Οπότε προφανώς το τελικό κόστος για τα δυο πλοία, θα ανέβει αρκετά πάνω από τα 580 εκατ. ευρώ. Αυτό όμως που μας βεβαιώνουν οι πηγές μας, είναι πως τα επιπλέον κόστη, έχουν εκτιμηθεί/προϋπολογιστεί από το ΠΝ σε άλλους κωδικούς, που συμπεριλαμβάνονται στο μακροπρόθεσμο προγραμματισμό εξοπλισμών (ΜΠΑΕ). Οπότε το ΠΝ δεν “αιφνιδιάστηκε” από το διαφαινόμενο τελικό κόστος.

Μάλιστα όπως έχουμε μάθει, οι Ιταλοί είναι ξεκάθαροι στα θέματα χρεώσεων, και το ΠΝ είναι ενήμερο για κάθε ευρώ που πρέπει να πληρωθεί. Όπως όμως είναι αναμενόμενο, γίνονται σοβαρές προσπάθειες να περιοριστεί η τιμή, καθώς προχωρούν οι συζητήσεις και για αλλά σημαντικά εξοπλιστικά του Ναυτικού, κυρίως την  4η FDI και τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ.

Το ΠΝ δεν έχει αποφασίσει ακόμη αν θα αγοράσει επιπλέον αντιπλοϊκούς πυραύλους Exocet ΜΜ40 Block 3c για τις Bergamini, ή θα τοποθετήσει από το υπάρχον απόθεμά του. Υπάρχουν σκέψεις και για μελλοντική αγορά μιας νέας γενιάς πυραύλων εναντίον πλοίων, οπότε εξετάζεται είτε η τελευταία έκδοση των νορβηγικών NSM, είτε η στροφή σε κάποια υπερηχητική λύση που αναμένεται να εμφανιστεί στο δυτικό οπλοστάσιο σε λίγα χρόνια. Αυτό καθώς ο Κλάδος είναι ικανοποιημένος με τους Exocet, ειδικά από τα χαρακτηριστικά των πιο νέων ΜΜ40 Block 3c, αλλά υπάρχει ανάγκη για αντικατάσταση των παλαιότερων RGM-84 Harpoon. Και μέχρι να γίνει αυτό συνολικά, ο Κλάδος δεν σκοπεύει να επενδύσει πολλά σε νέους αντιπλοϊκούς άμεσα.

Τα καλά νέα από το “ιταλικό” μέτωπο είναι δυο. Πρώτον, οι διαπραγματεύσεις προχωρούν γρήγορα, και ίσως εντός του 2025 δούμε την υπογραφή μνημονίου συνεννόησης με το Ιταλικό Ναυτικό. Μετά, αφού το ΠΝ έχει δεσμεύσει τα πλοία, το Ιταλικό Ναυτικό θα τα “πουλήσει” στην Fincantieri, η οποία, αφού τα συντηρήσει θα τα παραδώσει στο ΠΝ. Η συμφωνία αν και είναι περίπλοκη προχωρά, με τους Ιταλούς να περιγράφονται ως από τους πιο συνεργάσιμους.

Η ιταλική ανθυποβρυχιακή φρεγάτα Virginio Fasan. Φαίνεται στην πλώρη το πυροβόλο 76 χιλιοστών, αντί των 127 που φέρουν τα ίδια σκάφη αλλά στην έκδοση “γενικής χρήσης”

Το δεύτερο καλό νέο, είναι…

H συνέχεια στο Naval Defence

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

8 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
8 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η αργόσυρτη κτηνωδία του πολέμου στην Ουκρανία – έως και 26 μήνες για 11 χιλιόμετρα προώθηση

Μια από τις βασικές απαιτήσεις της ρωσικής πλευράς στον πόλεμο της Ουκρανίας είναι, για συμφωνηθεί ειρήνη, να αποχωρήσουν οι Ουκρανοί από τις 4 περιφέρειες,...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ενήμερο και προετοιμασμένο το ΠΝ για το τελικό κόστος των...

8
Τις προηγούμενες μέρες είχαμε στην ελληνική δημοσιότητα πληροφορίες σχετικά με το "μη αναμενόμενα υψηλό" κόστος των δυο υπό διαπραγμάτευση, για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 19 Αυγούστου 1991: Το “Πραξικόπημα του Αυγούστου”, ο...

13
Λαμβάνει χώρα το «Πραξικόπημα του Αυγούστου» στη Σοβιετική Ένωση, μια αποτυχημένη απόπειρα να ανατραπεί στρατιωτικά η κυβέρνηση που επιχειρούσε βαθιές τομές, για να προλάβει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η αργόσυρτη κτηνωδία του πολέμου στην Ουκρανία – έως και 26 μήνες για 11 χιλιόμετρα προώθηση

Μια από τις βασικές απαιτήσεις της ρωσικής πλευράς στον πόλεμο της Ουκρανίας είναι, για συμφωνηθεί ειρήνη, να αποχωρήσουν οι Ουκρανοί από τις 4 περιφέρειες,...

To 100% της ΕΛΒΟ πέρασε στην ισραηλινή SK Group – δέσμευση για επενδύσεις

Με σημερινό δελτίο Τύπου, ανακοινώνεται πως ο ισραηλινός όμιλος SK Group έχει πλέον το 100% της ιδιοκτησίας της ΕΛΒΟ. Θυμίζουμε πως η Ελληνική Βιομηχανία...

Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας παρέδωσαν νέα block για την 3η γαλλική φρεγάτα FDI

Στις 18 Αυγούστου  2025, τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας ολοκλήρωσαν και παρέδωσαν με επιτυχία ένα νέο αριθμό προ-εξοπλισμένων τμημάτων (blocks) για την τρίτη φρεγάτα FDI του...