21 C
Athens
Παρασκευή, 31 Μαΐου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΈκτακτος Προϋπολογισμός για το ΠΝ τώρα, αλλιώς θα μείνουμε με S "μέχρι...

Έκτακτος Προϋπολογισμός για το ΠΝ τώρα, αλλιώς θα μείνουμε με S “μέχρι να σβήσει ο ήλιος”

- Advertisement -

Δικαίως οι αναγνώστες μας ρωτούν ποιος είναι ο λόγος που γράφουμε άρθρα για τις Belh@rra, LCS/MMSC, Sa’ar 72/ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ, Iver Huitfeld, Adelaide, Arleigh Burke, FREMM, Ticonderoga κοκ. Δεν έχουν άδικο, με έναν προϋπολογισμό της τάξης των 530 εκ. ευρώ ετησίως, η λογική του να αγοράσουμε Belh@rra ή LCS/MMSC, έχει την ίδια λογική με το να παραγγείλουμε και το NCC-1701 Enterprise (την βασική έκδοση, που μπορεί να ρίχνει και SST-P, photon torpedoes).

Κορβέτα ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ, ιδανική λύση για το ΠΝ στους 800 τόνους;

Πολλοί θεωρούν πως το πρόβλημα “λύνεται” με την παραχώρηση μεταχειρισμένων μονάδων. Δηλαδή, ας υποθέσουμε πως το ΠΝ πείθει τους Αμερικανούς να εκχωρήσουν δυο αντιτορπιλικά Arleigh Burke, ή “πείθεται” να παραλάβει δυο γηραιά καταδρομικά Ticonderoga. Ας μην αρχίσουμε τις αντεγκλήσεις για το αν μας δίνουν ή όχι, ότι ξέρουμε το έχουμε γράψει. Ας υποθέσουμε ότι γίνεται ένα από τα παραπάνω. Μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα όποια πλοία πάρουμε με προϋπολογισμό 530 εκ. ευρώ; και με τι θα τα εξοπλίσουμε; με RIM-7 και σφαίρες για τα πολυβόλα τους; ή με μερικούς RGM-84A που μας έχουν περισσέψει από τα FRAM II;

Ενδιάμεσες λύσεις για το ΠΝ στο KAI 5. LaFayette, FREMM, Arleigh Burke και Ticonderoga

Θα πρέπει να συμφωνήσουμε όλοι εδώ μέσα, πως ο Π/Υ των 530 εκ. δεν φτάνει ούτε για τα βασικά. Το ΠΝ δεν κατάφερε να πείσει το ΥΠΟΙΚ να ξεκινήσει νωρίτερα τις διαδικασίες του εκσυγχρονισμού των MEKO200HN, και αναγκάστηκε να προχωρήσει μόλις φέτος στο θέμα. Οι τορπίλες κι αυτές, παρά το “δούλεμα” που “φάγαμε” πως όλα “προχωρούν” κανονικά, ξεκόλλησαν στο τέλος του 2019, μαζί με την FOS των μαχητικών Mirage 2000. Δηλαδή, τι κάνουμε; υπάρχει μια έκφραση, λέγεται “μια τρύπα στο νερό”. Κυριολεκτικά όμως.

Τώρα, αν οι αναγνώστες μας έχουν “βαρεθεί” να διαβάζουν για “νέα” πλοία, σκεφτείτε και τους συντάκτες που τα γράφουν και τα υπογράφουν. Απλά η απόφαση στην συντακτική ομάδα είναι να μην παραιτηθούμε, αλλά να συνεχίσουμε να κάνουμε τη δουλειά μας. Και όπως έχουμε ξαναγράψει, θα το κάνουμε και “Πλεύση” αν χρειαστεί, μέχρι επιτέλους το ΠΝ να αρχίσει να εκσυγχρονίζεται.

Όλοι μιλούν για την ανάγκη ενίσχυσης του ΠΝ, AN όμως παρθούν “δύσκολες” αποφάσεις, αγοραστούν νέα πλοία, έρθουν ΑΒ ή Tico, με μεγάλο κόστος, θα στηρίξουμε;

Πάμε τώρα παρακάτω, γιατί αν συνεχίσουμε έτσι, θα προσθέσουμε απλά λίγες γραμμές στη συλλογική μας μιζέρια. Πιστεύουμε πως είναι θέμα ίσως εβδομάδων να υπογράψουμε για την προμήθεια των δυο φρεγατών Belh@rra, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας. Όπως έχουμε γράψει, το ΠΝ έχει καταλήξει στην τελική διαμόρφωση της φρεγάτας, ενώ οι Γάλλοι έχουν φέρει τη χρηματοδότηση. Τα τεχνικά θέματα που έχουν απομείνει είναι κυρίως θέματα εγγυήσεων, καθώς σε μια G2G συμφωνία ο πελάτης (το ΠΝ) θα πάει στον πωλητή, που στην περίπτωσή μας είναι το Γαλλικό Ναυτικό/Γαλλική Κυβέρνηση. Φαίνεται απλό, αλλά δεν είναι, όπως απλό δεν είναι και το θέμα του γαλλικού ΦΠΑ.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Ο Geoffrey R. Pyatt μιλά για νέες φρεγάτες για το ΠΝ και τις συνδέει με τα ναυπηγεία Ελευσίνας! LCS/MMSC με κατασκευή στην Ελλάδα η απάντηση των ΗΠΑ στις Belh@rra;

Επίσης, σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται και οι συνομιλίες με το USN και την Lockheed Martin για το θέμα των 4 προτεινόμενων LCS/MMSC. Τα πλοία θα είναι ίδια με τα σαουδαραβικά, ενώ υπάρχουν συζητήσεις για τον τελικό οπλισμό τους. Βέβαια, το ΠΝ θέλει να δει τι θα γίνει και με τις Belh@rra, καθώς θα είναι δύσκολο να αγοραστεί και ο SM-2 ΚΑΙ ο Aster 30. Συνεπώς, θα πρέπει να υπάρξει κάποια γενικότερη συνεννόηση, και ένας ευρύτερος σχεδιασμός αν προχωρήσουμε σε κάποια αγορά.

Καλοκαίρι 2020, ή θα “απογειώσουμε το ΠΝ, ή θα το καταργήσουμε, δεν έχει κάτι “ενδιάμεσο”. Όλες οι εξελίξεις για Belh@rra, LCS, Arleigh Burke, MEKO200HN, MH-60R, τορπίλες κοκ

Στο συλλογισμό μας δεν θα βάλουμε το εξαιρετικά ενδιαφέρον σχέδιο της Sa’ar 72 (μάλλον βελτιωμένη έκδοση της Sa’ar 72), που η ΟΝΕΧ έχει ονομάσει ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ. Καθώς η ΟΝΕΧ δεν έχει φέρει τίποτα στο θέμα της χρηματοδότησης, θεωρούμε πως η πρόταση αυτή χρήζει περισσότερης “ωρίμανσης”. Αλλά και πάλι, δεν είναι φυσικά αυτό το ζητούμενο του άρθρου μας. Έχουμε τα εξής δεδομένα:

  1. Το ΠΝ χρειάζεται νέα πλοία άμεσα, αλλά και σε βάθος χρόνου
  2. Ο προϋπολογισμός του ΓΕΕΘΑ δεν επαρκεί ούτε για την κάλυψη βασικών αναγκών. Ακόμη κι αν ξεχάσουμε την ΠΑ αλλά και στον ΕΣ, πάλι τα 530 εκ. ευρώ ανά έτος δεν φτάνουν για τα απαραίτητα ναυπηγικά προγράμματα.
  3. Δεν υπάρχει σαφής χρηματοδοτική γραμμή

Στόλος 4 (ή 6) φρεγατών, 5 υποβρυχίων και 6 (ή 7) πυραυλακάτων και τέλος; που πάει το ΠΝ;

Άρα, το μόνο που μπορούμε να συμπεράνουμε, είναι πως το ΠΝ, μέχρι το 2023 που θα μπορούμε (;) να αυξήσουμε τις αμυντικές δαπάνες, θα βλέπει απλά τις καθελκύσεις νέων τουρκικών πλοίων. Όταν λοιπόν το 2026-27 ο τουρκικός στόλος έχει ανανεωθεί, έχει νέες φρεγάτες, νέες κορβέτες, νέο ελικοπτεροφόρο, νέα υποβρύχια κοκ, εμείς θα κανιβαλίζουμε τις τελευταίες S Προκειμένου να μπορέσουμε να “βγάλουμε” στο Αιγαίο ένα ή δυο πλοία, κι αυτά με ηλικία 45 ετών. Υπέροχα!

ΑΙΡΕΤΙΚΟ: Αντί της αγοράς 2 Belh@rra για το ΠΝ, μήπως είναι χρησιμότερη μια Μοίρα μαχητικών Rafale για την ΠΑ;

Εκτός, αν… Αν τι; ακόμη κι φτιαχτεί Ταμείο για το Στόλο, ακόμη κι αν βάλουμε έκτακτη φορολόγηση, ακόμη κι αν… Έχουμε αργήσει. Χρειάζονται χρήματα τώρα. Δεν είναι μέσα στο γνωστικό μας αντικείμενο η εξεύρεση πόρων, αλλά έχουμε γίνει μάρτυρες πως, ακόμη και σε εποχές που “δεν υπάρχει σάλιο”, το Ελληνικό Κράτος αν θέλει μπορεί να βρει χρήματα. Έτσι, η προηγούμενη κυβέρνηση βρήκε χρήματα το 2015 για να δώσει έκτακτα επιδόματα (κάρτες “φτώχειας” αν θυμούμαστε καλά), μετά να φτιάξει υποδομές για να στεγάσει τους μετανάστες, μετά να δίνει επιδόματα κάθε τέλος του έτους, αλλά και πριν τις εκλογές…

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Θα προχωρήσει “τίποτα” στο ΠΝ; Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ200ΗΝ, τορπίλες, MH-60R, νέα ή μεταχερισμένα πλοία; Enough is enough

Έτσι και η παρούσα κυβέρνηση, έδωσε φοροαπαλλαγές, έδωσε χρήματα για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, θα δώσει όπου αλλού θεωρήσει πως πρέπει να δώσει. Άλλωστε, γιαυτό και η κάθε κυβέρνηση λέγεται… κυβέρνηση. Κυβερνά. Αλλά, ας μην μας λέει πως δεν “έχουμε” για την Άμυνα! Ας λέει απλά, δεν μας συμφέρει πολιτικά να δώσουμε για την Άμυνα!

Πόσο θα αντέξουν ακόμη οι φρεγάτες του ΠΝ κλάσης S (Kortenaer); Θα ξεπεράσουν σε υπηρεσία τα “Θηρία”; Αξίζει περαιτέρω εκσυγχρονισμός;

Τώρα πια είμαστε στο ΚΑΙ 5′. Οι Γάλλοι έχουν έρθει με χρηματοδοτικό σχήμα. Οι Αμερικανοί το ίδιο, και μάλιστα με κατασκευή των πλοίων στην Ελλάδα. Δηλαδή, θα πρέπει να δίνουμε κάποια λίγα χρήματα κάθε χρόνο για τα πλοία, ενώ η συντήρησή τους θα είναι και οικονομικότερη αφού θα είναι σύγχρονα, με μικρότερες ανάγκες σε στελέχωση, κατανάλωση καυσίμων και συντήρηση. Εμείς απλά θα πρέπει να δίνουμε περίπου 200 με 300 εκ. ευρώ το χρόνο για την αποπληρωμή τους. Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι, πως τα 200 με 300 εκ. ευρώ να μείνουν εκτός του προϋπολογισμού των 530 εκ ευρώ, που ούτως ή άλλως είναι αστείος. Δεν μπορούμε να κάνουμε “δουλειά” με ψίχουλα. Τα 300 (ή και παραπάνω) εκ. ευρώ είναι αστείο ποσό για ένα ευρωπαϊκό κράτος, και σίγουρα μπορούν να βρεθούν. Ας τα δώσουμε, πριν είναι πολύ αργά.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

85 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
85 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Constellation για το Αμερικανικό Ναυτικό: Προβλήματα καθώς ξεκίνησε ναυπήγηση με ημιτελή σχεδίαση!

Νέα μελέτη του αμερικανικού GAO (υπηρεσία του Κογκρέσου η οποία ασκεί έλεγχο σε κυβερνητικές πρακτικές), κυκλοφορήσε πριν λίγες μέρες, εξετάζοντας την πορεία του προγράμματος...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Εντός Ιουνίου στη Βουλή οι ελληνικές φρεγάτες Constellation

93
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της σελίδας μας, οι ελληνικές φρεγάτες Constellation θα μπουν άμεσα σε τροχιά υλοποίησης. Το πρώτο βήμα που θα γίνει είναι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 17/30 Μαΐου 1913: Συνθήκη του Λονδίνου, το τέλος...

0
Με τη Συνθήκη του Λονδίνου του 1913 τερματίζονται οι εχθροπραξίες του Α΄ Βαλκανικού Πολέμου. O συγκεκριμένος πόλεμος των 234 ημερών αποτελούσε ένα μοναδικό επίτευγμα,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Greek Foreign Ministry condemns attack against civilians in Rafa

The Greek Foreign Affairs Ministry condemned the recent attacks against civilians in Rafa and called for an immediate ceasefire, in a post on X...

Constellation για το Αμερικανικό Ναυτικό: Προβλήματα καθώς ξεκίνησε ναυπήγηση με ημιτελή σχεδίαση!

Νέα μελέτη του αμερικανικού GAO (υπηρεσία του Κογκρέσου η οποία ασκεί έλεγχο σε κυβερνητικές πρακτικές), κυκλοφορήσε πριν λίγες μέρες, εξετάζοντας την πορεία του προγράμματος...

Βρετανικά μη επανδρωμένα “μεταφορικά” επιχειρούν στην Ουκρανία

Η βρετανική εταιρεία Windracers παράγει ένα δικινητήριο μη επανδρωμένο, το οποίο ονομάζει Ultra, έχοντας την ικανότητα να μεταφέρει 100 κιλά ωφέλιμο φορτίο (ή 700...