Σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας μας, το ΥΠΕΘΑ απέστειλε τελικά Letter of Request στην Αμερικανική Κυβέρνηση για το πρόγραμμα των φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού. Το Letter of Request, που έχει περάσει από πολλά “κύματα”, έχει ετοιμαστεί από τη ΓΔΑΕΕ και το ΓΕΝ από πέρσι τον Νοέμβριο, αλλά η ελληνική πλευρά θέλησε να καθυστερήσει για λόγους προφανώς διαπραγμάτευσης. Όσο κι αν κάποιο λένε τα δικά τους, η τακτική της ελληνικής πλευράς, του ΥΠΕΘΑ, της ΓΔΑΕΕ, του ΓΕΝ και της ΔΕΞ/ΠΝ, έχει αποτελέσματα, καθώς αυτή τη στιγμή, 7 εταιρείες “κονταροχτυπιούνται” για να πάρουν το πρόγραμμα.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Απαντήσεις για την MMSC-HN από τον @depietro_joe, Αντιπρόεδρο της Lockheed Martin
Οι Αμερικανοί είναι αυτοί που πρώτοι πρόσφεραν ολοκληρωμένη λύση, και τελικά, πάνω στις δικές τους προτάσεις, κινούνται και οι υπόλοιποι διεκδικητές. Οι πληροφορίες μας αναφέρουν πως το ΠΝ έχει καταφέρει να συμπιέσει εξαιρετικά τις οικονομικές προσφορές, και να καταφέρει να αντλήσει ανταλλάγματα, που κάποια στιγμή οι διαγωνιζόμενοι δεν προσέφεραν, πχ διακρατική συμφωνία. Αυτό που δεν έχουν καταλάβει πολλοί φίλοι μας είναι πως η διακρατική δεν έχει να κάνει τόσο με την χρηματοδότηση, όσο με την εξασφάλιση του ΠΝ πως θα παραλάβει τελικά πλοία, και μάλιστα στην ώρα τους. Στη Μεσογείων δεν θέλουν με τίποτε να ζήσουν πάλι στιγμές υποβρυχίων ή ΤΠΚ.
Η τελική διαμόρφωση της LoR είναι απόρρητη, αλλά η ελληνική πλευρά έχει προσθέσει όλα όσα απαιτεί για να συνεχίσει να έχει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων τις αμερικανικές φρεγάτες MMSC-HN. Ανάμεσα σε αυτά, διασφαλίσεις για την αξιοπιστία των πλοίων, αντιαεροπορικές και ανθυποβρυχιακές ικανότητες, εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, Ενδιάμεση Λύση, ενώ υπάρχουν πληροφορίες πως η ελληνική πλευρά έχει ξεκάθαρες και σκληρές θα λέγαμε απαιτήσεις για τη διάρκεια ζωής και υποστήριξης των πλοίων. Θεωρείται βέβαιο πως μέσα στη LoR υπάρχουν και προβλέψεις για παραχώρηση πλοίων με δυνατότητες που σήμερα δεν διαθέτει το ΠΝ, ή που χρειάζεται απεγνωσμένα.
Mάχη για τις νέες φρεγάτες και στα social media: διαφήμιση της MMSC στο Facebook
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως το ΥΠΕΘΑ θα αποστείλει σχετικές επιστολές, και στους υπόλοιπους ενδιαφερόμενους, καθώς υπάρχει μια πίεση χρόνου, και η διαδικασία πρέπει να κλείσει το ΑΡΓΟΤΕΡΟ μέχρι το τέλος Ιουνίου. Τα πλοία του ΠΝ έχουν ήδη “φθαρεί” από τις επιχειρήσεις του 2020, οι ΜΕΚΟ200ΗΝ έπρεπε ήδη να εκσυγχρονίζονται, ενώ το ΠΝ θα έπρεπε ήδη να παραλαμβάνει πλοία Ενδιάμεσης Λύσης. Ίσως τελικά δεν ήταν πολύ καλή ιδέα το ΠΝ να απορρίψει τις αυστραλιανές Adelaide, καθώς σήμερα θα μιλούσε με όλους, με τελείως διαφορετική ανάγκη για πλοία…