11.3 C
Athens
Κυριακή, 5 Ιανουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗHD-1: O κινεζικός “Brahmos”, ακόμη πιο επίφοβος υπερηχητικός φονιάς πλοίων

HD-1: O κινεζικός “Brahmos”, ακόμη πιο επίφοβος υπερηχητικός φονιάς πλοίων

- Advertisement -

Η Κίνα είναι από τις λίγες χώρες διεθνώς, και προφανώς η μεγαλύτερη, που έχει καταφέρει να κρατά στο ημίφως τις πραγματικές αμυντικές της προμήθειες. Κατά καιρούς ανακοινώνονται κάποια συμβόλαια ή προθέσεις για αγορές όπλων, αλλά το τι ακριβώς διαθέτουν σε ποικιλία και βέβαια σε αριθμούς οι κινεζικές Ένοπλες Δυνάμεις δεν το γνωρίζει κανείς. Και πρέπει να αναζητηθούν παράπλευρες πηγές πληροφόρησης, όπως κάποιο βίντεο από άσκηση, ή από δημοσιευμένες επιστημονικές μελέτες, ή από συζητήσεις που κινέζοι αξιωματούχοι κάνουν π.χ. σε διεθνείς εκθέσεις για να μπορέσει να σχηματίσει μια καλύτερη εικόνα. Ενώ βέβαια η αχανής αμυντική βιομηχανία της χώρας παρουσιάζει συνεχώς νέα συστήματα, προτάσεις, σχέδια, εντείνοντας την ασάφεια για το σε ποιο στάδιο εξέλιξης και προμήθειας είναι όλα αυτά.

Στα οπλικά συστήματα που είναι «ημιάγνωστα» συμπεριλαμβάνεται και ο υπερηχητικός αντιπλοϊκός πύραυλος HD-1. Πρωτοπαρουσιάστηκε ως πρόπλασμα στην αεροπορική έκθεση στο Zhuhai το 2018 και ξανά φέτος σε φυσικό μέγεθος στην ίδια έκθεση, με προδιαγραφές που εντυπωσίασαν. Έτσι, πάντα σύμφωνα με κινεζικές ανακοινώσεις, μπορεί να φθάσει τα 3,5 Mach σε ταχύτητα, τα 15 χιλιόμετρα σε υψόμετρο αλλά και να κατευθυνθεί προς το στόχο του σε sea skimming προφίλ, δηλαδή πετώντας ελάχιστα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας (κάτω από τα 10 μέτρα). Με εκρηκτική κεφαλή 400 κιλών ένα τέτοιο βλήμα είναι πολύ δύσκολο να αναχαιτιστεί (όπως όλα τα υπερηχητικά) ενώ η ζημιά που θα προκαλέσει μπορεί να εξουδετερώσει πλοία μεγέθους καταδρομικού, ή με πολλαπλές επιθέσεις ακόμη και αεροπλανοφόρο. Προστίθεται δηλαδή στους “πονοκεφάλους” που αντιμετωπίζουν οι Αμερικανοί στο σχεδιασμό επιχειρήσεων στον Ειρηνικό και ειδικά κοντά στην Κίνα, όπου θα έχουν να αντιμετωπίσουν, σε πιθανή σύρραξη, ένα καταιγισμό βλημάτων κάθε τύπου.

Ο HD-1 εκτοξεύεται τόσο από ξηρά (από κινητό φορέα 6 πυραύλων), από πλοία επιφανείας αλλά και από αεροσκάφη, στην έκδοση HD-1A. Η εμβέλεια του τώρα είναι άλλο ένα μυστικό. Τυπικά δηλώνεται ως 290 χιλιόμετρα, αλλά είναι δεδομένο πως είναι μεγαλύτερη, καθώς υπάρχει το διεθνώς συμφωνημένο όριο των 300 χιλιομέτρων για εξαγωγές παρεμφερών όπλων (η συμφωνία MTRC στην οποία όμως η Κίνα δεν είναι μέρος, αλλά για λόγους κύρους δηλώνει ότι θα τη σεβαστεί). Η πιθανή εμβέλεια ίσως και να είναι υπερδιπλάσια καθώς το βλήμα είναι άνω των 2 τόνων με κινητήρα ramjet, άρα έχει αρκετό απόθεμα καυσίμων για μεγάλες αποστάσεις, ενώ στην εκτόξευση χρησιμοποιείται ένα πρόσθετο στάδιο προώθησης (booster) το οποίο μετά απορρίπτεται.

Στη φωτό παρακάτω φαίνεται μια ενδεικτική εμβέλεια της τάξης των 600 χιλιομέτρων, που καλύπτει πολύ μεγάλο μέρος της επιφάνειας ανοιχτά της Κίνας και βέβαια περιλαμβάνει με άνεση όλη την Ταϊβάν…

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο του HD-1 είναι πως μέσω δορυφορικής επικοινωνίας μπορεί να δεχθεί αλλαγή προφίλ πτήσης και οδηγίες διόρθωσης της πορείας του, οπότε είναι ακόμη πιο επίφοβος για πλοία που επιχειρούν να διαφύγουν, να αλλάξουν πορεία, ή για στόχους ευκαιρίας που εμφανίζονται ξαφνικά.

Όσο για την παρουσίαση του, εκ νέου, στην φετινή αεροπορική έκθεση στο Zhuhai, στη Νότια Κίνα, η σχεδίαση του φαίνεται αρκετά πιο εξελιγμένη από το 2018 και μάλλον σε τελικό στάδιο (ήδη έχουν ανακοινωθεί πως έχουν γίνει δοκιμαστικές εκτοξεύσεις). Ο πύραυλος όμως παρότι περιγράφεται ως «κινεζικός Brahmos» (δηλαδή με τον υπερηχητικό πύραυλο που έχουν αναπτύξει μαζί Ρωσία και Ινδία) δεν πρέπει να συνδέεται με αυτόν καθώς ήδη η Κίνα έχει αναπτύξει ένα παρεμφερές σύστημα, το παλαιότερο Chaoxun-1, που όμως δεν είχε μεγάλη διάδοση, πιθανά αποτέλεσε ένα ενδιάμεσο βήμα εξέλιξης.

Τελικό στοιχείο ιδιαιτερότητας; Ως κατασκευάστρια εταιρία του HD-1 εμφανίζεται η Guangdong Hongda, η οποία όμως εξειδικεύεται σε μεταλλευτικό εξοπλισμό, με έμφαση σε εκρηκτικά γεμίσματα για ανατινάξεις σε ορυχεία! Δηλαδή, με τελείως διαφορετική τεχνογνωσία από τη σχεδίαση ενός τόσο εξελιγμένου όπλου. Αυτό όμως στην Κίνα δεν είναι παράδοξο, καθώς πολλές φορές οι οπλικές σχεδιάσεις γίνονται από κρατικά ινστιτούτα, τα οποία μετά αναθέτουν σε τοπικές εταιρίες την παραγωγή, επιδεικνύοντας έτσι και την ικανότητα της χώρας να επιστρατεύει (στην κυριολεξία) την τεράστια βιομηχανική της βάση για να συνεισφέρει στην αμυντική παραγωγή.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Πως τα τουρκικά Akinci απειλούν το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό

Μια πρόσφατη τουρκική δοκιμή όπλων, αφορούσε κατευθυνόμενη υπερηχητική ρουκέτα UAV-122, παραγωγής της Roketsan, που εξαπολύθηκε από μη επανδρωμένο Akinci, της Baykar, κατά ναυτικού στόχου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι εξελίξεις στο πρόγραμμα ηλεκτρονικού πολέμου για τα F-16V της...

29
Η Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται σε διαρκείς συζητήσεις για τη σημαντική βελτίωση των μαχητικών αεροσκαφών F-16V, με την εισαγωγή ενός νέου συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου. Η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Ιανουαρίου 1989: Αμερικανικά F-14 καταρρίπτουν λιβυκά MiG-23

6
Το 1973 ο δικτάτορας της Λιβύης, Μουαμάρ Καντάφι, "τράβηξε μια γραμμή" μεταξύ των πόλεων της Βεγγάζης και της Μισράτα, διεκδικώντας μια έκταση σε απόσταση...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Vought V-601, το MiG-21 made in USA!

Το Vought V-601 ήταν μια μάλλον extreme πρόταση για την "αμερικανοποίηση" του σοβιετικού μαχητικού MiG-21, με σκοπό την αξιοποίηση του ως αεροσκάφος aggressor για...

Τα CN235MPA-100Μ της τουρκικής Ακτοφυλακής με νέο σύστημα διοίκησης και ελέγχου

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Havelsan, η εταιρία επέστρεψε στην Τουρκική Ακτοφυλακή το αεροσκάφος ναυτικής περιπολίας, CN235MP-100M «TCSG-553» με ενσωματωμένο το νέο σύστημα C2 (Command...

Πέταξε το κινεζικό στελθ στρατηγικό βομβαρδιστικό H-20;

Σύμφωνα με πολλές διαδικτυακές αναρτήσεις το («πολυαναμενόμενο»)  κινεζικό βομβαρδιστικό στελθ Xian H-20 ίσως πέταξε για πρώτη φορά σήμερα με συνοδό αεροσκάφος ένα J-16.To Η-20...