17.1 C
Athens
Κυριακή, 1 Δεκεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣHave Glass V για τα F-16V, αόρατη ή ανύπαρκτη βαφή;

Have Glass V για τα F-16V, αόρατη ή ανύπαρκτη βαφή;

- Advertisement -

Πριν καιρό δημοσιεύτηκε άρθρο σχετικά με την υποτιθέμενη μη αποδέσμευση βαφής τύπου Have Glass V (ειδική επίστρωση που μειώνει το ηλεκτρομαγνητικό ίχνος του αεροσκάφους) για τα μαχητικά F-16V της Πολεμικής μας Αεροπορίας.

Υπενθυμίζουμε εδώ πως η ΠΑ αναβαθμίζει 83 μαχητικά F-16C/C Block 52+/52+Adv σε επίπεδο F-16 Block 70/72. Το πρόγραμμα είναι βέβαια καθυστερημένο αρκετά (με ευθύνες της ΕΑΒ) και καλό είναι να μην πετάμε την μπάλα στην εξέδρα. Αναφέρουμε πάντως ότι η ΠΑ έλαβε έγκριση για τον εκσυγχρονισμό το μακρινό 2017 από τις ΗΠΑ. Στην έγκριση τότε περιελαμβάνονταν 123 αεροσκάφη (και τα Block 50), όπως και οτιδήποτε άλλο απαιτούνταν για την αναβάθμιση.

F-16 Fighting Falcons from the 40th Flight Test Squadron and 85th Test and Evaluation Squadron fly over the Emerald Coast (USAF Courtesy photo)

Στο πλαίσιο πάντως ενός διαχέοντος αντιαμερικανισμού που πουλά, η συγκεκριμένη αναφορά αναδημοσιεύτηκε από αρκετές ιστοσελίδες (είτε αυτούσια, είτε ως βάση για νέα άρθρα). Έτσι η “μη αποδέσμευση Have Glass V” έγινε viral και την πίστεψαν πολλοί. Και δικοί μας αναγνώστες, κάνοντας ανάλογα σχόλια.

Ας δώσουμε λοιπόν εδώ μια πληροφορία και διευκρίνιση. Βαφή Have Glass V… δεν υπάρχει! Με λίγα λόγια συζητείται η μη αποδέσμευση ενός ανύπαρκτου υλικού! Τι ισχύει; Υπάρχουν πράγματι βαφές τέτοιου τύπου, οι Have Glass I & II για μαχητικά F-16C/D. Αυτή τη στιγμή, η επόμενη γενιά βαφών είναι η Have Glass IV. Κωδικός V δεν υπάρχει, και ίσως και δεν υπάρξει ποτέ (αν και κάποια, μοντελιστικά κυρίως, sites, την αναφέρουν ως απόχρωση και σχέδιο βαφής F-16, συντελώντας στο μπέρδεμα).

Προφανώς, από τη δεκαετία του ’90 η Πολεμική μας Αεροπορία έχει πάρει άδεια και έχει λάβει βαφές Have Glass I και II. Που είναι και ακριβές λύσεις, καθώς η χρήση των ελληνικών F-16C/D δεν είναι πτήση σε “ευθεία” πάνω από το Αιγαίο, αλλά με φθορά για αυτές τις επικαλύψεις. Πάντως η αποδέσμευση αυτών των εκδόσεων Have Glass δεν ζητήθηκε στο αίτημα του 2017 περί αναβάθμισης των δικών μας F-16, διότι ήδη είχε εγκριθεί παλαιότερα.

H IV τώρα (και όχι V) είναι μια νέα βαφή, η οποία έχει εφαρμοστεί σε λίγα F-16C/D της Αμερικανικής Αεροπορίας. Kαθώς η USAF ναι μεν μετατρέπει F-16 της σε F-16V και θα τα κρατήσει μέχρι το 2050, αλλά για αποστολές χαμηλής παρατηρησιμότητας έχει πλέον αρκετά F-35A. Πάμε παρακάτω: Μέχρι και σήμερα, η συγκεκριμένη έκδοση αυτής της βαφής δεν έχει εξαχθεί πουθενά, καθώς είναι και πανάκριβη και δύσκολη στη συντήρηση, αλλά και μια “μοναδικότητα” της Αμερικανικής Αεροπορίας, που την χρησιμοποιεί σε κάποια αεροσκάφη για αποστολές SEAD (καταστολής εχθρικής αεράμυνας). Τονίζουμε πως η ΠΑ μέχρι σήμερα δεν την έχει ζητήσει -άλλη πληροφορία – οπότε δεν τίθεται και θέμα αποδέσμευσης της.

Λυπούμαστε που αναγκαζόμαστε να κάνουμε αυτό το άρθρο, αλλά όπως γράψαμε και στο κείμενο μας για τις Απευθείας Αναθέσεις και τις Διακρατικές Συμφωνίες, η κατάσταση έχει αρχίσει να ξεφεύγει με προβληματική πληροφόρηση για πολλές εξοπλιστικές προμήθειες και σχετικά προγράμματα.

Στην περίπτωση της ανύπαρκτης βαφής Have Glass V καθώς έχουμε περισσότερες πληροφορίες επί του θέματος, μπορούμε και ενημερώνουμε τους αναγνώστες μας. Θα επανέλθουμε για άλλα εξοπλιστικά των ημερών, που επίσης και για αυτά ακούγονται διάφορα. Απλά καταγράφουμε τη λανθασμένη πληροφόρηση, προκειμένου να μην αφήσουμε “κενά”.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

149 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
149 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Το δόγμα της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν

του Charlemagne, αρθρογράφου του EconomistΟι σφοδροί άνεμοι της πολιτικής αλλαγής είναι αισθητοί τον τελευταίο χρόνο στους διαδρόμους της εξουσίας. Στη Βρετανία, την Αμερική και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ελληνικές αμυντικές δαπάνες για το 2025 – στάσιμες και με €2,5...

6
Στη Βουλή για επεξεργασία και συζήτηση έχει φθάσει και ο κρατικός προϋπολογισμός για το 2025, οπότε ας δούμε τι κονδύλια περιλαμβάνει ειδικά για το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 30 Νοεμβρίου 1940: Η ΧΙΙΙ Μεραρχία Πεζικού μπαίνει...

0
Στο μέτωπο της Αλβανίας το 1940, μετά την κατάληψη της Κορυτσάς και τις επιτυχημένες επιχειρήσεις στα υψώματα Ιβάν και Μοράβας (14-22 Νοεμβρίου), ο ελληνικός...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Άνδρες και γυναίκες στα χειριστήρια των ελικοπτέρων της Αεροπορίας Στρατού

Το σύγχρονο ιππικό στις μάχες του 21ου αιώνα έχει και θα έχει στο ορατό μέλλον τη φιγούρα και τον ήχο μιας πτητικής μηχανής με...

Διπλάνο An-2, δεν πέφτει με τίποτα!

Το αεροσκάφος Antonov An-2, γνωστό και ως "Kukuruznik", είναι ένα παλαίμαχο διπλάνο, που πρωτοεμφανίστηκε το 1947. Πρόσφατα, ένα τέτοιο αεροσκάφος έγινε στόχος από τις...

Το δόγμα της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν

του Charlemagne, αρθρογράφου του EconomistΟι σφοδροί άνεμοι της πολιτικής αλλαγής είναι αισθητοί τον τελευταίο χρόνο στους διαδρόμους της εξουσίας. Στη Βρετανία, την Αμερική και...