Την Harbour Air οι περισσότεροι στην Ελλάδας δεν την γνωρίζουν και ίσως να μην την έχουν ξανακούσει, εκτός όσων ασχολούνται ακόμη με την πονεμένη ιστορία των υδροπλάνων σε μια χώρα που θα έπρεπε να πρωτοπορεί αλλά δεν είναι καν στον σχετικό χάρτη.
Η Harbour Air, που όπως υποστηρίζει είναι ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας που αξιοποιεί υδροπλάνα στην Βόρεια Αμερική με 30.000 εμπορικές πτήσεις κάθε χρόνο, που εξυπηρετούν μισό εκατομμύριο επιβάτες, είχε προκαλέσει αίσθηση το 2019 όταν ανακοίνωσε ότι θα γινόταν «πλήρως ηλεκτρική» (all electric).
Είχε τότε ξεδιπλώσει ένα σχέδιο για την τροποποίηση όλων των αεροσκαφών με πλωτήρες που διέθετε σε ηλεκτροκίνητα, μια απόφαση που για πολλούς ισοδυναμούσε με… επιχειρηματική αυτοκτονία, δεδομένου του καθεστώτος της σχετικής τεχνολογίας εκείνη την εποχή.
Η Harbour Air, παρά την κριτική δεν πτοήθηκε και τον Δεκέμβριο εκείνης της χρονιάς ένα τροποποιημένο υδροπλάνο της De Havilland Beaver με ηλεκτροκινητήρα υψηλών επιδόσεων MagniX,πραγματοποίησε μια μικρή, τοπική (με αναχώρηση και επιστροφή στο ίδιο σημείο), αλλά άκρως συμβολική πτήση.
Στη συνέχεια η πανδημία COVID-19 επηρέασε τις εξελίξεις με αρκετές καθυστερήσεις στις διαδικασίες πιστοποίησης από τις αρμόδιες κανονιστικές υπηρεσίες στις ΗΠΑ (FAA) και τον Καναδά.
Στις 17 του Αυγούστου 2022 όμως ένα από τα ηλεκτρικά υδροπλάνα της εταιρίας (σε πρότυπο τροποποιήσεων γραμμής παραγωγής) πραγματοποίησε μια ιστορική πτήση από ένα σημείο αναχώρησης σε ένα άλλο (Point-to-Point), προσομοιώνοντας εμπορικό δρομολόγιο παροχής υπηρεσιών αεροπορικής μεταφοράς, όταν απονηώθηκε από Fraser River Terminal, της έδρας της εταιρίας, και προσνηώθηκε στο Vancouver Island 24 λεπτά αργότερα, ικανοποιώντας όλες τις απαιτήσεις για χρόνο εφεδρείας.
Το κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η αεροπορική ηλεκτροκίνηση είναι η παροχή ηλεκτρικής ισχύος με διάφορες λύσεις αποθήκευσης ενέργειας που αναζητούν την χρυσή τομή βάρους/έναντι απόδοσης με κύρια χαρακτηριστικά την ενεργειακή πυκνότητα όγκου (Wh/m3) και ενεργειακή πυκνότητα μάζας (Wh/kg), δηλαδή το φορτίο που μπορεί να αποθηκεύσει μία μπαταρία ανά μονάδα του όγκου και μάζας (βάρους) της, αμφότερα ιδιαίτερα κρίσιμα στο χώρο της αεροπορίας.