21.2 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΡΘΡΑH ΠΑ εξετάζει την επέκταση του εκσυγχρονισμού των F-16V και στα Block...

H ΠΑ εξετάζει την επέκταση του εκσυγχρονισμού των F-16V και στα Block 50!

- Advertisement -

H ΠΑ έχει την τρέχουσα περίοδο αφοσιωθεί στον εκσυγχρονισμό των F-16C/D σε F-16V, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν φροντίζει και για το μέλλον του στόλου όλων των αεροσκαφών της. Ο εκσυγχρονισμός 84 (ή 85) F-16C/D Block 52+/52+Adv σε F-16V θα αποδώσει έναν πραγματικά μεγάλο στόλο F-16V, αλλά είναι προφανές πως δεν μπορεί επ’ουδενί να καλύψει τις ανάγκες της ΠΑ σε μεγάλους αριθμούς μαχητικών.
Δυστυχώς, η Ελλάδα δεν είναι Βέλγιο, να την απασχολεί η συνεκπαίδευση με την Ολλανδία, αντίθετα έχει δίπλα της τον μεγαλύτερο ταραχοποιό της περιοχής, και την πλέον ευφάνταστη αναθεωρητική δύναμη του κόσμου. Συνεπώς, 85 αεροσκάφη δεν επαρκούν απέναντι σε αυτή την Τουρκία.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Τι είδους Πολεμική Αεροπορία θέλουμε για το μέλλον; Μας αρκούν 30, 50 ή 100 μαχητικά;

Μια λύση θα ήταν η αγορά επιπλέον F-16V, καινούργια, από την γραμμή παραγωγής της LM, από τη στιγμή μάλιστα που το αεροσκάφος θα είναι ήδη σε υπηρεσία θα είχαμε μόνο το κόστος αγοράς των αεροσκαφών. Έτσι θα μπορούσαμε να αποσύρουμε άλλους τύπους που θα χρειαστούν σύνταξη λίαν συντόμως (όπως τα F-4E Phantom AUP και αργότερα τα Mirage 2000EGM/BGM), και να τα αντικαταστήσουμε με έναν τύπο που υπάρχει στο ελληνικό οπλοστάσιο.

Μετά την συνάντηση του Έλληνα πρωθυπουργού με τον Αμερικανό πρόεδρο, είναι πλέον προφανές πως η Ελλάδα με τον ένα ή τον άλλον τρόπο θα αποκτήσει κάποια στιγμή μαχητικά F-35. Καθώς ήταν ξεκάθαρο πως ενδιαφερόμαστε για μια Μοίρα, φαίνεται πως  η Ελλάδα έχει ξεκινήσει τις διερευνητικές διαδικασίες για την αγορά 12 ως 24 αεροσκαφών (οι Μοίρες F-35 διεθνώς έχουν 12 αεροσκάφη συνήθως, πλην της IAF που έχει 25, αν και φαίνεται πως η ΠΑ θα ακολουθήσει την ισραηλινή πρακτικη)

ΘΕΜΑ: Τι Πολεμική Αεροπορία θέλουμε τις επόμενες δεκαετίες;

Το F-35 σε συνδυασμό με τα F-16V θα δρα σαν πολλαπλασιαστής ισχύος, επιβεβαιώνοντας αυτό που γράφαμε εδώ και 2,5 χρόνια, πως μια αεροπορία μόνο με F-35 δεν μπορεί να σταθεί, για να έχουμε τα μέγιστα αποτελέσματα απαιτείται μια δύναμη που θα έχει μαχητικά 4ης και 5ης γενιάς αεροσκάφη.

Βέβαια, αυτοί που έσκιζαν τα ιμάτιά τους κάποτε ενάντια στον εκσυγχρονισμό των F-16V, αντιπροτείνοντας αγορά Σουχόι με αντάλλαγμα ροδάκινα, σήμερα ξιφουλκούν κατά της ενδεχόμενης αγοράς F-35, που θα γίνει από την ΠΑ όταν φυσικά το επιτρέψουν τα οικονομικά της χώρας. Ο πρωθυπουργός ήταν σαφής, μίλησε για την ανάγκη η αμερικανική πλευρά να συνειδητοποιήσει τα στενά δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας και να προσφέρει “έξυπνη” χρηματοδότηση. Μια χρηματοδότηση που όπως φαίνεται, έχει βρεθεί.

ΑΠΟΨΗ: Απόκτηση F-35B και αλλαγή δόγματος η καλύτερη λύση για την Πολεμική Αεροπορία;

Έτσι, φρόντισε, μπροστά σε ένα Πρόεδρο που ενδιαφέρεται σφοδρά για τις εξαγωγές οπλικών συστημάτων από τη χώρα του, να προσφέρει κι αυτός “κάτι”, όπως άλλωστε είχε κάνει και ο προκάτοχός του, Αλέξης Τσίπρας στην επίσκεψή του στο Λευκό Οίκο. Ο τότε πρωθυπουργός, είχε “συμφωνήσει” για τον εκσυγχρονισμό των F-16, χωρίς καν να το έχει ανακοινώσει στη κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματός του. Ήταν μια έξυπνη κίνηση, που προφανώς μεγιστοποίησε τα αποτελέσματα την τότε συνάντησης, αφού ο Τραμπ κατάφερε να βγει και να πει “κοιτάξτε, ακόμη και από αυτούς πήραμε συμβόλαιο”. Ξαναλέμε πως ήταν από τις καλύτερες τρίπλες της τότε κυβέρνησης.

Επίσκεψη Αλέξη Τσίπρα στην 130 ΣΜ: “Σε 2,5 χρόνια τα πρώτα εκσυγχρονισμένα F-16 στην Ελλάδα”

Αφού λοιπόν, αργά ή γρήγορα θα πηγαίναμε σε αεροσκάφη 5ης γενιάς, ο νυν πρωθυπουργός θεώρησε σοφό να δεσμευτεί προκειμένου να αποσπάσει όσο το δυνατόν περισσότερα ανταλλάγματα. Αν ζητούσε βιομηχανικό έργο ή συμμετοχή το 2024 ή 2025 (όποιος θα ήταν πρωθυπουργός τότε), δεν θα υπήρχε, και θα έπαιρνε ψίχουλα. Σήμερα όμως, με την αποχώρηση της Τουρκίας, υπάρχει πεδίον δόξης λαμπρό.

Για το κομμάτι της Τουρκίας “σκοτώνονται” Ισραήλ, Αυστραλία και άλλοι μνηστήρες, γιατί να μην πάρουμε κι εμείς ένα “κομματάκι”. Για παράδειγμα, αυτό το κομμάτι της κεντρικής ατράκτου, που φτιάχνεται στην Τουρκία, άνετα το φτιάχνει η ΕΑΒ! Εδώ πρέπει να επισημάνουμε κατι σημαντικό.

ΑΤ-1, πρώτο τουρκικό F-35A

Όταν ο Έλληνας πρωθυπουργός μίλησε για συμμετοχή στο πρόγραμμα των F-35, προφανώς (και λογικά) αναφερόταν στην πιθανότητα η Ελλάδα να αναλάβει κάποιο μικρό υποκατασκευαστικό, και όχι να γίνει εταίρος. Το θέμα όμως είναι πως ακόμη κι αν η Ελλάδα πάρει μια Μοίρα των 12, 16 ή και 24 αεροσκαφών, σημαίνει πως ακόμη και με τα διπλά, δύσκολα η ΠΑ θα έχει παραπάνω από 120 σύγχρονα αεροσκάφη, τη στιγμή που δεν μπορούμε να κάνουμε “δουλειά” με λιγότερα από 150 μαχητικά. Οι τουρκικοί αριθμοί είναι “αμείλικτοι”, και αν πρέπει να πετάμε σε όλα τα μέτωπα, χρειαζόμαστε “αριθμούς”.

Το κόστος υλικών εκσυγχρονισμού F-16 (AESA, ΜΜC, IFF, JHMCS κοκ), στα 6,3 εκ. € ανά αεροσκάφος

Θεωρητικά η καλύτερη λύση, που την ασπαστήκαμε και εμείς στο παρελθόν είναι η αγορά 20 με 40 νέων F-16V. Είτε F-16V τα πούμε, είτε F-21, την δουλειά τους θα την κάνουν μια χαρά. Όμως, με την “χαλάρωση” των οικονομικών που προβλέπεται, αλλά και τις πιεστικές ανάγκες, η ΠΑ εξερευνά όλες τις πιθανές λύσεις. Κι αυτό που τελικά φαίνεται πως προκρίνεται, είναι ο εκσυγχρονισμός των F-16C/D Block 50 σε F-16V Block 70!

Το κόστος για τα αεροσκάφη αυτά θα είναι μεγαλύτερο ανά τιμή μονάδας σε σχέση με τα νεότερα, αφού έχουν παλαιότερα ηλεκτρονικά, εσωτερική αρχιτεκτονική και σχεδίαση, αλλά και χρειάζονται και δομική ενίσχυση (για να φτάσουν τις περίπου 12.000 ώρες συνολικά). Το κόστος βέβαια της δομικής ενίσχυσης επισήμως δεν είναι εξαιρετικά υψηλό, αλλά η ΠΑ δεν γνωρίζει σε τι κατάσταση δομική βρίσκονται τα αεροσκάφη, καθώς οι εργασίες σε καθένα από αυτά θα είναι μοναδική. Με την λογική, “ανοίγουμε το αεροσκάφος, και βλέποντας και κάνοντας…”. Έτσι γίνεται με όλα τα F-16 παγκοσμίως.

Τι θα απογίνουν τα F-16C/D Block 30 και Block 50;

Σε κάθε περίπτωση, θα έχουμε όμως αεροσκάφη επιπέδου F-16V με αρκετά χαμηλότερο κόστος από αυτό που θα απαιτούσε η αγορά νέων αεροσκαφών. Οι συζητήσεις είναι σε προχωρημένο επίπεδο, αλλά φυσικά αγνοούμε σημαντικές λεπτομέρειες (όπως για παράδειγμα αν τα ελληνικά F-16V Block 70 θα μπορούν να φέρουν δεξαμενές CFT). Πάντως η ΠΑ προσανατολίζεται σε σταδιακό εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών, με δημιουργία υποδομής F-16V (καλωδιώσεις), και υλικά από τα F-16C/D Block 52+Adv (υπολογιστές, ραντάρ, IFF, Link 16) για αρχή.

Στη συνέχεια, αφού τα αεροσκάφη θα έχουν γίνει F-16C/D Block 50+Adv (ίσως και κάπως ανώτερα), τότε η ΠΑ θα προβεί σε αγορές MMC και ραντάρ AESA τα οποία θα αναβαθμίσουν πολύ εύκολα τα αεροσκάφη σε επίπεδο Μοίρας, όπως αυτή τη στιγμή γίνεται και στις ΗΠΑ. Δηλαδή, θα φροντίσει το κόστος να πέσει οπισθοβαρώς, κι όχι εμπροσθοβαρώς. Και τα όποια έξοδα, να αφορούν εργασίες που θα γίνουν στην ΕΑΒ (δομικός εκσυγχρονισμός, καλωδιώσεις, εσωτερική διαρρύθμιση) έτσι ώστε να είναι αυξημένη η ελληνική προστιθέμενη αξία.

Α/ΓΕΑ: Κι όμως, τα F-16C/D Block 50 θα εκσυγχρονιστούν σε Block 50+Adv!

Το πρόγραμμα των F-16C/D Block 50 θα ωριμάσει και θα υπογραφεί λογικά εντός του έτους, καθώς ακόμη η ΠΑ και η LM δεν έχουν οριστική συμφωνία για τα αεροσκάφη αυτά, κι ενώ είναι ανοιχτά πολλά θέματα (όπλα των F-16V, F-35 κοκ). Το θέμα είναι πως η ΠΑ θα εκμεταλλευτεί τις πολύ καλές τιμές που έχουν κλειστεί για τα 84 F-16V. Σε κάθε περίπτωση, η υλοποίηση αυτού του σχεδίου σημαίνει πως η μελλοντική ΠΑ θα έχει σαν κορμό 122 ή 123 F-16V και αριθμό F-35.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Ελληνικός Στόλος με περισσότερες και φθηνότερες FDI Made in Greece

Το Πολεμικό Ναυτικό, αν όλα πάνε καλά, θα παραλάβει εντός του 2025 τις δυο πρώτες φρεγάτες κλάσης "Κίμων". Οι φρεγάτες αυτές μέχρι το 2028...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10/22 Απριλίου 1826: Έξοδος του Μεσολογγίου, η ωραιότερη...

0
Μετά από 12 μήνες πολιορκίας, την τρίτη κατά σειρά περικύκλωση της σημαντικής αυτής πόλης, οι κάτοικοι του Μεσολογγίου αποφασίζουν να κάνουν ηρωική έξοδο.Είχαν περάσει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Βρετανικό “τεράστιο πακέτο” για την Ουκρανία με 1.600 πυραύλους, 400 οχήματα και χρηματική ενίσχυση

Μεγάλης χρηματικής και αμυντικής αξίας είναι το νέο "ουκρανικό πακέτο" που θα ανακοινώσει από την Βαρσοβία ο Bρετανός πρωθυπουργός, Ρίσι Ρούνακ. Εκεί θα συναντηθεί...

Οι Φιλιππίνες πήραν τους πρώτους υπερηχητικούς BrahMos από την Ινδία – επόμενος πελάτης ποιός;

Στις 19 Απριλίου έφθασαν στις Φιλιππίνες οι πρώτοι υπερηχητικοί αντιπλοϊκοί πύραυλοι BrahMos από την Ινδία, με πτήση μεταγωγικού C-17 Globemaster. To νησιωτικό έθνος συζητούσε...

Ξεκίνησε η συναρμολόγηση της τρίτης FDI, “Φορμίων”, με την τοποθέτηση της τρόπιδας

Στις 15 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε η τοποθέτηση τρόπιδας, του πρώτου μπλοκ της τρίτης Ελληνικής φρεγάτας FDI HN «Φορμίων» στο ναυπηγείο της Naval Group στο...