20.9 C
Athens
Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σε φάση απαξίωσης 5 κρίσιμα ραντάρ αεράμυνας της ΠΑ - δεν...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σε φάση απαξίωσης 5 κρίσιμα ραντάρ αεράμυνας της ΠΑ – δεν υπάρχει “θόλος” χωρίς αυτά

- Advertisement -

Σύμφωνα με πληροφορίες μας η Πολεμική μας Αεροπορία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με την υποστήριξη των 5 κρίσιμων για την αεράμυνα, ραντάρ μεγάλης εμβελείας τύπου Commander AR-327. Τα συγκεκριμένα καλύπτουν κύριους τομείς του εθνικού εναερίου χώρου, προστατεύοντας το Αιγαίο. Και είναι συνήθως αυτά που εντοπίζουν πρώτα τα τουρκικά μη επανδρωμένα, π.χ. τα Bayraktar ΤΒ2. Τα οποία λόγω διατομής και μεγέθους, αλλά και χαμηλής ταχύτητας, είναι δύσκολο να εντοπιστούν από παλαιότερα συστήματα.

Το 2010 και το 2013, πολύ έγκαιρα, η ΠΑ είχε κάνει διαγωνισμούς για σύμβαση υποστήριξης (Follow On Support, FOS) για τα 5 Commander. Λόγω του “περίφημου” νόμου περί Προμηθειών, οι διαγωνισμοί απέτυχαν (κάτι μάλλον αναμενόμενο). Άλλωστε, δεν έχει και ιδιαίτερο νόημα να κάνεις διαγωνισμό, όταν ξέρεις πως την υποστήριξη για ένα ειδικό σύστημα μπορεί να την κάνει μόνο ο κατασκευαστής του, στο οποίο, έτσι κι αλλιώς θα απευθυνθείς. Τελικά πέρσι η ΠΑ ξεκίνησε “τεχνικό διάλογο”, όπου -αναμενόμενα- προσήλθε μόνο η κατασκευάστρια BAΕ Systems.

H εταιρεία επισήμανε πως το AR-327 Commander είναι εκτός παραγωγής, οπότε δεν έχει ιδιαίτερη αξία η υποστήριξη του, όταν θα αντιμετωπίσει σύντομα προβλήματα εύρεσης ανταλλακτικών. Πρότεινε λοιπόν την αναβάθμιση τριών από τα 5 σε επίπεδο Commander SL (που παρουσιάστηκε το 2008), ενώ τα άλλα δύο, θα συντηρούνταν με περισσευούμενα απάρτια και ανταλλακτικά από τα πρώτα 3. Το συνολικό κόστος φτάνει τα 50 εκατ. ευρώ, και περιλαμβάνει την αναβάθμιση 3 ραντάρ σε Commander SL, συν Follow On Support για αυτά όπως και για τα 2 “απλά” Commander που θα παραμένουν σε υπηρεσία.

Προς το παρόν όμως, ενώ έχουμε διάφορες δηλώσεις για “θόλους” αεράμυνας, η σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης των συγκεκριμένων ραντάρ έχει “κολλήσει”. Έτσι υπάρχει, όσο παρατείνεται η κατάσταση, κίνδυνος απαξίωσης του υπάρχοντος κρίσιμου δικτύου έγκαιρης προειδοποίησης, κάτι που ευθέως υπονομεύει και την πρόθεση για δημιουργία “θόλου” στη χώρα μας.

Εκτός αν υπάρχει πεποίθηση πως τα συγκεκριμένα συστήματα, όπως και το υπόλοιπο δίκτυο ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας, δεν μπορούν πλέον να προσφέρουν, οπότε καλό είναι να ακούσουμε ένα δομημένο πλάνο γενικής αντικατάστασης τους, μαζί με ένα σύγχρονο ψηφιακό σύστημα διοίκησης αεράμυνας υψηλών επιδόσεων και αυτοματισμών, που θα ενοποιήσει το σύνολο των εθνικών αισθητήρων. Κάτι που θα πολλαπλασιάσει και την απόδοση των όποιων αντιαεροπορικών συστημάτων έχει αποφασισθεί η προμήθεια…

Παρουσίαση του Commander SL

Το BAΕ Systems, Commander SL λειτουργώντας σε μπάντα S, έχει σχεδιαστεί για να παρέχει τρισδιάστατη εικόνα (3D) του εναέριου χώρου, δηλαδή μπορεί να εντοπίσει την απόσταση, την γωνία και το ύψος των στόχων, κάτι που είναι καθοριστικής σημασίας για την αεράμυνα. Τα βασικά του τεχνικά στοιχεία είναι:

  • Εντοπίζει αεροσκάφη, μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (UAV), πύραυλους cruise κ.ο.κ.σε απόσταση που φτάνει τα 470 χιλιόμετρα και τα 100.000 πόδια ύψος. Η δυνατότητα ανίχνευσης σε χαμηλά ύψη είναι επίσης αξιοσημείωτη.
  • Διαθέτει προηγμένες τεχνολογίες για την αντιμετώπιση ηλεκτρονικών παρεμβολών (ECCM), με ικανότητα αναπήδησης συχνοτήτων, και επιλογής της λιγότερο επηρεασμένης.
  • Ενσωματώνεται πλήρως σε υπάρχονται (ή μελλοντικά) συστήματα ελέγχου και διοίκησης αεράμυνας. Προσφέρει επίσης περιορισμένη δυνατότητα διαχείρισης μάχης αυτόνομα, χρήσιμη για μικρής κλίμακας ολοκληρωμένη αεράμυνα (όταν για παράδειγμα γίνεται επίθεση στο νησί που είναι τοποθετημένο).
  • Έχει υψηλή ακρίβεια στον εντοπισμό του του στόχου, που φθάνει -σε εμβέλεια 200 χιλιομέτρων- σε ακρίβεια απόστασης τα 50 μέτρα και τις 0,2 μοίρες στο αζιμούθιο.
  • Είναι κινητό και μπορεί να μεταφερθεί από C-130. Στην Ελλάδα τα Commander, για λόγους προστασίας από τις καιρικές συνθήκες, η ΠΑ τα έχει τοποθετήσει σε θόλους, αλλά τα συστήματα διατηρούν την ικανότητα μεταφοράς.
  • Έχει μέσο χρόνο λειτουργίας μεταξύ κρίσιμων σφαλμάτων τις 3.000 ώρες, η διαθεσιμότητα του φθάνει το 99%, και ο μέσος χρόνος επιδιόρθωσης είναι κάτω από 30 λεπτα.
  • Είναι συμβατό με το σύστημα ASTERIX, για την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ διαφορετικών συστημάτων ραντάρ και συστημάτων διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας ή αεράμυνας.
  • Υπάρχει δυνατότητα διαγνωστικής τηλεπαρακολούθησης μέσω του συστήματος TeleVIEW της BAE Systems, κάτι που επιτρέπει την προληπτική συντήρηση και μειώνει το κόστος χρήσης.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

44 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
44 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Αιγαίο χωρίς πλοία του Πολεμικού μας Ναυτικού, γίνεται;

Εντύπωση προξένησαν οι δηλώσεις του υπουργού Άμυνας, Νίκου Δένδια, στην Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, στις 6 Νοεμβρίου, όπου είπε τα εξής, μιλώντας -και- για το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ελικόπτερα ΝΗ90, αναζητώντας σύμβαση υποστήριξης και δεσμεύσεις ότι “θα πετάνε”

33
Η σύμβαση για την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ90 από τη χώρα μας μάλλον αποτελεί case study για το πώς "δεν πρέπει να γίνονται συμβάσεις"! ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2/14 Νοεμβρίου 1821: Ήττα της Κασσάνδρας, οι Τούρκοι...

0
Οι Τούρκοι εξαπολύουν γενική επίθεση κατά του ισθμού της Κασσάνδρας, που έχει επαναστατήσει υπό τον Φιλικό και οπλαρχηγό Εμμανουήλ Παππά.Η περιοχή της Χαλκιδικής είχε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Δένδιας: ανακοινώνει νέα δομή στρατεύματος – κλείσιμο 137 μονάδων, δεκαετές εξοπλιστικό, καινοτομία, νέο δόγμα

Στην επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, κ. Δένδιας παρουσίασε το σχέδιο για τη Δομή Ενόπλων Δυνάμεων για την επόμενη...

Su-57: τι θέλει να πει ο «ποιητής», επικεφαλής της Rosoboronexport

Σύμφωνα με δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου του ρωσικού κρατικού ομίλου αμυντικών εξαγωγών, Rosoboronexport, του Alexander Mikheev, για το μαχητικό 5ης γενιάς, Su-57 Fellon, αυτό...

Zukhai: εθεάθη «φρανκενστάιν» ρωσικός κινητήρας με ακροφύσιο TVC

Στο γιγάντιο ρωσικό περίπτερο, στην China Air Show στο Zhuhai εκτίθεται ένας "νέος" κινητήρας από τον οίκο Saturn που έχει προκαλέσει εντύπωση (όπως και...