29.2 C
Athens
Τετάρτη, 23 Ιουλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕH συμμετοχή του δημοσίου «αγκάθι» στις διαπραγματεύσεις Lufthansa - Βερολίνου

H συμμετοχή του δημοσίου «αγκάθι» στις διαπραγματεύσεις Lufthansa – Βερολίνου

- Advertisement -

Επιφυλακτική απέναντι στην πρόταση της γερμανικής κυβέρνησης για τη διάσωσή της φέρεται να είναι για την ώρα η Lufthansa, η οποία βρέθηκε σε δεινή θέση λόγω της κρίσης του κορονοϊού. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η εταιρία εξετάζει ακόμη και την περίπτωση της ελεγχόμενης χρεοκοπίας, προκειμένου να αποφύγει την ανάμιξη του κράτους στη λειτουργία της.
Ενώ χθες αναμενόταν η οριστικοποίηση της συμφωνίας με το Βερολίνο, συνεχιζόταν η πολιτική αντιπαράθεση σχετικά με τον ρόλο που θα εξασφάλιζε στο εξής το κράτος, εφόσον διέθετε ποσό ύψους άνω των 9 δισεκατομμυρίων προκειμένου να διασώσει την γερμανική αεροπορική εταιρία.
Την έντονη αντίθεσή του στην συμμετοχή του δημοσίου στην διοίκηση της εταιρίας εξέφρασε ο επικεφαλής της, Κάρστεν Σπορ, επισημαίνοντας ότι, εάν τελικά το Βερολίνο αποκτήσει υπερβολική επιρροή στην Lufthansa, θα ακολουθήσουν σίγουρα οι κυβερνήσεις της Αυστρίας, της Ελβετίας και του Βελγίου, όπου έχουν έδρα οι θυγατρικές της Austrian, Swiss και Brussels και ενδεχομένως και οι κυβερνήσεις της Έσσης και της Βαυαρίας, όπου βρίσκονται οι δύο βάσεις της εταιρίας επί γερμανικού εδάφους.
«Δεν διοικείς έτσι έναν όμιλο», δήλωσε ο κ. Σπορ στην εφημερίδα Die Zeit, εκφράζοντας την ανησυχία του ότι η Lufthansa θα χάσει την ανταγωνιστικότητά της. «Γνωρίσαμε τα τρία καλύτερα χρόνια στην εταιρική ιστορία μας. Εάν πρόκειται να είμαστε επιτυχημένοι και στο μέλλον, θα πρέπει να είμαστε σε θέση να διαμορφώσουμε τη μοίρα μας και με επιχειρηματικό τρόπο», πρόσθεσε ο πρόεδρος του ομίλου.
Στελέχη της εταιρίας μετέφεραν ήδη τις προηγούμενες ημέρες σε γερμανικά ΜΜΕ την ανησυχία τους, ότι οι πολιτικοί θα μπορούσαν π.χ. να ασκήσουν επιρροή στο πρόγραμμα των δρομολογίων, σε μια προσπάθεια να εξασφαλίσουν καλύτερες συνδέσεις για τις εκλογικές τους περιφέρειες. «H Lufthansa ήταν γνωστή για τις πτήσεις των άδειων αεροπλάνων της, όταν ακόμη ανήκε στο κράτος», τόνιζε χαρακτηριστικά στη Handelsblatt διευθυντικό στέλεχος της εταιρίας.
Ακόμη όμως και στο εσωτερικό του κυβερνητικού συνασπισμού, διαπιστώνονται διαφορετικές προσεγγίσεις, καθώς η Χριστιανική Ένωση (CDU/CSU) υποστηρίζει ότι το κράτος πρέπει να έχει μόνο σιωπηλή συμμετοχή, ενώ το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα (SPD) προκρίνει την συμμετοχή η οποία θα εξασφαλίζει στο δημόσιο ισχυρό λόγο, κυρίως στα εργασιακά θέματα
Σύμφωνα με το σχέδιο που αποκάλυψε χθες το οικονομικό περιοδικό Business Insider, θα υπάρχει στο εξής κρατική συμμετοχή στην εταιρία, με τη γερμανική κυβέρνηση να αποκτά μειοψηφία αρνησικυρίας και μία ή δύο θέσεις στο Εποπτικό Συμβούλιο, οι οποίες ωστόσο δεν θα πρέπει να καταληφθούν από δημοσίους υπαλλήλους ή πολιτικούς. Το κράτος, κατά ρεπορτάζ της Handelsblatt, αναφέρεται στο μοντέλο συμμετοχής του στη Deutsche Telekom και στη Deutsche Post, όπου εμπλέκεται μέσω της κρατικής επενδυτικής τράπεζας KfW και διατηρεί μία θέση στο κάθε Εποπτικό Συμβούλιο. Τις θέσεις κατέχουν δύο υφυπουργοί της ομοσπονδιακής κυβέρνησης.
Μεταξύ των σεναρίων που εξετάζει η εταιρία, σύμφωνα με την ίδια εφημερίδα, είναι και αυτό της «ασπίδας προστασίας», της ειδικής μορφής πτωχευτικής διαδικασίας, η οποία εφαρμόστηκε και στην περίπτωση της αεροπορικής εταιρίας Condor, μετά την κατάρρευση του τουριστικού ομίλου Thomas Cook.
Με αυτή την πρακτική, η εταιρία μπορεί προσωρινά να προστατευτεί έναντι των απαιτήσεων των πιστωτών της προκειμένου στο μεταξύ να αναδιαρθρωθεί και, μεταξύ άλλων, να μην αναγκαστεί να εξαργυρώσει άμεσα τα εισιτήρια των πελατών της, η αξία των οποίων φθάνει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ, αλλά και να επαναδιαπραγματευτεί τους όρους συνεργασίας με τους διάφορους εταίρους της, π.χ. τα αεροδρόμια, και τις εργασιακές σχέσεις με τα συνδικάτα. Ακόμη πάντως και σε αυτή την περίπτωση, διευκρινίζει η εφημερίδα, η Lufthansa θα χρειαστεί σημαντική οικονομική στήριξη από το Βερολίνο.
Η μεγαλύτερη ανασφάλεια της διοίκησης, αναφέρει το ίδιο δημοσίευμα, αφορά τα μέτρα αναδιάρθρωσης της εταιρίας και το κατά πόσον η ενδεχόμενη κρατική συμμετοχή θα τα καταστήσει λιγότερο ευέλικτα.
Ο κ. Σπορ έχει αναγγείλει ήδη ότι η Lufthansa σκοπεύει να «απαλλαγεί» από 100 αεροσκάφη, επί συνόλου 760 που αριθμεί σήμερα ο στόλος της, γεγονός το οποίο συνεπάγεται άμεσα «πλεόνασμα» περίπου 10.000 υπαλλήλων. Είναι ενδεικτικό ότι η σκανδιναβική αεροπορική εταιρία SAS, συνεργάτης της Lufthansa στην Star Alliance, ανακοίνωσε χθες ότι θα «θυσιάσει» τις μισές από τις 10.000 θέσεις εργασίας της, καθώς εκτιμά ότι η αγορά των αερομεταφορών δεν θα ανακάμψει σύντομα.
Παράλληλα με τις διαπραγματεύσεις της Lufthansa με την γερμανική κυβέρνηση, οι οποίες, σύμφωνα με το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (dpa) δεν αναμένεται να καταλήξουν σε αποτέλεσμα εντός της εβδομάδας, βρίσκονται σε εξέλιξη και συζητήσεις της Austrian με την αυστριακή κυβέρνηση και της Brussels με την κυβέρνηση του Βελγίου, προκειμένου οι δύο θυγατρικές να λάβουν κρατικές ενισχύσεις από τις χώρες όπου βρίσκονται οι έδρες τους.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Καμπανάκι από την Ουκρανία, “ή κατανοείτε τι φέρνουν τα drone ή θα χάσετε τον επόμενο πόλεμο”

Στην αμυντική έκθεση/συνέδριο LANDEURO 2025 που έγινε στις 16-17 Ιουλίου στο Βισμπάντεν της Γερμανίας, μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εισηγήσεις ήταν αυτή του Robert...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: F-15EX, η νέα γενιά ενός Αετού που δεν λέει να...

19
Το F-15EX Eagle II αποτελεί την πιο πρόσφατη εξέλιξη της οικογένειας μαχητικών αεροσκαφών F-15, ενός σχεδιασμού που πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του 1970 και συνεχίζει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 22 Ιουλίου 1974: Επιχείρηση «Νίκη» στην Κύπρο, η...

27
Τα νέα της τουρκικής εισβολής και η δυσμενής για την Εθνοφρουρά εξέλιξη των επιχειρήσεων στην Κύπρο, έθεσαν, καθυστερημένα, σε κίνηση τα σχέδια ενίσχυσης  από...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ουκρανία: Πρώτη απώλεια Mirage 2000-5F από βλάβη – Διασώθηκε ο πιλότος

Οι ένοπλες δυνάμεις της Ουκρανίας υπέστησαν την πρώτη απώλεια γαλλικής κατασκευής (Dassault) μαχητικού αεροσκάφους Mirage 2000-5F κατά τη διάρκεια αποστολής, λόγω τεχνικής βλάβης, έκανε...

Defense Min Dendias: Greece repatriating remains of six soldiers who died during Turkish invasion of Cyprus

National Defense Minister Nikos Dendias attended a ceremony on Tuesday for the repatriation from the Cyprus Republic of the remains of six Greek soldiers...

Firefighting helicopter makes emergency landing in the sea off Elefsina, the crewmembers are safe

A firefighting helicopter had to make an emergency water landing off just outside the port of Elefsina on Tuesday. According to the Fire Department,...