H Ελλάδα είναι ιστορικά τυχερή και άτυχη, πάντα την ίδια στιγμή. Τυχερή, γιατί βρίσκεται σε ένα υπέροχο μέρος, και άτυχη, γιατί βρίσκεται συνήθως δίπλα σε πολύ κακούς γείτονες (που θέλουν να πάρουν αυτό το υπέροχο μέρος). Χτες είχαμε την ημέρα μνήμης της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο. Μόλις 47 χρόνια πριν, ο “γείτονας” θεώρησε πως μπορούσε να εισβάλει. Δεν το έκανε απλά, εκτέλεσε και εκατοντάδες αγνοούμενους. Τόσους αγνοούμενους δεν είχε ούτε οι ΗΠΑ στον δεκαετή πόλεμο του Βιετνάμ. Τα θύματα βρίσκονται ακόμη και σήμερα εκτελεσμένα. Για τέτοιο γείτονα μιλάμε.
Φωτογραφίες του νέου Kυρίαρχου του Αιγαίου, του πρώτου ελληνικού Rafale
Δυστυχώς, μιας και δεν είμαστε το Βέλγιο, ή του Λουξεμβούργο, σαν χώρα, προτιμήσαμε τη διάσωση ενός άδικου συστήματος συνταξιοδότησης, τη διάσωση τρομερά ζημιογόνων κρατικών εταιρειών και διαδικασιών, από την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεών μας. Το θέμα δεν είναι ποιος φταίει, που για μας είναι πολύ ξεκάθαρο ποιος φταίει, Δημοκρατία έχουμε, αλλά το τι κάνουμε από εδώ και πέρα.
Όταν ανέλαβε η νέα διακυβέρνηση, μάλλον δεν είχε σαφή εικόνα του τι πρόκειται να επακολουθήσει με τον καλό κυριούλη με τα καρώ σακάκια, Ερντογάν. Ο Μάρτιος του 2020 και το καλοκαίρι του ίδιου χρόνου, ήταν μια άνευ προηγουμένου κλιμάκωση, με τις δυο χώρες να αναμετρώνται σχεδόν στρατιωτικά, οι δυο Στόλοι να είναι έτοιμοι για το χειρότερο. Και οι δυο Αεροπορίες, φορτωμένες με βόμβες και πυραύλους μέσα στα shelters.
Όσο κι αν δεν μας αρέσει, τα τουρκικά F-16C/D είναι όλα σχεδόν σε επίπεδο Block 50+, CCIP, και ουσιαστικά μόνο τα 30 (29) ελληνικά F-16C/D Block 52+Adv είναι στο ίδιο επίπεδο. Ναι, όλα τα τουρκικά έχουν Link 16, και μόνο τα 30 ελληνικά κάνουν το ίδιο. Μπορεί να γίνει αντιληπτό τι σημαίνει αυτό στις δικτυοκεντρικές επιχειρήσεις του μέλλοντος.
ΑΠΟΨΗ: Η αγορά των Rafale κίνηση υπεροχής από την Ελλάδα χωρίς δυνατότητα απάντησης από την Τουρκία…
Βέβαια, αυτό το καλός κύριος με τα καρώ σακάκια φρόντισε να αφήσει την ΤΗΚ χωρίς πιλότους. Αλλά αυτό δεν σημαίνει κάτι, καθώς την κρίσιμη στιγμή, κάποιοι θα βρεθούν να σηκώσουν τα CCIP F-16C/D φορτωμένα με SOM και να επιτεθούν. Συνεπώς, καλά μεν τα ελληνικά F-16V, αλλά η πρώτη Μοίρα θα είναι έτοιμη μετά το 2024. Κάτι έπρεπε να γίνει ΧΤΕΣ κι όχι κάτι απλό. Κάτι “δυνατό”.
Οι Γάλλοι δεν είναι απλά φίλοι και σύμμαχοι, είναι δίπλα μας. Και η Dassault ήθελε απεγνωσμένα να πουλήσει στον καλό της πελάτη. Το Rafale δεν είναι φθηνό, δεν είναι 5ης γενιάς, αλλά είναι ολοκληρωμένο και ώριμο αεροσκάφος, με κορυφαίες δυνατότητες, stealth χαρακτηριστικά, και ικανότητες κρούσης που οι Τούρκοι έμαθαν καλά στη Λιβύη. Ταυτόχρονα, είναι το ιδανικό αεροσκάφος φορέας του Meteor, ενός πυραύλου που μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες πάνω από το Αιγαίο. Τα έχουμε γράψει πολλές φορές, θα τα πούμε και πάλι.
Rafale εκτοξεύει AM39 Exocet, εικόνα από τους εξουσιαστές του Αιγαίου για τα επόμενα 30 χρόνια
Έτσι όπως είναι η κατάσταση σήμερα, και με το AN/APG-68v9 το καλύτερο airborne ραντάρ της τουρκικής αεροπορίας, το Rafale μπορεί να εντοπίσει το F-16C/D, να το εγκλωβίσει, να το καταρρίψει με Meteor, και για το πιλότο του F-16 να μην καταλάβει τίποτα. Κατανοητό; Το ίδιο μπορεί να κάνει και ένα F-35 με AIM-120D βέβαια, αλλά τα Rafale είναι ήδη στο ελληνικό οπλοστάσιο! Εντάξει, δεν θα πετάξει πάνω από την Άγκυρα ανεντόπιστο, αλλά θα πετάξει, αν φυσικά χρειαστεί, έχοντας εκμηδενίσει την εχθρική αεράμυνα (και αεροπορία).
Τα Rafale μπορούν να φέρουν και τους ΑΜ.39 Exocet. Οι Γάλλοι, θα εκσυγχρονίσουν τα όπλα σε ελληνική υπηρεσία, και προφανώς θα δούμε άλλες επιδόσεις. Κάτι τέτοιο παραμένει απόρρητο. Την ίδια στιγμή, το Rafale μπορεί να φέρει 2 πυραύλους SCALP EG, δηλαδή σύνολο 36. Μαζί με άλλους 24 από τα Mirage 2000-5Mk2, μπορούν να κάνουν κρίσιμη κρούση σε σημαντικές υποδομές της Τουρκίας. Με 60 πυραύλους κάτι γίνεται, με 8 ή 16 από πλοία, τίποτα δεν γίνεται…
Το έχουμε γράψει, θα το ξαναγράψουμε. Η ισορροπία πάνω από το Αιγαίο άλλαξε. Μπορεί τα 2,5 δις να φαίνονται πολλά, αλλά είναι “τσάμπα” αν συνειδητοποιήσουμε πως με 2,5 δις άλλαξε πλευρά η Αεροπορική Υπεροχή! Μέσα σε αυτά τα χρήματα, περιλαμβάνονται και τα Meteor, το FOS κοκ. Σήμερα λοιπόν είναι μέρα γιορτής.
Αντικαθιστώντας τα F-4E της 117 ΠΜ. F-35A, νέα F-16V ή Rafale;
Στο Ναυτικό, όλοι μας ξέρουμε πως το ΠΝ επιχειρεί με υπέργηρα πλοία. Ευτυχώς, το ίδιο κάνουν και οι γείτονες, που την ίδια στιγμή έχουν βάλει τους καλύτερους και πλέον εκπαιδευμένους αξιωματικούς τους σε μπουντρούμια. Ο κίνδυνος για το ΠΝ δεν προέρχεται από το Στόλο επιφανείας του τουρκικού ναυτικού, αλλά από το στόλο υποβρυχίων. Στο ΓΕΝ, ξέροντας τις δυνατότητες των 214ΗΝ, ετοιμάζονται για τα 214ΤΝ. Η Γερμανία θα τα παραδώσει κανονικά, αλλά το ΠΝ αγόρασε ήδη αντίδοτο.
Η Παρλί αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για επιπλέον Rafale για την ΠΑ! Όλα ανοιχτά για τις φρεγάτες
Μπορεί η αγορά των Romeo να πέρασε σχεδόν στο “ντούκου”, αλλά είναι κομβικής σημασίας. Ειδικά η 2η αγορά, των επιπλέον 3, που όπως καταλάβαμε όλοι, θα προέλθουν από ελικόπτερα που έχουν κατασκευαστεί για το USN. Το πρώτο θα παραδοθεί κι αυτό μέσα στο 2021, και θα ξεκινήσει άμεσα η εκπαίδευση των στελεχών του ΠΝ σε αυτά. Τα MH-60R είναι τα μόνα συστήματα που μπορούν να “ξετρυπώσουν” τα τουρκικά 214ΗΝ. Σε συνδυασμό με τις νέες φρεγάτες, όποιες κι αν είναι αυτές, θα προσφέρουν την απόλυτη προστασία.
Κ. Μητσοτάκης: «Αναμένω στον ΗΝΙΟΧΟ του 2022 να καμαρώσουμε τους πιλότους μας και στα νέα Rafale»
Δηλαδή, το ΥΠΕΘΑ και το ΓΕΕΘΑ τι έκαναν; Εκτός των άπειρων υποπρογραμμάτων επαναδραστηριοποίησης των εγκαταλειμμένων πανάκριβων οπλικών συστημάτων, τους εκσυγχρονισμούς κοκ, έκανε δυο αγορές κρίσιμης σημασίας για την ισορροπία. Τα Rafale αλλάζουν τα πάντα στον αέρα, τα MH-60R επιτρέπουν την υπεροχή στη θάλασσα. Ας το δούμε λίγο μακροσκοπικά, και αποστασιοποιημένα, και θα καταλάβουμε!
Ναι, θα θέλαμε πολλά παραπάνω, και αναμένουμε πολλά παραπάνω. Αλλά οι δυο αυτές πολύ στοχευμένες αγορές, δείχνουν πως η Ελλάδα έχει ακόμη μυαλά με όραμα για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Κυριαρχία στον αέρα, κυριαρχία στη θάλασσα. Ουσιαστικά δυο σημαντικά μηνύματα. Πρώτο μήνυμα, με 18 Rafale F3R και 84 F-16V οι ουρανοί είναι δικοί μας, με τα MH-60R το ΠΝ “ακυρώνει” την αγορά 6 πανάκριβων υποβρυχίων 214ΤΝ. Ας σκεφτούμε πως μέχρι να γίνουν επιχειρησιακά τα τουρκικά 214ΗΝ, το ΠΝ θα έχει αξιοποιήσει πλήρως τα 7 MH-60R, θα έχει απόλυτα επιχειρησιακά ΚΑΙ εκσυγχρονισμένα τα S-70B/B6, ενώ τα ελικόπτερα (όλα) και τα πληρώματά τους θα έχουν εκπαιδευτεί μαζί με τα ελληνικά 214ΗΝ.