Τα τρία αντιτορπιλικά της κλάσης Gwanggaeto the Great του Ναυτικού της Νότιας Κορέας ναυπηγήθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ’90 όντας η πρώτη εγχώρια κλάσης πλοίων μεγέθους αντιτορπιλικού της χώρας. Σήμερα πια αυτά τα πλοία έχουν φθάσει ή πλησιάζουν στο 20ό έτος υπηρεσίας τους, ενώ υπηρετούν ως ναυαρχίδες στους αντίστοιχους ναυτικούς σχηματισμούς του νοτιοκορεάτικου Ναυτικού.
Το 2014 ένα σχέδιο εκσυγχρονισμού για αυτά τα αντιτορπιλικά εγκρίθηκε προκειμένου να αυξήσει την επιχειρησιακή τους ζωή για 10 ακόμη χρόνια ξεκινώντας το 2019 μέσω της γενικής συντήρησης του κύτους, των ηλεκτρικών καλωδιώσεων, του κινητήρα και των διαφόρων ηλεκτρονικών συστημάτων.
Όσον αφορά τα κύρια υποσυστήματα, από όσο είναι γνωστό από τοπικές πηγές, γνωρίζουμε με σιγουριά ότι τα ξεπερασμένα και αναξιόπιστα συστήματα διαχείρισης μάχης θα αντικατασταθούν από το εγχώριο CMS. Επιπλέον, θα εγκατασταθεί σύστημα συρόμενου σόναρ (TASS), Link-16 και GPS με αντοχή στις παρεμβολές.
Αρχικά, υπήρχε η φιλοδοξία για πιο ευρεία αναβάθμισης που θα περιελάμβανε εγκατάσταση νέων ραντάρ, εγχώριων κάθετων εκτοξευτών K-VLS, σόναρ, κύριου πυροβόλου κλπ. Ωστόσο, αυτό θα σήμαινε σημαντικά μεγαλύτερη επένδυση από το νοτιοκορεάτικο Ναυτικό για αυτά τα τρία πλοία.
Το πιο πιθανό τελικά είναι τα τρία αυτά πλοία θα δεχθούν τις απολύτως απαραίτητες αναβαθμίσεις προκειμένου να βελτιώσουν τη διαλειτουργικότητα τους με νεότερα πλοία και τελικά να αποσυρθούν πρόωρα στο εγγύς μέλλον.
Αυτό παρουσιάζεται και ως μία τελικά πιο αποτελεσματική λύση καθώς εισάγονται σε υπηρεσία καινούρια πολεμικά πλοία με νεότερη τεχνολογία. Αυτά τα αντιτορπιλικά για παράδειγμα απαιτούν περισσότερο από το διπλάσιο πλήρωμα μιας φρεγάτας κλάσης Daegu που έχει παρόμοιο εκτόπισμα.
Λογικό είναι επομένως το νοτιοκορεάτικο Ναυτικό να προτιμούσε να διαθέσει το πρόσθετο ανθρώπινο δυναμικό για την επάνδρωση των καινούριων του πολεμικών πλοίων. Εξάλλου αν επρόκειτο να διαθέσει μεγάλους αριθμούς από το προσωπικό του για την επάνδρωση μεγάλων μονάδων επιφάνειας, προφανή προτεραιότητα θα είχαν τα νεότερα αντιτορπιλικά αεράμυνας περιοχής Sejong the Great.
Έτσι λοιπόν τα πλοία αυτά πιθανότατα θα αντικατασταθούν από τις φρεγάτες του προγράμματος FFX και συγκεκριμένα της παρτίδας ναυπήγησης Batch-IV κάποια στιγμή στα τέλη του 2020 ή στις αρχές της δεκαετίας του 2030, αφού πρώτα υποστούν μικρές αναβαθμίσεις ξεκινώντας από αυτό το έτος.
Ίσως πάλι να προσφερθούν τότε ως μεταχειρισμένα στην διεθνή αγορά, είτε για πώληση είτε για δωρεά, όπως εξάλλου είναι η πάγια τακτική της Νότιας Κορέας και για τα μικρότερου εκτοπίσματος πλοία μεγάθους κορβέτας και φρεγάτας αντίστοιχα.
Η διπλωματία της παραχώρησης μεταχειρισμένων πλοίων: Οι νοτιοκορεάτικες κορβέτες Pohang