8 C
Athens
Κυριακή, 29 Δεκεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗGrumman F7F «Tigercat», η δράση στην Κορέα

Grumman F7F «Tigercat», η δράση στην Κορέα

- Advertisement -

Από τον Οκτώβριο του 1944 έως τον Αύγουστο του 1945, παρήχθησαν εξήντα έξι Τigercat F7F-2N και όλα τέθηκαν σε υπηρεσία υπό την VMF (N)-533 Μοίρα Νυχτερινών Μαχητικών Πεζοναυτών με τη βάση επιχειρήσεων στο Τέξας. Αυτός ο τύπος δοκιμάστηκε στο αεροπλανοφόρο Antietam, όπου μια ομάδα έξι πιλότων πραγματοποίησε 32 νυχτερινές προσγειώσεις κατά τον Απρίλιο του 1945. Ανώτατα στελέχη του επιτελείου αμφισβήτησαν εκ νέου τις δυνατότητες του Tigercat με αποτέλεσμα να απορριφθεί κάθε μελλοντική του εξόρμηση από αεροπλανοφόρα.

Διακρίνεται το σύστημα προσγείωσης και η αναδίπλωση των τροχών

Η απόρριψη αυτή δεν επηρέασε την περαιτέρω παραγωγή του, με το Σώμα Πεζοναυτών να το στηρίζει πλήρως. Έτσι, παρελήφθησαν 250 νέα F7F-3.B, ενώ τον Ιούνιο του 1946 κατασκευάσθηκε μια μικρή παρτίδα των είκοσι F7F-4N. Το F7F-3 ήταν σχεδόν πανομοιότυπο με το F7F-1, διαφέροντας μόνο ως προς το κάτω τμήμα της ατράκτου.

Grumman F7F «Tigercat»: Tο μαχητικό που ξεκίνησε τη δράση του μια μέρα πριν το τέλος του Β’ Παγκοσμίου

Εξήντα από τα 250 αεροσκάφη έγιναν διθέσια νυχτερινά μαχητικά F7F-3N, τα οποία διέθεταν πολύ χαρακτηριστικό προεξέχον ρύγχος λόγω του νέου ραντάρ τους, SCR-720. Τα F7F-4N έφεραν ενισχυμένες πτέρυγες, επανασχεδιασμένο σύστημα προσγείωσης και πιο εξελιγμένη έκδοση του ιδίου τύπου ραντάρ. Αργότερα, παρήχθησαν λίγα κομμάτια από το F7F-3E με βελτιωμένο ηλεκτρονικό εξοπλισμό, καθώς και κάποια αναγνωριστικά F7F-3P με κάμερες.

Οι βασικές εκδόσεις του αεροσκάφους

Οι Βρετανοί έμαθαν το καινούριο αεροσκάφος της Grumman, όταν δύο F7F-1 εστάλησαν για αξιολόγηση στο αεροδρόμιο του Farnborough τον Απρίλιο του 1946. Οι πιλότοι εξέφρασαν την άκρα ικανοποίησή τους, κυρίως με τα χαρακτηριστικά απογείωσης και προσγείωσής του, αλλά το F7F δεν επρόκειτο να ενταχθεί στην υπηρεσία βρετανικών μονάδων, αφού υπήρχαν ήδη τα απολύτως αξιόπιστα και αποτελεσματικά “Sea Mosquitoes” και “Sea Hornets”.

Επιχειρησιακή δράση

Το Tigercat δεν είχε ποτέ την ευκαιρία να πάρει το βάπτισμα του πυρός κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Η 1η Μοίρα πεζοναυτών VMF (N)-533, που διέθετε το αεροσκάφος, έφτασε στην Οκινάουα στις 14 Αυγούστου 1945, μία μόλις ημέρα δηλαδή πριν από την άνευ όρων επίσημη παράδοση της Ιαπωνίας. Οι μοναδικές του επιχειρήσεις περιορίστηκαν στον εναέριο έλεγχο των σιδηροδρόμων της Κίνας που μετέφεραν Ιάπωνες αιχμαλώτους. Στις αρχές του 1946 η συγκεκριμένη Μοίρα αντικατέστησε τα F7F-2N με τα πιο προηγμένα F7F-3N τα οποία παρέμειναν στην Κίνα έως τις αρχές του 1947, όταν και μετεγκαταστάθηκε στη Χαβάη.

Το F7F-3N της Μοίρας Πεζοναυτών VMF(N)-531

Μπορεί να μην είχε την ευκαιρία αερομαχιών στο θέατρου του Ειρνηνικού, αλλά το Tigercat ανέπτυξε έντονη δράση αργότερα, διαπρέποντας στον πόλεμο της Κορέας. Τον Αύγουστο του 1950, μια Μοίρα Πεζοναυτών, η VMF (M)-542, εφοδιασμένη με νυχτερινά μαχητικά, έφτασε στην Ιαπωνία με το αεροπλανοφόρο Cape Esperance. Σύντομα, τα F7F-3N που διέθετε εστάλησαν στο Incheon για μάχιμες αποστολές. Τον Οκτώβριο η Μοίρα ενισχύθηκε και από μία δεύτερη, την VMF (N)-513, όπου εκτός από τα Tigercats είχε και μαχητικά F4U Corsairs. Η VMF (N)-542 πάντως δεν παρέμεινε πολύ στην Κορέα, επιστρέφοντας στις Ηνωμένες Πολιτείες προς τις αρχές του 1951. Τα Corsairs και Tigercats της VMF (N)-513 έμειναν στη χερσόνησο έως το τέλος του 1952.

Εκτός από αποστολές υποστηρίξεως στρατευμάτων, το F7F-3N έδρασε και εναντίον των βορειοκορεατικών ελαφρών βομβαρδιστικών Polikarpov Po-2, όπου οι νυχτερινές επιδρομές τους όχι μόνο επέφεραν υλικές ζημιές, αλλά και κρατούσαν τις αμερικανικές μονάδες σε συνεχή εγρήγορση, συμβάλλοντας στην κόπωση των ανδρών και επηρεάζοντας αρνητικά το ηθικό τους. Η πρώτη του σχετική επιτυχία κατεγράφη την 1η Ιουλίου του 1951, ενώ ένα ακόμη Po-2 καταρρίφθηκε αργότερα, κατά τη νύχτα της 23ης Σεπτεμβρίου.

Το F7F-3N με το χαρακτηριστικό μακρύ ρύγχος εφοδιασμένο με το ραντάρ

Το Grumman F7F εκτέλεσε και άλλα καθήκοντα στην Κορέα. Αρκετά F7F-3P της 1ης Μοίρας του Σώματος Πεζοναυτών έδρασαν ως αναγνωριστικά, πραγματοποιώντας φωτογραφικές αποστολές επάνω από το Μπουσάν. Από τον Ιούλιο του 1952, τα F7F-3N άρχισαν να επιχειρούν ως συνδοευτικά των B-29 «super fortresses» σε νυχτερινές πτήσεις.

Σιγά-σιγά, τα εμβολοφόρα μαχητικά στους ουρανούς της Κορέας άρχισαν τεχνολογικά να δείχνουν την ηλικία τους και να θεωρούνται παρωχημένα. Σε αερομαχίες με τα MiG-15, δεν είχαν πρακτικά καμία πιθανότητα επιβιώσεως. Ως εκ τούτου, το Νοέμβριο του 1952, η Μοίρα VMF (N)-513 εφοδιάστηκε με τα jets Douglas F3D-2 «Skynights» τα οποία, σε σύντομο χρονικό διάστημα, αντικατέστησαν τα F7F σε όλες τις μονάδες Πεζοναυτών που παρέμειναν στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τα τελευταία Tigercats αποσύρθηκαν τον Φεβρουάριο του 1956. Ωστόσο, αρκετά τροποποιήθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν για την κατάσβεση δασικών πυρκαγιών στο πυροσβεστικό τμήμα της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, εκτελώντας αποστολές μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1980.

Το F7F-3N Tigercat τροποποιημένο ως πυροσβεστικό

1η δημοσίευση: 28/12/2021

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

7 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
7 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Επιβατικά αεροπλάνα στο στόχαστρο!

Αν και το περιστατικό ανήμερα τα Χριστούγεννα του 2024 με το Embraer E-190 («4K-AZ65») των Azerbaijan Airlines συνετρίβη στην απόπειρα προσγείωσης ανάγκης ως αποτέλεσμα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Εκσυγχρονισμός των πυραυλακάτων Ρουσσέν με “ταβάνι” τα 400 εκατ. ευρώ

60
Καθώς πολύς λόγος γίνεται τον τελευταίο καιρό για τον εκσυγχρονισμό των πυραυλακάτων κλάσης Ρουσσέν (Super Vita) από το Πολεμικό μας Ναυτικό, ας δούμε τι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 28 Δεκεμβρίου 1943: Μάχη της Ορτόνα, το «ιταλικό...

1
Η 2η Καναδική Ταξιαρχία, που μόλις είχε μετακινηθεί στο Ιταλικό Μέτωπο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, επιτίθεται κατά των γερμανικών δυνάμεων στην πόλη της Ορτόνα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Επιβατικά αεροπλάνα στο στόχαστρο!

Αν και το περιστατικό ανήμερα τα Χριστούγεννα του 2024 με το Embraer E-190 («4K-AZ65») των Azerbaijan Airlines συνετρίβη στην απόπειρα προσγείωσης ανάγκης ως αποτέλεσμα...

Αυστρία: θα αγοράσει 12 εξοπλισμένα M-346

Στις 28 Δεκεμβρίου η υπουργός Άμυνας της Αυστρίας, Κλαούντια Τάνερ, ανακοίνωσε ότι η χώρα της θα αποκτήσει 12 εκπαιδευτικά-ελαφρά μαχητικά M-346FA για την αντικατάσταση...

Boulton Paul P.100, μια ιδέα του Β’ Παγκοσμίου αλλά δεκαετίες μπροστά

Το P.100 ήταν ένα πρωτοποριακό σχέδιο του 1942, που υποβλήθηκε από την βρετανική εταιρεία Boulton Paul ως απάντηση στην προδιαγραφή F.6/42 του Υπουργείου Αεροπορίας...