33.1 C
Athens
Σάββατο, 2 Αυγούστου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗGrumman F7F «Tigercat», η δράση στην Κορέα

Grumman F7F «Tigercat», η δράση στην Κορέα

- Advertisement -

Από τον Οκτώβριο του 1944 έως τον Αύγουστο του 1945, παρήχθησαν εξήντα έξι Τigercat F7F-2N και όλα τέθηκαν σε υπηρεσία υπό την VMF (N)-533 Μοίρα Νυχτερινών Μαχητικών Πεζοναυτών με τη βάση επιχειρήσεων στο Τέξας. Αυτός ο τύπος δοκιμάστηκε στο αεροπλανοφόρο Antietam, όπου μια ομάδα έξι πιλότων πραγματοποίησε 32 νυχτερινές προσγειώσεις κατά τον Απρίλιο του 1945. Ανώτατα στελέχη του επιτελείου αμφισβήτησαν εκ νέου τις δυνατότητες του Tigercat με αποτέλεσμα να απορριφθεί κάθε μελλοντική του εξόρμηση από αεροπλανοφόρα.

Διακρίνεται το σύστημα προσγείωσης και η αναδίπλωση των τροχών

Η απόρριψη αυτή δεν επηρέασε την περαιτέρω παραγωγή του, με το Σώμα Πεζοναυτών να το στηρίζει πλήρως. Έτσι, παρελήφθησαν 250 νέα F7F-3.B, ενώ τον Ιούνιο του 1946 κατασκευάσθηκε μια μικρή παρτίδα των είκοσι F7F-4N. Το F7F-3 ήταν σχεδόν πανομοιότυπο με το F7F-1, διαφέροντας μόνο ως προς το κάτω τμήμα της ατράκτου.

Grumman F7F «Tigercat»: Tο μαχητικό που ξεκίνησε τη δράση του μια μέρα πριν το τέλος του Β’ Παγκοσμίου

Εξήντα από τα 250 αεροσκάφη έγιναν διθέσια νυχτερινά μαχητικά F7F-3N, τα οποία διέθεταν πολύ χαρακτηριστικό προεξέχον ρύγχος λόγω του νέου ραντάρ τους, SCR-720. Τα F7F-4N έφεραν ενισχυμένες πτέρυγες, επανασχεδιασμένο σύστημα προσγείωσης και πιο εξελιγμένη έκδοση του ιδίου τύπου ραντάρ. Αργότερα, παρήχθησαν λίγα κομμάτια από το F7F-3E με βελτιωμένο ηλεκτρονικό εξοπλισμό, καθώς και κάποια αναγνωριστικά F7F-3P με κάμερες.

Οι βασικές εκδόσεις του αεροσκάφους

Οι Βρετανοί έμαθαν το καινούριο αεροσκάφος της Grumman, όταν δύο F7F-1 εστάλησαν για αξιολόγηση στο αεροδρόμιο του Farnborough τον Απρίλιο του 1946. Οι πιλότοι εξέφρασαν την άκρα ικανοποίησή τους, κυρίως με τα χαρακτηριστικά απογείωσης και προσγείωσής του, αλλά το F7F δεν επρόκειτο να ενταχθεί στην υπηρεσία βρετανικών μονάδων, αφού υπήρχαν ήδη τα απολύτως αξιόπιστα και αποτελεσματικά “Sea Mosquitoes” και “Sea Hornets”.

Επιχειρησιακή δράση

Το Tigercat δεν είχε ποτέ την ευκαιρία να πάρει το βάπτισμα του πυρός κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Η 1η Μοίρα πεζοναυτών VMF (N)-533, που διέθετε το αεροσκάφος, έφτασε στην Οκινάουα στις 14 Αυγούστου 1945, μία μόλις ημέρα δηλαδή πριν από την άνευ όρων επίσημη παράδοση της Ιαπωνίας. Οι μοναδικές του επιχειρήσεις περιορίστηκαν στον εναέριο έλεγχο των σιδηροδρόμων της Κίνας που μετέφεραν Ιάπωνες αιχμαλώτους. Στις αρχές του 1946 η συγκεκριμένη Μοίρα αντικατέστησε τα F7F-2N με τα πιο προηγμένα F7F-3N τα οποία παρέμειναν στην Κίνα έως τις αρχές του 1947, όταν και μετεγκαταστάθηκε στη Χαβάη.

Το F7F-3N της Μοίρας Πεζοναυτών VMF(N)-531

Μπορεί να μην είχε την ευκαιρία αερομαχιών στο θέατρου του Ειρνηνικού, αλλά το Tigercat ανέπτυξε έντονη δράση αργότερα, διαπρέποντας στον πόλεμο της Κορέας. Τον Αύγουστο του 1950, μια Μοίρα Πεζοναυτών, η VMF (M)-542, εφοδιασμένη με νυχτερινά μαχητικά, έφτασε στην Ιαπωνία με το αεροπλανοφόρο Cape Esperance. Σύντομα, τα F7F-3N που διέθετε εστάλησαν στο Incheon για μάχιμες αποστολές. Τον Οκτώβριο η Μοίρα ενισχύθηκε και από μία δεύτερη, την VMF (N)-513, όπου εκτός από τα Tigercats είχε και μαχητικά F4U Corsairs. Η VMF (N)-542 πάντως δεν παρέμεινε πολύ στην Κορέα, επιστρέφοντας στις Ηνωμένες Πολιτείες προς τις αρχές του 1951. Τα Corsairs και Tigercats της VMF (N)-513 έμειναν στη χερσόνησο έως το τέλος του 1952.

Εκτός από αποστολές υποστηρίξεως στρατευμάτων, το F7F-3N έδρασε και εναντίον των βορειοκορεατικών ελαφρών βομβαρδιστικών Polikarpov Po-2, όπου οι νυχτερινές επιδρομές τους όχι μόνο επέφεραν υλικές ζημιές, αλλά και κρατούσαν τις αμερικανικές μονάδες σε συνεχή εγρήγορση, συμβάλλοντας στην κόπωση των ανδρών και επηρεάζοντας αρνητικά το ηθικό τους. Η πρώτη του σχετική επιτυχία κατεγράφη την 1η Ιουλίου του 1951, ενώ ένα ακόμη Po-2 καταρρίφθηκε αργότερα, κατά τη νύχτα της 23ης Σεπτεμβρίου.

Το F7F-3N με το χαρακτηριστικό μακρύ ρύγχος εφοδιασμένο με το ραντάρ

Το Grumman F7F εκτέλεσε και άλλα καθήκοντα στην Κορέα. Αρκετά F7F-3P της 1ης Μοίρας του Σώματος Πεζοναυτών έδρασαν ως αναγνωριστικά, πραγματοποιώντας φωτογραφικές αποστολές επάνω από το Μπουσάν. Από τον Ιούλιο του 1952, τα F7F-3N άρχισαν να επιχειρούν ως συνδοευτικά των B-29 «super fortresses» σε νυχτερινές πτήσεις.

Σιγά-σιγά, τα εμβολοφόρα μαχητικά στους ουρανούς της Κορέας άρχισαν τεχνολογικά να δείχνουν την ηλικία τους και να θεωρούνται παρωχημένα. Σε αερομαχίες με τα MiG-15, δεν είχαν πρακτικά καμία πιθανότητα επιβιώσεως. Ως εκ τούτου, το Νοέμβριο του 1952, η Μοίρα VMF (N)-513 εφοδιάστηκε με τα jets Douglas F3D-2 «Skynights» τα οποία, σε σύντομο χρονικό διάστημα, αντικατέστησαν τα F7F σε όλες τις μονάδες Πεζοναυτών που παρέμειναν στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τα τελευταία Tigercats αποσύρθηκαν τον Φεβρουάριο του 1956. Ωστόσο, αρκετά τροποποιήθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν για την κατάσβεση δασικών πυρκαγιών στο πυροσβεστικό τμήμα της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, εκτελώντας αποστολές μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1980.

Το F7F-3N Tigercat τροποποιημένο ως πυροσβεστικό

1η δημοσίευση: 28/12/2021

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

7 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
7 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

O νέος χάρτης “θαλάσσιων πάρκων” της Τουρκίας – σε αναμονή για ελληνική απάντηση

H σημερινή -και αναμενόμενη- εξέλιξη, δηλαδή της δήλωσης από την Τουρκία "πάρκων προστασίας θαλάσσιας ζωής" εντός της δικής της "θαλάσσιας χωροταξικής διαχείρισης", είναι μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Το υποβρύχιο “Παπανικολής” μπαίνει για γενική επισκευή στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

14
Το Πολεμικό Ναυτικό υπέγραψε συμβόλαιο με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για τη γενική επισκευή του υποβρυχίου "Παπανικολής", του πρώτου της κλάσης 214ΗΝ. Το συμβόλαιο, είναι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2 Αυγούστου 1964: Επεισόδιο του Τονκίνου, ένα “λάθος”...

11
Σε μια σειρά δύο ναυτικών επεισοδίων το αμερικανικό αντιτορπιλικό USS Maddox, που βρισκόταν σε αποστολή συλλογής πληροφοριών στον κόλπο του Τονκίνου στο Βιετνάμ, άνοιξε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

“Η Ρωσία του 21ου αιώνα σε 10 μαθήματα” του Βασίλη Σιταρά

Ασφαλώς ο Δρ Βασίλης Σιταράς δε χρειάζεται συστάσεις ούτε στο αναγνωστικό κοινό της ΠΤΗΣΗΣ (όντας τακτικός συνεργάτης επί 30 συναπτά έτη), ούτε στους φίλους...

O νέος χάρτης “θαλάσσιων πάρκων” της Τουρκίας – σε αναμονή για ελληνική απάντηση

H σημερινή -και αναμενόμενη- εξέλιξη, δηλαδή της δήλωσης από την Τουρκία "πάρκων προστασίας θαλάσσιας ζωής" εντός της δικής της "θαλάσσιας χωροταξικής διαχείρισης", είναι μια...

Ξεφεύγει η κόντρα Τραμπ-Μεντβέντεφ, οι ΗΠΑ αναπτύσσουν δυο υποβρύχια Ohio

Με απρόβλεπτη κίνηση που κλιμακώνει την ένταση στις διεθνείς σχέσεις, ο Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, Ντόναλντ Τραμπ, ανακοίνωσε μέσω της πλατφόρμας Truth Social την...