19.4 C
Athens
Τρίτη, 4 Νοεμβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΚατάσχεση του ελληνόκτητου πετρελαιοφόρου Green Admire από τη Ρωσία

Κατάσχεση του ελληνόκτητου πετρελαιοφόρου Green Admire από τη Ρωσία

- Advertisement -

Στις 18 Μαΐου 2025, η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα μάλλον αιφνιδιάστηκε από την είδηση της κατάσχεσης του πετρελαιοφόρου Green Admire από τις ρωσικές αρχές. Το πλοίο, που έφερε τη σημαία της Λιβερίας και ανήκει στην ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Aegean Shipping, συνελήφθη ενώ έπλεε στα ρωσικά χωρικά ύδατα, ακολουθώντας μια καθιερωμένη διαδρομή μετά την αναχώρησή του από το λιμάνι του Sillamäe στην Εσθονία. Το φορτίο του πλοίου αποτελούνταν από λάδι σχιστολιθικού πετρελαίου, με προορισμό το Ρότερνταμ, έναν από τους μεγαλύτερους λιμένες της Ευρώπης. Το περιστατικό αυτό, που αναφέρθηκε από την Εσθονική Δημόσια Ραδιοτηλεόραση (ERR), εγείρει σοβαρά ερωτήματα για τη ναυσιπλοΐα στα ευαίσθητα νερά της Βαλτικής, τις διεθνείς σχέσεις και τις γεωπολιτικές εντάσεις που συνεχίζουν να διαμορφώνουν την περιοχή.

 

Η είδηση της σύλληψης του Green Admire έφτασε στο φως της δημοσιότητας την Κυριακή, 18 Μαΐου, όταν οι ρωσικές αρχές ανέλαβαν δράση κατά του πλοίου. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το πετρελαιοφόρο είχε μόλις αποπλεύσει από το λιμάνι του Sillamäe, ένα σημαντικό εμπορικό λιμάνι στην ανατολική Εσθονία, κοντά στα σύνορα με τη Ρωσία. Το Sillamäe αποτελεί βασικό κόμβο για τη μεταφορά πετρελαϊκών προϊόντων και άλλων εμπορευμάτων, ενώ η γεωγραφική του θέση το καθιστά στρατηγικό σημείο στη Βαλτική Θάλασσα. Το Green Admire, ακολουθώντας μια συμφωνημένη διαδρομή που περνάει μέσα από τα ρωσικά χωρικά ύδατα, βρέθηκε ξαφνικά στο επίκεντρο μιας κρίσης.

Το Green Admire είναι ένα σύγχρονο πετρελαιοφόρο που ανήκει στην Aegean Shipping, μια ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία με μακρά παρουσία στον κλάδο. Η Ελλάδα, ως μια από τις κορυφαίες ναυτιλιακές δυνάμεις παγκοσμίως, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη μεταφορά ενεργειακών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών.

Η Aegean Shipping, ως ιδιοκτήτρια του πλοίου, δεν έκανε επίσημες δηλώσεις, αν και είναι πιθανό ότι η εταιρεία να αναζητήσει διπλωματική υποστήριξη από την ελληνική κυβέρνηση για την επίλυση του ζητήματος. Η εμπλοκή μιας ελληνικής εταιρείας σε ένα περιστατικό με τη Ρωσία προσθέτει μια επιπλέον διάσταση στο ζήτημα, καθώς η Ελλάδα, ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ, διατηρεί σύνθετες σχέσεις με τη Ρωσία, ιδιαίτερα εν μέσω των ευρύτερων γεωπολιτικών εντάσεων στην περιοχή.

Η αντίδραση της Εσθονίας

Η Εσθονία, ως η χώρα από την οποία αναχώρησε το πλοίο, αντέδρασε άμεσα στο περιστατικό. Το Υπουργείο Μεταφορών της χώρας εξέδωσε ανακοίνωση, επισημαίνοντας τη συνήθη πρακτική της διέλευσης πλοίων μέσω των ρωσικών χωρικών υδάτων και τονίζοντας τη σημασία της συμφωνίας μεταξύ των τριών χωρών.  Σε μια αποφασιστική κίνηση, η Εσθονική Υπηρεσία Μεταφορών ανακοίνωσε ότι, στο εξής, τα πλοία που αναχωρούν από το Sillamäe ή κατευθύνονται προς αυτό θα δρομολογούνται αποκλειστικά μέσω των εσθονικών χωρικών υδάτων, με τη συνδρομή πλοηγών.

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα, από την πλευρά της, θαπαρακολουθεί στενά τις εξελίξεις. Η Βαλτική Θάλασσα αποτελεί ζωτικής σημασίας πέρασμα για τη μεταφορά εμπορευμάτων, και οποιαδήποτε διαταραχή στις διαδρομές μπορεί να έχει οικονομικές συνέπειες. Οι ναυτιλιακές εταιρείες, όπως η ήδη πληγείσα Aegean Shipping, ενδέχεται να επανεξετάσουν τις πρακτικές τους και να ζητήσουν πρόσθετες εγγυήσεις για την ασφάλεια των πλοίων τους.

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

30 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
30 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Αμερικανικοί Tomahawk στην Ουκρανία, κάθε μέρα άλλη άποψη από τον Τραμπ

Σε νέα δήλωση του, χθεσινή, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, είπε πως προς το παρόν δεν σκέφτεται την αποστολή πυραύλων cruise, Tomahawk, στην...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Υποβρύχιo Scorpène, η δοκιμασμένη γαλλική λύση, μια ακόμη πρόταση για...

31
Η κλάση Scorpène, που αναπτύχθηκε από την γαλλική Naval Group (πρώην DCNS) σε στενή συνεργασία με την ισπανική Navantia από τα τέλη της δεκαετίας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 3 Νοεμβρίου 1967: Μάχη του Dak To, από...

1
Το 1967, οι δυνάμεις του Βορείου Βιετνάμ ήταν αποφασισμένες να ξεριζώσουν την αμερικανική παρουσία από το δυτικό Βιετνάμ και ιδίως τα κεντρικά υψίπεδα. Εκεί...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Γαλλικό Ναυτικό: η 4η και η 5η φρεγάτα FDI θα φέρουν 32 πυραύλους Aster όπως οι ελληνικές

Το Γαλλικό Ναυτικό αναμένεται να παραλάβει την τρίτη δική του φρεγάτα FDI αργότερα από το αρχικά προγραμματισμένο (το 2029 ή και το 2030, αντί...

Αμερικανικοί Tomahawk στην Ουκρανία, κάθε μέρα άλλη άποψη από τον Τραμπ

Σε νέα δήλωση του, χθεσινή, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, είπε πως προς το παρόν δεν σκέφτεται την αποστολή πυραύλων cruise, Tomahawk, στην...

Η Νορβηγία επιστρέφει τα ελικόπτερα NH90 – αποζημιώνεται με 375 εκατ. ευρώ

Η Νορβηγία και η κοινοπραξία NH Industries συμφώνησαν σε συμβιβασμό που δεσμεύει τη δεύτερη να καταβάλει 375 εκατ. ευρώ στην πρώτη, βάζοντας τέλος στη...