12.4 C
Athens
Κυριακή, 26 Ιανουαρίου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑΕΠΙΤΕΛΟΥΣ: Το ΥΠΕΘΑ ξεκινά την "Aποκατάσταση ΗΡΑΚΛΗΣ", στόχος ΓΕΑ/ΓΕΕΘΑ όλα τα C-130B/H...

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ: Το ΥΠΕΘΑ ξεκινά την “Aποκατάσταση ΗΡΑΚΛΗΣ”, στόχος ΓΕΑ/ΓΕΕΘΑ όλα τα C-130B/H στον αέρα το συντομότερο!

- Advertisement -

 

Όπως έχουμε γράψει και παλαιότερα, το ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΑ έχουν βάλει σαν στόχο την επανεργοποίηση του Στόλου των ελληνικών C-130B/H. Δυστυχώς, όσοι από εμάς κάνουμε επίσκεψη στα Athens Flying Week, βλέπουμε “κουφάρια” από τα γερασμένα μεταγωγικά, σε διάφορα σημεία της Τανάγρας. Ο λόγος είναι πως αριθμός των μεταγωγικών έχουν μεταφερθεί στην ΕΑΒ, εδώ και χρόνια, με σκοπό είτε την -αποτυχημένη- αναβάθμισή τους (χωρίς ευθύνη της ΕΑΒ), είτε τη συντήρησή τους.

Επιστροφή C-130 με ασθενείς από Καβάλα

Δυστυχώς, η έννοια του Follow On Support είναι μάλλον υποεκτιμημένη στη χώρα μας, και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της 112 ΠΜ και των τεχνικών εκεί, μεγάλος αριθμός από τα C-130 της ΠΑ βρίσκονται καθηλωμένα, για διάφορες χρονικές περιόδους, με διάφορες ελλείψεις. Τα εναπομείναντα αεροσκάφη κάνουν πραγματικά τα “πάντα”, καθώς επί δεκατία σχεδόν τα πολύτιμα αεροσκάφη αφέθηκαν στην τύχη τους. Ο ΥΕΘΑ μαζί με τον ΑΓΕΕΘΑ και ο ΑΓΕΑ θέλουν να αλλάξουν άμεσα την κατάσταση.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος θετικός στον Κορονοϊό μεταφέρθηκε με C-130 στην Αθήνα

Έτσι, πρόσφατα ο ΥΕΘΑ προώθησε σύμβαση για Follow On Support για τα αεροσκάφη, και παρουσίασε το σχετικό πρόγραμμα στην Ελληνική Βουλή. Ο στόχος είναι να έρθουν ανταλλακτικά το συντομότερο, και να καταφέρουν να ενεργοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα αεροσκάφη έχουν καθηλωθεί σε διάφορα σημεία (112 ΠΜ, ΕΑΒ κοκ). Με τα ανταλλακτικά, οι ΜΣΒ θα προσπαθήσουν να φέρουν σε επιχειρησιακή κατάσταση τα αεροσκάφη.

To πιλοτήριο των εκσυγχρονισμένων C-130H της ΠΑ

Ενδιάμεσα, και προκειμένου να μην “κολλήσουν” πάλι τα αεροσκάφη στην ΕΑΒ, τρία αεροσκάφη θα αποσταλούν για πλήρη εργοστασιακή συντήρηση στην ΙΑΙ, στο Ισραήλ. Εκεί τα αεροσκάφη θα επανέλθουν σε πλήρη επιχειρησιακή κατάσταση, και θα αποδωθούν άμεσα στην ΠΑ. Αντιλαμβανόμαστε πως οι φίλοι μας θα ήθελαν να δουν τα ελληνικά αεροσκάφη να πηγαίνουν στην ΕΑΒ, αλλά αυτό το δοκίμασε ήδη η ΠΑ. Η ΕΑΒ έχει μάλλον φτάσει στα όριά της, και χωρίς περαιτέρω ενίσχυση, δεν μπορεί να καλύψει τις Ένοπλες Δυνάμεις. Συνεπώς, η επιλογή της ισραηλινής εταιρείας, μιας χώρας συμμάχου πλέον, είναι μια πετυχημένη επιλογή, αρκεί φυσικά να δούμε τα C-130H μας, το συντομότερο δυνατόν στους ελληνικούς ουρανούς.

ΑΗ-64Α+, Patriot, S-300 και Penguin Mk2 Mοd7 στο επίκεντρο ενημέρωσης του ΥΕΘΑ

Τα C-27J, δυστυχώς δεν θα δουν πολύ σύντομα την επιστροφή στις προβλεπόμενες διαθεσιμότητες. Αλλά η ΓΔΑΕΕ και το ΓΕΑ εργάζονται προκειμένου να βρεθεί λύση για το Follow On Support, των πολύ χρήσιμων, απαραίτητων μάλλον, μεταγωγικών αεροσκαφών.

Η Ισπανία αρνήθηκε να δώσει και τα 10 C-130H/KC-130H στην Τουρκία! Μήπως είναι η κατάλληλη στιγμή για την Ελλάδα να δείξει ενδιαφέρον;

Η ΠΑ πάντα έχει στην άκρη του μυαλού της την αγορά νέων μεταγωγικών. Εμείς εδώ μπορούμε να έχουμε εξαιρετικές ιδέες κατά καιρούς, όπως για παράδειγμα τα ισπανικά KC-130H, ή τα βρετανικά C-130J. Τα βλέπει και η ΠΑ, και προφανώς ενδιαφέρεται για νέα αεροσκάφη. Σε ότι αγορά όμως και προχωρήσει στο μέλλον, η ΠΑ θα πρέπει να επαναφέρει σε λειτουργία τα μεταγωγικά της. Η χρήση των πολύτιμων αεροσκαφών εδώ και 45 χρόνια, τα έχει κουράσει, και χρειάζονται αν μη τι άλλο ανταλλακτικά. Όσα “μαγικά” και να κάνουν οι μηχανικοί στις Μοίρες, δεν παίζουν με την ασφάλεια των πληρωμάτων και των επιβατών. Το να θέλουμε νέα μεταγωγικά, απλά και μόνο γιατί εγκαταλείψαμε τα υπάρχοντα, είναι χωρίς ιδιαίτερη λογική. Τουλάχιστον όμως, σε πρώτη φάση η επανεργοποίηση του στόλου των C-130, είναι το ελάχιστο που πρέπει να γίνει. Και ξέρουμε πως είναι πολύ ψηλά σαν προτεραιότητα στη Μεσογείων.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

50 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
50 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η Τουρκία αναβαθμίζει δραματικά το 2ο Ναύσταθμο της στο Ακσάζ, εμείς;

Απέναντι από τη Ρόδο στην περιοχή της Μαρμαρίδας, η Τουρκία έχει δημιουργήσει από τη δεκαετία του '90 το δεύτερο βασικό Ναύσταθμο για το Πολεμικό...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

H Γαλλία να βάλει stop στους «τουρκικούς» Meteor πριν την 4η...

84
Ήταν ένα δημοσίευμα της γαλλικής ηλεκτρονικής εφημερίδας La Tribune πριν μια εβδομάδα (15/1/2025) που μιλούσε για «κόντρα» Λονδίνου-Παρισιού-Αθηνών, σχετικά με το θέμα της απόκτησης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Ιανουαρίου 1996: Ίμια, ο “πόλεμος των σημαιών”...

14
Θορυβημένος από τις δηλώσεις του τουρκικού ΥΠΕΞ μετά την χριστουγεννιάτικη προσάραξη τουρκικού πλοίου στις βραχονησίδες Ίμια, ο δήμαρχος Καλύμνου, Δημήτρης Διακομιχάλης, συνοδευόμενος από τον...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πολωνία: ενδιαφέρον για μεταγωγικά A400M;

Ο Γερμανός υπουργός Άμυνας Μπόρις Πιστόριους δήλωσε στις 24 Ιανουαρίου πως η Πολωνία δείχνει ενδιαφέρον για το μεταγωγικό A400M, στο περιθώριο επίσκεψής του σε...

FOAS, όταν η Βρετανία είδε το μέλλον της Αεροπορίας της, αλλά το εγκατέλειψε

Το FOAS (Future Offensive Air System) ήταν μια πρωτοβουλία της Βρετανικής κυβέρνησης, με στόχο την συνολική αντικατάσταση των δυνατοτήτων των αεροσκαφών Tornado GR4, όχι...

Γ. Γεραπετρίτης: Η ελληνική διπλωματία παραμένει σε εγρήγορση, είναι έτοιμη για όλα τα σενάρια

«Η ανάπτυξη ενός ειλικρινούς διαλόγου με την Τουρκία ως του μόνου βιώσιμου μέσου για την οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης συνιστά εθνική στρατηγική επιλογή», αναφέρει ο...