Σε εξέλιξη είναι οι διαδικασίες για την έγκριση ενεργοποίησης του υποπρογράμματος για σύναψη διακρατικής συμφωνίας με το Ισραήλ γύρω από την ανάληψη της εκτέλεσης εργοστασιακής συντήρησης τριών μεταγωγικών C-130H από την ΙΑΙ, σημειώνει το υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
Πιο συγκεκριμένα, απαντώντας σε ερώτηση στη Βουλή με θέμα «Εργοστασιακή συντήρηση αεροσκαφών C-130 στο Ισραήλ», ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νικόλαος Παναγιωτόπουλος διευκρινίζει:
«Δεδομένης της χαμηλής διαθεσιμότητας των αεροσκαφών (Α/Φ) C-130 και της μη ικανοποιητικής απόδοσης της ΕΑΒ ως προς το ρυθμό συντήρησης και απόδοσης αυτών στην Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ), μέχρι στιγμής, το ΥΠΕΘΑ εξετάζει εναλλακτικές επιλογές ως προς τη λύση του επείγοντος προβλήματος.
Στο πλαίσιο αυτής της διερευνητικής πρωτοβουλίας, υποβλήθηκε πρόταση από την εταιρεία Israel Aerospace Industries (ΙΑΙ) του Ισραήλ για τη συντήρηση και απόδοση στην ΠΑ τριών Α/Φ C-130 εντός συγκεκριμένου και δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος.
Αυτή την περίοδο είναι σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την έγκριση ενεργοποίησης υποπρογράμματος για τη σύναψη Διακρατικής συμφωνίας κατόπιν διαπραγμάτευσης με την κυβέρνηση του Ισραήλ στο πλαίσιο του ν.4705/2020 (ΦΕΚ Α΄134), για την ανάληψη από την εταιρεία IAI των εργασιών της αποσυναρμολόγησης και μεταφοράς στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Ισραήλ και την εκτέλεση 6ετούς Εργοστασιακής Συντήρησης τριών (3) αεροσκαφών (Α/Φ) C-130Η, ώστε να καταστούν ικανά πτητικά. Αναφορικά με το τελικό κόστος, αυτό θα προσδιοριστεί μετά την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης».
Παρόλα αυτά, ο ΥΕΘΑ επαναλαμβάνει ότι η έγκριση του σχετικού υποπρογράμματος από τη Βουλή, δεν σημαίνει αυτόματα ότι ενεργοποιείται και θα υλοποιηθεί, καθώς η σχετική απόφαση θα εξαρτηθεί από τη δυνατότητα της ΕΑΒ να υλοποιήσει την πρόταση που έχει υποβάλλει.
Τέλος, ο κ. Παναγιωτόπουλος ενημερώνει ότι από τα τέσσερα C-130 που βρίσκονται στην ΕΑΒ, σύμφωνα με την έγγραφη δέσμευση της εταιρεία, τρία θα παραδοθούν μέσα στο 2021 και ένα το πρώτο εξάμηνο του 2022. Εκτός από αυτά, υπάρχουν και άλλα αεροσκάφη σε αναμονή για ένταξη στην ΕΑΒ, ενώ αν η εταιρεία μπορούσε να εγγυηθεί την έγκαιρη συντήρηση, επισκευή και απόδοση στην ΠΑ, η τελευταία δεν θα αναζητούσε οποιαδήποτε άλλη λύση πέρα από την ελληνική εταιρεία.