Τέσσερις ημέρες μετά την υπογραφή της Επιστολής Προθέσεως (Letter of Intent – LoI) για την έναρξη επίσημων συνομιλιών σχετικά με την προμήθεια 2 φρεγατών FDI/Belh@rra για το Πολεμικό Ναυτικό, οι συζητήσεις περνούν στη μορφή χρηματοδότησης και τις τεχνικές προδιαγραφές.
Σύμφωνα με το «Mer et Marine», η γαλλική πλευρά θα μπορούσε να προσφέρει στην Ελλάδα αρεστούς όρους χρηματοδότησης, για παράδειγμα να χορηγήσει εξαγωγική πίστωση. Ως αντάλλαγμα, ωστόσο, απαιτεί η κατασκευή των πλοίων να γίνει στη Λοριάν.
Υπογράφθηκε η LoI για τις φρεγάτες, στο τελικό στάδιο η FOS των Mirage και τα NH90
Στην ίδια τοποθεσία ξεκινά σε λίγες ημέρες η ναυπήγηση της 1ης από τις 5 γαλλικές φρεγάτες FDI, των οποίων η Belh@rra αποτελεί την έκδοση για εξαγωγές. Η πρώτη FDI θα είναι έτοιμη το 2023 και η 5η θα παραδοθεί στο Γαλλικό Ναυτικό το 2030. Τα πλοία θα έχουν μήκος 121,6m, πλάτος 17,7m και εκτόπισμα 4.400t. Θα φέρουν το ραντάρ SeaFire και τα σόναρ KingKlip Mk2 και Captas-4 Compact και θα μπορούν να υποστηρίξουν ελικόπτερο μεγέθους 10t και 1 drone, αλλά και δύο ταχύπλοα για Ειδικές Επιχειρήσεις. Ο οπλισμός τους θα περιλαμβάνει 8 πυραύλους κατά πλοίων Exocet MM40 Block 3c, 16 Α/Α πυραύλους Aster (στο δημοσίευμα αναφέρονται Aster-15), 1 πυροβόλο των 76mm, 2 τηλεχειριζόμενα πυροβόλα των 20mm και τορπίλες MU90.
Όπως τονίζει το «Mer et Marine», η Ελλάδα θέλει τα 2 πλοία να αποκτήσουν 2 ακόμη συστήματα SYLVER, 1 για 8 βλήματα μακρού πλήγματος MdCN και 1 για την αύξηση των Α/Α πυραύλων Aster σε 24. Τυχόν απόκτηση του MdCN θα κάνει την Ελλάδα τον πρώτο εξαγωγικό χρήστη του. Η σκέψη εγκατάστασης συστήματος εκτόξευσης Α/Α πυραύλων VL MICA στο πλάι της υπερκατασκευής, όπως είχε προταθεί παλαιότερα στις FREMM HN, χαρακτηρίζεται μη εφικτή.
Η εγκατάσταση των επιπλέον συστημάτων SYLVER υποστηρίζεται ότι είχε προβλεφθεί από τη Naval Group στην φάση σχεδίασης του πλοίου, αλλά δεν έχει αποφασιστεί από το Γαλλικό Ναυτικό για οικονομικούς λόγους. Το ίδιο ισχύει για τους παρεμβολείς και τους εκτοξευτές αντιμέτρων για την αντιμετώπιση εχθρικών αντιπλοϊκών πυραύλων, 2 ζητήματα που βρίσκονται επίσης στις συζητήσεις της ελληνικής και της γαλλικής πλευράς. Αν υπάρξει παραγγελία, η 1η φρεγάτα θα φθάσει στην Ελλάδα το 2024 και η 2η από το 2025.
Το τεύχος 401 της Π&Δ Οκτωβρίου 2019 διαθέσιμο ηλεκτρονικά στο Joomag