29.7 C
Athens
Σάββατο, 21 Ιουνίου, 2025
ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟΕΞΕΛΙΞΗ: Η Ελλάδα αποχώρησε από το πρόγραμμα Next Generation Rotorcraft Capability (NGRC)...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Ελλάδα αποχώρησε από το πρόγραμμα Next Generation Rotorcraft Capability (NGRC) του ΝΑΤΟ

- Advertisement -

Σε μια εξέλιξη που προκάλεσε μάλλον έκπληξη, η Ελλάδα όπως όλα δείχνουν επέλεξε να αποχωρήσει από το πρόγραμμα Next Generation Rotorcraft Capability (NGRC) του ΝΑΤΟ κατά την έναρξη της δεύτερης φάσης του, γύρω στο 2026. Αυτή η κίνηση σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στη συμμετοχή της χώρας μας σε διεθνείς αμυντικές πρωτοβουλίες.

Το πρόγραμμα NGRC, υπό τη διαχείριση της υπηρεσίας NSPA, δηλαδή NATO Support and Procurement Agency (NSPA), βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη φάση μελέτης της αρχικής ιδέας. Στόχος του είναι να αντικαταστήσει τα ελικόπτερα που υπηρετούν στις χώρες του ΝΑΤΟ, συμπεριλαμβανομένου του NH90, με μια νέα πλατφόρμα που θα καλύπτει τις μελλοντικές απαιτήσεις αεροκίνησης.

Το πρόγραμμα NGRC ξεκίνησε το 2020 με έξι ιδρυτικά μέλη του ΝΑΤΟ: τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ελλάδα, την Ιταλία, την Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Αργότερα, τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, προστέθηκε και ο Καναδάς ως έβδομο μέλος. Ωστόσο, σε πρόσφατη συνέντευξη στην ιστοσελίδα FlightGlobal, ο διευθυντής του προγράμματος NGRC, Cyril Heckel, αποκάλυψε ότι ένα από τα αρχικά έξι μέλη δεν θα υπογράψει το ανανεωμένο μνημόνιο κατανόησης (MoU) για την επέκταση της πρωτοβουλίας στη φάση σχεδιασμού της ιδέας.

Στις 17 Οκτωβρίου, η NSPA ανακοίνωσε λεπτομέρειες για τη νέα συμφωνία. Το τελευταίο MoU υπογράφηκε μόνο από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο κι όχι από την Ελλάδα. Μέσω αυτού του τελευταίου MoU, οι πέντε σύμμαχοι που συνεχίζουν, δεσμεύτηκαν να προσδιορίσουν μια ενιαία προτιμώμενη λύση για την αντικατάσταση των υφιστάμενων ικανοτήτων ελικοπτέρου μέχρι το τέλος του 2027, επιτρέποντας έτσι την ανάπτυξη αυτής της λύσης ως το 2030.

Παρά την αποχώρηση της Ελλάδας, το πρόγραμμα NGRC συνεχίζει να προχωρά με σημαντική υποστήριξη. Τρεις κορυφαίοι κατασκευαστές ελικοπτέρων παγκοσμίως – η Airbus Helicopters, η Leonardo και η Sikorsky – διεξάγουν τρεις αρχικές μελέτες που αφορούν τη νέα πλατφόρμα ελικοπτέρου, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Οκτώβριο του 2025.

Το NGRC έχει σχεδιαστεί για να αντικαταστήσει δυνητικά χιλιάδες μεσαίου μεγέθους, πολλαπλών ρόλων ελικόπτερα από το 2035 και μετά. Αυτό το φιλόδοξο έργο αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό των αεροπορικών ικανοτήτων όλων των χωρών του ΝΑΤΟ, βελτιώνοντας την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα και την διαλειτουργικότητα μεταξύ των συμμαχικών δυνάμεων. Με έναν κοινό τύπο ελικοπτέρου, θεωρητικά θα υπήρχαν τεράστιες οικονομίες κλίμακος στην αγορά, αλλά και την συντήρηση/αξιοποίηση στο μέλλον.

Η αποχώρηση της Ελλάδας από το πρόγραμμα NGRC εγείρει ερωτήματα σχετικά με τις μελλοντικές κινήσης της χώρας για τον στόλο των ελικοπτέρων της. Παρόλο που οι λόγοι για αυτήν την απόφαση δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα, είναι πιθανό να σχετίζονται με οικονομικούς περιορισμούς ή διαφορετικές προτεραιότητες στον αμυντικό σχεδιασμό. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η χώρα θα προμηθευτεί 35 ελικόπτερα UH-60M σε προνομιακές τιμές από τις ΗΠΑ, για αντικατάσταση των UH-1H. Επίσης, η Ελλάδα συνεχίζει να ελπίζει πως θα καταφέρει να αξιοποιήσει το στόλο των δυνητικά 20 ελικοπτέρων NH-90, όταν βέβαια  ολοκληρωθεί η παραλαβή τους.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

35 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
35 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

“Αναβάθμιση” φρεγατών ΜΕΚΟ, μια ακόμη ελληνική εφεύρεση ισάξια του Μπέβατρον

Το μακρινό 2020, εδώ στην ΠΤΗΣΗ, γράφτηκε το παρακάτω άρθρο, παρουσιάζοντας τότε την είδηση, πως για την πολύπαθη αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ του Πολεμικού...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η Λιβύη θυμήθηκε την ΑΟΖ με την Τουρκία και “πυροβολεί” τις...

56
Δεν κράτησε πολύ η αίσθηση πως από την πλευρά της Λιβύης -συγκεκριμένα της εκεί κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας με έδρα την Τρίπολη- υπάρχει μια σιωπηρή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 21 Ιουνίου 1919: Ο γερμανικός στόλος αυτοβυθίζεται στο...

1
Υπακούοντας στους όρους της ανακωχής, ο μεγάλος και εν πολλοίς ανέπαφος γερμανικός Στόλος Ανοιχτών Θαλασσών κατέπλευσε, με το τέλος του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, στον...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Λιβύη θυμήθηκε την ΑΟΖ με την Τουρκία και “πυροβολεί” τις ελληνικές εκμεταλλεύσεις – η Τουρκία στο παρασκήνιο

Δεν κράτησε πολύ η αίσθηση πως από την πλευρά της Λιβύης -συγκεκριμένα της εκεί κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας με έδρα την Τρίπολη- υπάρχει μια σιωπηρή...

Ανάλυση Ασφάλειας Πτήσεων 2024: μια χρονιά που θα μπορούσε να είναι καλύτερη

Η «Π&Δ» και στη συνέχεια η «Πτήση», εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια, υπηρετώντας την ενημέρωση στον τομέα της Ασφάλειας Πτήσεων (Flight Safety) δημοσιεύει κάθε...

Γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ: Σε 5 χρόνια η Ρωσία θα είναι έτοιμη να μας επιτεθεί, απόλυτη ανάγκη ο επανεξοπλισμός

Ομιλία στο πολύ γνωστό βρετανικό think-tank, Chatham House, έδωσε ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ, Μαρκ Ρούτε, ο οποίος έκανε μια σειρά απο δυσοίωνες προβλέψεις...