25.9 C
Athens
Πέμπτη, 14 Αυγούστου, 2025
ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟΕΞΕΛΙΞΗ: Η Ελλάδα αποχώρησε από το πρόγραμμα Next Generation Rotorcraft Capability (NGRC)...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Ελλάδα αποχώρησε από το πρόγραμμα Next Generation Rotorcraft Capability (NGRC) του ΝΑΤΟ

- Advertisement -

Σε μια εξέλιξη που προκάλεσε μάλλον έκπληξη, η Ελλάδα όπως όλα δείχνουν επέλεξε να αποχωρήσει από το πρόγραμμα Next Generation Rotorcraft Capability (NGRC) του ΝΑΤΟ κατά την έναρξη της δεύτερης φάσης του, γύρω στο 2026. Αυτή η κίνηση σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στη συμμετοχή της χώρας μας σε διεθνείς αμυντικές πρωτοβουλίες.

Το πρόγραμμα NGRC, υπό τη διαχείριση της υπηρεσίας NSPA, δηλαδή NATO Support and Procurement Agency (NSPA), βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη φάση μελέτης της αρχικής ιδέας. Στόχος του είναι να αντικαταστήσει τα ελικόπτερα που υπηρετούν στις χώρες του ΝΑΤΟ, συμπεριλαμβανομένου του NH90, με μια νέα πλατφόρμα που θα καλύπτει τις μελλοντικές απαιτήσεις αεροκίνησης.

Το πρόγραμμα NGRC ξεκίνησε το 2020 με έξι ιδρυτικά μέλη του ΝΑΤΟ: τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ελλάδα, την Ιταλία, την Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Αργότερα, τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, προστέθηκε και ο Καναδάς ως έβδομο μέλος. Ωστόσο, σε πρόσφατη συνέντευξη στην ιστοσελίδα FlightGlobal, ο διευθυντής του προγράμματος NGRC, Cyril Heckel, αποκάλυψε ότι ένα από τα αρχικά έξι μέλη δεν θα υπογράψει το ανανεωμένο μνημόνιο κατανόησης (MoU) για την επέκταση της πρωτοβουλίας στη φάση σχεδιασμού της ιδέας.

Στις 17 Οκτωβρίου, η NSPA ανακοίνωσε λεπτομέρειες για τη νέα συμφωνία. Το τελευταίο MoU υπογράφηκε μόνο από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο κι όχι από την Ελλάδα. Μέσω αυτού του τελευταίου MoU, οι πέντε σύμμαχοι που συνεχίζουν, δεσμεύτηκαν να προσδιορίσουν μια ενιαία προτιμώμενη λύση για την αντικατάσταση των υφιστάμενων ικανοτήτων ελικοπτέρου μέχρι το τέλος του 2027, επιτρέποντας έτσι την ανάπτυξη αυτής της λύσης ως το 2030.

Παρά την αποχώρηση της Ελλάδας, το πρόγραμμα NGRC συνεχίζει να προχωρά με σημαντική υποστήριξη. Τρεις κορυφαίοι κατασκευαστές ελικοπτέρων παγκοσμίως – η Airbus Helicopters, η Leonardo και η Sikorsky – διεξάγουν τρεις αρχικές μελέτες που αφορούν τη νέα πλατφόρμα ελικοπτέρου, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Οκτώβριο του 2025.

Το NGRC έχει σχεδιαστεί για να αντικαταστήσει δυνητικά χιλιάδες μεσαίου μεγέθους, πολλαπλών ρόλων ελικόπτερα από το 2035 και μετά. Αυτό το φιλόδοξο έργο αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό των αεροπορικών ικανοτήτων όλων των χωρών του ΝΑΤΟ, βελτιώνοντας την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα και την διαλειτουργικότητα μεταξύ των συμμαχικών δυνάμεων. Με έναν κοινό τύπο ελικοπτέρου, θεωρητικά θα υπήρχαν τεράστιες οικονομίες κλίμακος στην αγορά, αλλά και την συντήρηση/αξιοποίηση στο μέλλον.

Η αποχώρηση της Ελλάδας από το πρόγραμμα NGRC εγείρει ερωτήματα σχετικά με τις μελλοντικές κινήσης της χώρας για τον στόλο των ελικοπτέρων της. Παρόλο που οι λόγοι για αυτήν την απόφαση δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα, είναι πιθανό να σχετίζονται με οικονομικούς περιορισμούς ή διαφορετικές προτεραιότητες στον αμυντικό σχεδιασμό. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η χώρα θα προμηθευτεί 35 ελικόπτερα UH-60M σε προνομιακές τιμές από τις ΗΠΑ, για αντικατάσταση των UH-1H. Επίσης, η Ελλάδα συνεχίζει να ελπίζει πως θα καταφέρει να αξιοποιήσει το στόλο των δυνητικά 20 ελικοπτέρων NH-90, όταν βέβαια  ολοκληρωθεί η παραλαβή τους.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

35 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
35 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Μετά τα MLRS και τα PULS, στο παιχνίδι των ρουκετοβόλων και τα γερμανικά GMARS

Η απόφαση του Ελληνικού Στρατού (ΕΣ) για την αναβάθμιση ή αντικατάσταση ή συμπλήρωση (!) των υπαρχόντων ρουκετοβόλων M270A0 MLRS, τείνει να μετεξελιχθεί σε μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πως η κατάρριψη του ινδικού Rafale σηματοδοτεί την εξέλιξη της εναέριας...

47
Η κατάρριψη ενός μαχητικού Rafale της Ινδίας από πακιστανικό -κινεζικής κατασκευής- J-10CE που αξιοποίησε τον πύραυλο αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς PL-15, αποτελεί ένα γεγονός που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 13 Αυγούστου 1961: το “τείχος του αίσχους” ανεγείρεται

1
Ξεκινά αιφνιδιαστικά η έγερση τείχους ανάσχεσης της ανθρώπινης «αιμορραγίας» του Ανατολικού Βερολίνου από πολίτες που κατέφευγαν στο Δυτικό.Μετά τον Β΄Παγκόσμιο πόλεμο, οι συμμαχικοί στρατοί...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πως η κατάρριψη του ινδικού Rafale σηματοδοτεί την εξέλιξη της εναέριας μάχης – τα μηνύματα για την Ελλάδα

Η κατάρριψη ενός μαχητικού Rafale της Ινδίας από πακιστανικό -κινεζικής κατασκευής- J-10CE που αξιοποίησε τον πύραυλο αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς PL-15, αποτελεί ένα γεγονός που...

Που έχει φθάσει το κόστος για τον εκσυγχρονισμό των F-16C/D Block 50 – “ματιές” και στο Ισραήλ για συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου

Η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) βρίσκεται σε τελικό στάδιο διαπραγματεύσεων για τον εκσυγχρονισμό των 38 μαχητικών F-16C/D Block 50 σε F-16 Viper, ένα πρόγραμμα που...

ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΡΙΣΗ 2020, 5 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ – μέρος 2ο, Ναύαρχος ε.α. Ιωάννης Δρυμούσης

Για την πολύμηνη και πολυσύνθετη κρίση του 2020, Ελλάδος-Τουρκίας, η οποία εξελίχθηκε σε πολλά επίπεδα, από τον Έβρο το χειμώνα εκείνης της χρονιάς μέχρι...